Jump to content
crandall

Spøgelsebillist ved betalingsanlægget

Recommended Posts

Hej alle, Min kone havde den tvivlsomme fornøjelse af at møde en modkørende bil på motorvejden kl. 17:45 i går søndag den 2. dec. Mødet skete nogle hundrede meter EFTER tolden på svensk side. Bilisten har ihvertfald som minimum kørt fra 1. afkørsel mod Limhamn - altså et godt stykke livsfarlig og helt utilgivelig kørsel. Biltype, reg. nr. fik hun desværre ikke. Er der andre der har mødt samme bil må man meget gerne kontakte mig på 40445545. Alt gik godt heldigvis - i bilen var også mine 2 børn på 4 og 11 - denne gang! Peter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja Jeg havde samme forhøjelse. Da jeg mødte den holdte den i venstre spor efter betalingen lidt før vejen flettede sammen til 2 spor. Jeg kørte over mod "den" tændte lyset og holdte hornet nede, hvor efter personen vendte om. Fik heller ej noget info om den. desværre slipper mange spøgelses billister fra det. I sommers havde jeg samme fornøjelse på motorvejen syd for næstved. hvor en billist ved en tilkørsel kørte ind i nødsporet og da jeg var forbi lavede han en uvending og kørte syd på i nord sporet. Tror aldrig jeg har fået fat i policen så hurtig som dengang ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
"..må man meget gerne kontakte mig på 40445545."
Uhyggelig historie - og godt der ikke skete noget! Men hvad får du ud af at folk kontakter dig hvis de har set ham? eller at du evt. får hans reg nr. og på den måde hans navn?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trinity

Jeg fulgte denne person fra Bunkeflostrand og hele vejen op af første tilkørsel på motorvejen i retning VÆK fra broen. Personen kørte ekstremt og påfaldende langsomt. Da vi var nået op for enden af tilkørslen og til motorvejen kørte vi 35 km/t. Der blinkede jeg med det lange lys og dyttede. Personen blinkede ind til siden og jeg kørte uden om. Jeg kiggede i bakspejlet og der så jeg så personen lave en u-vending ud på motorvejen og altså køre modsat køreretningen mod betalingsanlægget. Bilen var rød så vidt jeg husker og af ældre dato. Idioter findes der nok af.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Til næste gang. Prøv og få fat på nummerpladen, og meld vedkommende til politiet. Jeg kan dog sagtens forestille mig, at det er meget svært at huske i situationen for man bliver vel totalt befippet over idioti af den kaliber. Det lader til at mange spøgelsesbilister aldrig bliver identificeret. Selvom ens vidneudsagn måske ikke er nok til at få folk dømt bare ud fra nummerpladenummeret, så er det i hvert fald nok til at politiet kan finde den pågældende og tage en alvorlig samtale med vedkommende, så det ikke sker igen. Der kan måske være tale om en senil-dement eller lignende som så kan få frataget kørekortet efter en lægelig vurdering - er der tale om en person, der allerede har fået taget kørekortet kan vedkommendes bil konfiskeres osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites