Jump to content
-TCOB-

Hjælp til vaskemaskine

Recommended Posts

Vi har tømt filtret der sidder på forsiden nederst i venstre hjørne. Vi kan ikke tjekke om den tømmer ud, for det er ligesom dér den kikser, og skriver fejl i displayet. Jeg ringede til Elektrolux's support, og hun sagde jeg sku tjekke om der sad noget i røret, men da vi fik skruet bagbeklædningen af så vi at afløbsrøret går hele vejen ind og rundt og kan ikke pille det af og se om der sidder noget...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ellers har Elektrolux nogle utrolige flinke service medarbjeder som kommer ud og fikser det :-) Til en bemærkning er der en uges vente tid i øjeblikket :-(
en uges ventetid????? ja, alt er relativt! Vi havde reparatör på vores electrolux to gange (de sendte et kort med en dato efter to uger) og tredje gang skulle de have den på värksted - alt sammen for samme reparation. Jeg ringede og ringede til deres service center, men de kunne intet sige - og til sidst (efter 8 uger) sendte jeg en mail, som blev sendt videre til chefen. Der gik så to dage og jeg blev ringet op og fik mange undskyldninger.... + en ny stövsuger! hehe - som et plaster på såret. Vaskemaskinen kom dagen efter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvilken maskine (fabrikat) - og hvad gør den ikke?
Candy er mærket (rigtigt dårligt) og den ville ikke stoppe med at tage vand ind. Manden rensede filteret og rodede lidt med den i et par timer, og nu fungerer den igen - uden vi har nogen ide om, hvad der er sket eller hvad han har gjort... :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Alle Måske er det noget som i alle har forsøgt. Men jeg har flere gange med held fået gang i opvaske og vaskemaskiner som ikke virkede fordi vandtilførslen til maskinerne var kalket til. De flest nyere maskiner har et kalkfilter ved vandtilførslen som skal renses en gang årligt i kalkrige områder. Mvh Ole

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores vaskemaskine er begyndt at sige märkeligt, når den skal centrifugere, og når den er ved at väre färdig (inden 1400 omdregninger, og når den "bremser" igen). Den siger normalt, når den er oppe i de 1400. Först troede jeg, at det var fordi den stod og hamrede ind i väggen, men der er luft til alle sider. Jeg har også haft trådbakken ude, og der var intet. Er der nogen, der har en ide om, hvad det kan väre? Det koster jo kassen at få sendt bud efter en service mand.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Vores vaskemaskine er begyndt at sige märkeligt, når den skal centrifugere, og når den er ved at väre färdig (inden 1400 omdregninger, og når den "bremser" igen). Den siger normalt, når den er oppe i de 1400. Först troede jeg, at det var fordi den stod og hamrede ind i väggen, men der er luft til alle sider. Jeg har også haft trådbakken ude, og der var intet. Er der nogen, der har en ide om, hvad det kan väre? Det koster jo kassen at få sendt bud efter en service mand.
Hvad siger den, når du drejer tromlen rundt med hånden?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Alle Måske er det noget som i alle har forsøgt. Men jeg har flere gange med held fået gang i opvaske og vaskemaskiner som ikke virkede fordi vandtilførslen til maskinerne var kalket til. De flest nyere maskiner har et kalkfilter ved vandtilførslen som skal renses en gang årligt i kalkrige områder. Mvh Ole
Nu er én af glæderne ved sverige jo at der netop ikke er ret meget kalk i vandet. Så det er nok ikke det i dette tilfælde. Men fint tip ellers.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad siger den' date=' når du drejer tromlen rundt med hånden?[/quote'] intet. og det er kun når den skal op og ned i omdrejninger ved centrifugering. Men når den er på 1400 siger den heller ikke nogen dunkende lyd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Nyt spørgsmål

intet. og det er kun når den skal op og ned i omdrejninger ved centrifugering. Men når den er på 1400 siger den heller ikke nogen dunkende lyd.
Hmm, lyder underligt. Er det ligegyldigt, om der er tøj i eller ej?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
jeg har vasket med lidt og meget, og det er det samme. Jeg har ikke prövet uden noget i, men med blot et par viskestykker.
OK - jeg vil tro, at fejlen skyldes en defekt støddæmper eller en fjeder. Støddæmper hvis det er en dyrere maskine (Miele, Asko) og fjeder, hvis den er billigere (italienske mærker, Bosch/Siemens billig ende). Normalt kan man konstatere fejlen, ved at presse tromlen ned - i så fald er der ingen modstand. Det kunne også være remmen, der trækker tromlen, men så ophører lyden som regel ikke...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites