Jump to content
Toft

Claes Markby køber din bil - via Vägverket??

Recommended Posts

Jeg fik et flot postkort idag i min postkasse! Et stort postkort med en rød Ferrari på, fra en som hedder Claes Markby, og endda stemplet med "Sverige - porto betalt" :confused: For det første er min bil ikke til salg, men manden er åbenlyst meget interesseret i biler, og blandt andet i en bil som min a1538.gif Postkortet er forsynet med et klistermærke med mit navn og adresse, samt min bils nummerplade!! Jeg skriver lige ordret hvad der står i kortet: Hej! Du får detta kort från mig av en anledning. Jag söker en ny sportbil till min lilla samling av extrema bilar. Att söka via annonser och tidningar efter den rätta bilen tar för mycket tid helt enkelt, och risken att få ett dåligt exemplar ökar. Vägverket har bidragit med det urval av bilar som jag har intresse för och därför får du detta kort hemskickat. Jag är således en stor entusiast av roliga sportbilar. Genom att skicka en intresseanmälan hoppas jag få de svar som kan ge mig rätt bil till rätt pengar. En bil som har lite utöver det vanliga. Vid eventuellt köp kommer du att erhålla full likvid innan bilen hämtas. Flera bankreferenser kan lämnas. Dessutom vill jag såklart göra MRF test eller liknande konditionstest innan köp. Om din bil har skada, t ex på maskin/drivlina eller kaross kan det i vissa fall ändå vara av intresse. Ävan om den har finansiering av någon typ. Om du har tankar på att sälja din bil till en seriös köpare, så börja gärna med att skicka in lite information via e-post enligt nedan. Men vänliga hälsningar, Claes Markby e-post: cfm@telecomexpress.se Tlf: 042-138100 Fax: 042-138121 Så er det lige jeg har nogle spørgsmål! 1) Er der andre der har fået noget lignende fra den mand? Eller er der nogen der ved hvad fanden idioten regner med? 2) Kan VV (som han skriver) udlevere oplysninger til ham omkring andre folks biler? Ja, jeg ved godt man kan få info ved at slå en nummerplade op på nettet/sms, men det er tydeligvis ikke den vej manden har gået. Så kan VV virkelig udlevere folks nummerplader samt adresser, hvis der kommer en person og forespørger direkte på f.eks samtlige indregistrerede Audi A4 i Sverige? 3) Hvis det tager for lang tid at kigge efter den rette bil i annoncer, hvor mange resourcer har han så ikke brugt på at få trykt flotte postkort, og finde folk der har interessante biler, og derefter finde deres adresser :thumbdown 4) Hvis risikoen er for stor for at få en dårlig bil via de normale annoncer, hvilken status regner han så med der måtte være på en given bil, fra et fjols der svarer på hans postkort? :thumbdown Nu har jeg haft bilen i ca 2½ år, og har aldrig fået noget tilsvarende! Og efter som manden ikke er omtalt her på debatten tidligere, ja så går jeg ikke ud fra at der er 25 andre der skriver at de har modtaget noget lignende, men det vil da være rart at høre andres mening. Jeg regner med at ringe til VV i løbet af ugen her, men vil gerne lige se om der kommer nogle brugbare input her i tråden først, evt fra Autoperformance, Prestigeauto eller Auto-haus.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ud fra almindeligt kendskab til svenske forhold, så er jeg sikker på, at man hos Vägverket kan købe oplysninger af den karakter, som denne Claus Markby har benyttet sig af. Jeg har selv fået brev fra Peugeot Sverige, som kun kan have fået min adresse fra Vägverket.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke modtaget noget fra privat-personer, men for en måneds tid siden modtog jeg et brev fra et tuningsfirma (aTTention, www.ace-competition.com) med en folder "Speciellt till dig som äger en Audi TT" om tuning af min bil (som er en Audi TT), så ét eller andet udtræk må de da kunne lave, for jeg har ikke henvendt mig til dem. Desuden fik jeg et brev fra Audi Sverige (måske en forhandler, kan ikke helt huske), en måneds tid efter jeg havde importeret min fabriksnye bil, om at de ville sige tillykke med min importerede bil og de ville anbefale mig at få den serviceret på autoriseret Audi-værksted m.v. Så jeg tror at konklusionen må være at disse udtræk godt kan laves... om man så kan bede om anonymitet eller noget ved jeg ikke...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

som tidligere importör av husbilar, kan jag bekräfte Niels, alle kan köbe adresser på hvilken selektion man vil. jeg gjorde det hver kvartal for att se hvilke planlösninger var in - og i hvilken volume mine kollega'er fik biler ind. Men at sende det du har fået til privat personer vil jag stille et stort spörgsmåltegn ved.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Send hans email adresse til alle nigerianerne så kan han købe Dr. Raymond Etiebets bilsamling og du skal kun have 10% af de 100 millioner dollars, der udover bilsamlingen ligger indefrosset i en bank i Sierra Leone.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trinity

Mange af vores kunder havde fået dette kort og vi har talt med Claes for at høre hvad det går ud på. Han søger ganske enkelt en Porsche 996 4S eller en Porsche 996 Turbo. Han har brugt lidt penge på at sende disse postkort ud til alle som har lignende biler og regner så med han kommer til at lave århundredes handel ved at finde en fin bil til en billig penge. Han er umiddelbart fornuftig nok :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, jeg kan sagtens forstå at bilforhandlere og lignende kan få adgang til VV's database, og sende spam rundt til folk, sådan er verden jo lidt desværre... Men det virker sgu netop lidt for surrealistisk, når private på den måde her henvender sig u217.gif Jeg mener, hvis der en dag er én der noterer min nummerplade i trafikken, sender VV en sms og der i gennem får fat i min adresse, og dukker op med et bat i hånden fordi jeg har kørt rundt med hovedet under armen, ja så fred med det! Men derfra og så til som privat person at kunne forespørge VV på en række biler, for at få navn og adresser, det synes jeg ærlig talt er for langt ude m21.gif Men sådan er systemet så åbenbart... Men så kan man jo glæde sig over de åbne grænser, når en samling privat personer fra Polen kontakter VV, for at få navne og adresser på alle i Skåne der ejer en 997'er eller noget andet sjovt z043.gif

Mange af vores kunder havde fået dette kort og vi har talt med Claes for at høre hvad det går ud på. Han søger ganske enkelt en Porsche 996 4S eller en Porsche 996 Turbo.
Tak for info.
Han har brugt lidt penge på at sende disse postkort ud til alle som har lignende biler og regner så med han kommer til at lave århundredes handel ved at finde en fin bil til en billig penge.
Ja, for prisen på noget der ikke er til salg, er jo ofte billigere end noget der netop er til salg, øøøøh!
Han er umiddelbart fornuftig nok :-)
....................m81.gif...................

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mange af vores kunder havde fået dette kort og vi har talt med Claes for at høre hvad det går ud på. Han søger ganske enkelt en Porsche 996 4S eller en Porsche 996 Turbo.
Der skal da noget af en ombygning til for at få Toft's bil til at blive en Porsche :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trinity

Han VIRKEDE umiddelbart fornuftig nok... Her mente jeg at høre på altså. Han havde fået tilbudt en Porsche 996 Turbo for 450.000:- da vi talte med ham. I hvert fald i henhold til hans eget udsagn og er bilen bare nogenlunde ok så er det ekstremt billigt. Så om det virker.... Tjaaa :-) Det er intet problem at kontakte vv.se og bede om f.eks. en udskrift over samtlige Porsche 996 4S i hele Sverige eller sågar i et begrænset område. Det koster dog lidt penge, men så får man også både adresser, navne m.v. Alle kan få disse oplysninger.... Helt sygt!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Han havde fået tilbudt en Porsche 996 Turbo for 450.000:- da vi talte med ham. I hvert fald i henhold til hans eget udsagn og er bilen bare nogenlunde ok så er det ekstremt billigt. Så om det virker.... Tjaaa :-)
Ekstremt billigt sammenlignet med hvad? På mobile koster de heller ikke mere...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ekstremt billigt sammenlignet med hvad? På mobile koster de heller ikke mere...
Har du et link? Den billigeste 996 Turbo jeg kan finde er denne gamle 01'er her, som koster 50K euro: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=20436057&__lp=12&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelId=3&makeModelVariant1.modelDescription=996&minPowerAsArray=262&minPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=2000-01-01&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED〈=de&pageNumber=1 og med en kurs på ca 9,50 sek, så er det omkring 475.000 kr. Så hvis ham Super Claes kan få et eksemplar til 450.000 så er det stadig en del billigere end den absolut billigeste på mobile. Det er vel nok nærmere et spørgsmål om der er nogen der vil købe en 996T så billigt :confused: Der er jo ofte en årsag til hvis en bil er markant billigere end gennemsnittet :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trinity

DKrath: Du kan tjene mange penge her! Kom du bare med Porsche 996 Turbo fra 2001 og frem der har kørt max 50.000 km. De skal selvsagt være svensk indregistrerede, skadesfri, momsen skal være betalt, de skal have kørt de km der står på tælleren, have en attraktiv farvekombination og ellers være i generelt fin stand... Så køber jeg gerne en hel masse af dig kontant for SEK 450-490k... Bring 'em on! :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK

Efter jeg købte min 997S for 1 år siden, har jeg modtaget 4-5 personlige invitationer fra Jaguar, et par tuningsfirmaer og til sneak peak på den nye M3 inkl. prøvetur og frokost!! PS: Det er TOTALT sygt at man kan "spore" ejere af luksusbiler via VV. Det nemmeste i verden er at bryde ind i et hus og stjæle bilnøgler og efterfølgende bil......Og hvis konen ser godt ud - så napper man os hende:eek: Der er meget debat i DK om kameraovervågning og for min skyld må de filme mig i hoved og bagdel og op og ned af strøget, MEN ovenstående er LANGT mere grænseoverskridende. Kan nærmest sammenlignes med at man kunne gå ind på Nordea.dk og se hvor meget folk har stående på deres kontier:) Men det overrasker mig ikke, for jeg arbejder til daglig som sælger for et amerikansk IT-firma, og her har mine svenske kollegaer ret meget sjov ved at se hvad kollegaer/konkurrenter tjener.........Bare ikke sjovt for vores Vice president, når der er lønsamtaler:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Efter jeg købte min 997S for 1 år siden, har jeg modtaget 4-5 personlige invitationer fra Jaguar, et par tuningsfirmaer og til sneak peak på den nye M3 inkl. prøvetur og frokost!!
Jeg fik indbydelse til premieren på 997 targa, samt næst års køre dag eller sådan noget en uge efter jeg købte min Jaguar, så de rykker nok på hinandens kunder

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK

Og efter vi fik nr. 2 baby i Sverige, bliver vi TOTALT spammet af Pampers og Libero med kupontilbud, hvor man kan spare 0,002376kr pr. ble:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg fik indbydelse til premieren på 997 targa' date=' samt næst års køre dag eller sådan noget en uge efter jeg købte min Jaguar, så de rykker nok på hinandens kunder[/quote'] Det tror jeg ikke du skal regne med... De tjekker nok bare hvem der er registrede ejer af en bil !... Jeg får alt muligt junk, og jeg har vist aldrig ejer noget der kunne minde om en eksotisk bil :laugh: ...og dog.. havde da engang en Starlet fra ´88 :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hmm' date=' jeg kan sagtens forstå at bilforhandlere og lignende kan få adgang til VV's database, og sende spam rundt til folk, sådan er verden jo lidt desværre... Men det virker sgu netop lidt for surrealistisk, når private på den måde her henvender sig [img']http://www.langkawi.dk/smileys/u217.gif
Et eller andet sted: Hvad er forskellen på en bilforhandler og "private" ?? Mig bekendt er der meget få offentligt ejede bilforhandlere, og hvor går grænsen så? Under alle omstændigheder er der vel ikke forskel på at sende et postkort til dig om din bil, og lægge en lap i din postkasse om, at de er interesseret i at købe et hus i dit område? For os danskere er det en omveltning, at der er så meget åbenhed om personlige oplysninger. Alle og enhver kan fx også se din selvangivelse - hvis du altså betaler skat i Sverige ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor er det sygt?
Hvad tror du selv??? Nogle folk har nogle biler, som andre folk ikke har (men som de gerne vil have, helst gratis). Disse biler er ofte mere interessante end naboernes V70'ere. Én ting er at få stjålet sin bil på en p-plads, bad luck. En anden ting er at folk kan slå en hvilken som helst model op via VV, og der i gennem få at vide på hvilke adresser bilerne holder parkeret om natten :sick: Det svarer jo lidt til, at du f.eks hos diverse banker kan forehøre dig om hvem der har deres formue stående i banken, og hvem der har den liggende hjemme under hovedepuden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nogle folk har nogle biler, som andre folk ikke har (men som de gerne vil have, helst gratis). Disse biler er ofte mere interessante end naboernes V70'ere. Én ting er at få stjålet sin bil på en p-plads, bad luck. En anden ting er at folk kan slå en hvilken som helst model op via VV, og der i gennem få at vide på hvilke adresser bilerne holder parkeret om natten :sick: Det svarer jo lidt til, at du f.eks hos diverse banker kan forehøre dig om hvem der har deres formue stående i banken, og hvem der har den liggende hjemme under hovedepuden.
Enig !, det er en meget underlig ordning, efter min mening en misforstået holdning til at alle i et frit samfund skal have adgang til alle informationer. Og hvad formål tjener det, andet end at give politiet og ejere af flotte biler grå hår i hovedet. Argumentet om at 'alle andre personlige informationer kan skaffes let, hvorfor saa ikke bilejerforhold' holder bare ikke, netop af de aarsager som Toft naevner.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen, der har info om tyverifrekvensen af specialbiler her i forhold til DK? Hvis den ikke er større, har jeg svært ved at se problemet. Måske snarere tvært i mod. Det er da skønt at køre i et land, hvor de kørende i en eller anden grad kører mere hensynsfuldt end i DK. Måske fordi de ved, at alle kan se hvem det er, der er så fantastisk dygtige chauffører, at de kan udføre vanvittige manøvrer og overhaling inden om i højerbanen ved lyskurve :rose: Det er dejligt at bo et sted, hvor man kan komme til at stå til ansvar for ens handlinger :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er der nogen, der har info om tyverifrekvensen af specialbiler her i forhold til DK? Hvis den ikke er større, har jeg svært ved at se problemet. Måske snarere tvært i mod. Det er da skønt at køre i et land, hvor de kørende i en eller anden grad kører mere hensynsfuldt end i DK. Måske fordi de ved, at alle kan se hvem det er, der er så fantastisk dygtige chauffører, at de kan udføre vanvittige manøvrer og overhaling inden om i højerbanen ved lyskurve :rose: Det er dejligt at bo et sted, hvor man kan komme til at stå til ansvar for ens handlinger :th2:
Tror du har helt ret i det du sir.. Jeg har aldrig haft nogle problemer og jeg har da haft nogle sjove biler ind i mellem...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad tror du selv??? Nogle folk har nogle biler, som andre folk ikke har (men som de gerne vil have, helst gratis). Disse biler er ofte mere interessante end naboernes V70'ere. Én ting er at få stjålet sin bil på en p-plads, bad luck. En anden ting er at folk kan slå en hvilken som helst model op via VV, og der i gennem få at vide på hvilke adresser bilerne holder parkeret om natten :sick: Det svarer jo lidt til, at du f.eks hos diverse banker kan forehøre dig om hvem der har deres formue stående i banken, og hvem der har den liggende hjemme under hovedepuden.
Jeg "tror" ikke noget, derfor spurgte jeg.. Jeg kan ikke se noget problem. Hvis en tyv der er specialiceret i at stjæle dyre eksotiske biler vil stjæle netop en af disse modeller, så ved denne tyv da godt hvor man finder dem. Så er det ligemeget om der er nok så meget spærring og blokering på vv.se. Den holdning du har svarer lidt til en fordom jeg ofte mødte hos folk da jeg kørte cabriolet. Mange spurgte om ikke jeg var bange for at få skåret taget op? Det skulle altså vække en hærværkstrang hos helt almindelige mennesker ved at se en cabriolet. Din sammenligning med indestående i banker og penge under dyner er jo helt ude i hampen:-) Min pointe er bare at fordi det er nemt at se hvor en given bil holder parkeret, skaber jo ikke flere biltyve. Det er da muligt at det bliver nemmere for de tyve der allerede er. Men den strander ved min påstand ovenfor.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites