Jump to content
emre

Afmelding af nummerplade

Recommended Posts

Jag fandt info på Vägverkets hjemmeside, om hvordan det foregår. Link til VV Kort fortalt skal du sende begge nummerplader, den originale registreringsattest og tolddokumentation på at den er importeret i et andet land, eller registreringsattest fra det land den er blevet registreret i. Det skulle være på del 2 af registreringsbeviset (den gule), der skal afregistreres på.
jeg har prøvet at afmelde bilen på vv.se hjemmeside men det virker ikker..er der andre måder at afmelde bilen. jeg har lige fået et brev hvor jeg skal betale viktbaserad fordonsskatt som er 2310 kr..er det normalt?jeg skal alligevel afmelde bilen.hvad skal jeg gøre`????

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg har prøvet at afmelde bilen på vv.se hjemmeside men det virker ikker..er der andre måder at afmelde bilen. jeg har lige fået et brev hvor jeg skal betale viktbaserad fordonsskatt som er 2310 kr..er det normalt?jeg skal alligevel afmelde bilen.hvad skal jeg gøre`????
Sjovt, det har altid fungeret når jeg skal afmelde biler/motorcykler..... Selvfølgelig er det normalt at få en vejskat, hvad havde du regnet med ? Men, afmeld bilen, så skal du naturligvis ikke betale den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jag fandt info på Vägverkets hjemmeside, om hvordan det foregår. Link til VV Kort fortalt skal du sende begge nummerplader, den originale registreringsattest og tolddokumentation på at den er importeret i et andet land, eller registreringsattest fra det land den er blevet registreret i. Det skulle være på del 2 af registreringsbeviset (den gule), der skal afregistreres på.
Sjovt, det har altid fungeret når jeg skal afmelde biler/motorcykler..... Selvfølgelig er det normalt at få en vejskat, hvad havde du regnet med ? Men, afmeld bilen, så skal du naturligvis ikke betale den.
oki jeg prøver engang til, men hvis det ikke virker for du besked herom.........

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DEN SIGER DETTE: Fordonet kan inte ställas av: KONTROLLKOD SAKNAS/FELAKTIG
Du har skrabet mærket på din nummerplade, og bruger denne kode? Derudover skal du selvf. også bruge koden der står på dit registreringsbevis - men for at få ovenstående fejlkode, så er du vist allerede så langt. Hvilken status har din bil når du tjekker fordonsstatus?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du har skrabet mærket på din nummerplade, og bruger denne kode? Derudover skal du selvf. også bruge koden der står på dit registreringsbevis - men for at få ovenstående fejlkode, så er du vist allerede så langt. Hvilken status har din bil når du tjekker fordonsstatus?
hvorfor er jeg så langt?jeg har skrabbet koden, men koden viser et fejl.kan det være jeg ikke har fået det nye endnu?ang status.hvordan tjekker man det?har du et link?:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
først og fremmest tak for linket.jeg har fået køreforbud.men jeg bruger ikke bilen mere.så den skal afmeldes. hvad siger du gio?jeg skal betale vejskat ca 2300kr.kan jeg undgå dette ved at afmelde køretøjet.iøvrigt skal den eksportes til min far i danmark

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vejskatten skal betales hvis bilen ikke af afställt ved indgangen til den måned, hvor skatten skal betales. Det vil sige hvis du skal betale vejskat i December for bilen er det for sent at afmelde den 15. december for at undgå vejskat selv om den først forfalder til betaling ultimo december. Du får dog skatten retur hvis du afställar bilen - fra VV.se: Exempel: Ett fordon ställs av den 31 augusti. Vi återbetalar fordonsskatt från och med september månad. Ett fordon ställs av den 5 mars. Vi återbetalar fordonsskatt från och med april månad.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
først og fremmest tak for linket.jeg har fået køreforbud.men jeg bruger ikke bilen mere.så den skal afmeldes. hvad siger du gio?jeg skal betale vejskat ca 2300kr.kan jeg undgå dette ved at afmelde køretøjet.iøvrigt skal den eksportes til min far i danmark
Ring til Vägverket i morgen, og få dem til at hjælpe dig igennem afmeldingen og eksporten, når du nu ikke kan få det til at virke via nettet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ring til Vägverket i morgen' date=' og få dem til at hjælpe dig igennem afmeldingen og eksporten, når du nu ikke kan få det til at virke via nettet.[/quote'] oki, det var også meningen at jeg skulle gøre det hvis jeg ikke kunne gøre det gennem internettet. Avställning Om du inte ska använda ett fordon kan du ställa av det. Då slipper du betala fordonsskatt och trafikförsäkring. Läs mer om avställning av fordon DET BETYDER AT MAN IKKE SKAL BETALE VEJSKAT.Jeg håber at vi kan løse afmeldning via tlf.eksporten er vel at jeg skal sende nummerpladerne og reg. attesten dem ink nummerpladerne.hvis jeg er på den forkerte spor så må i gerne rette mig..:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Avställning Om du inte ska använda ett fordon kan du ställa av det. Då slipper du betala fordonsskatt och trafikförsäkring. Läs mer om avställning av fordon DET BETYDER AT MAN IKKE SKAL BETALE VEJSKAT.
Yes, det er rigtigt. Og man får betalt afgift retur fra og med måneden efter du har afställt.
Jeg håber at vi kan løse afmeldning via tlf.eksporten er vel at jeg skal sende nummerpladerne og reg. attesten dem ink nummerpladerne.hvis jeg er på den forkerte spor så må i gerne rette mig..:)
Det står her: http://www.vv.se/templates/page3____11295.aspx (variant 2)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Yes, det er rigtigt. Og man får betalt afgift retur fra og med måneden efter du har afställt. Det står her: http://www.vv.se/templates/page3____11295.aspx (variant 2)
Variant 2: Avregistrering genom export Om man säljer ett begagnat fordon till en person bosatt i annat land och inte har möjlighet att välja variant 1 ovan, innebär det ett utökat ansvar för den svenske säljaren. Det beror på att ärendet betraktas som en export och inte ett ägarbyte. För att fordonet ska kunna avregistreras, ska säljaren sända in följande till Vägverket, 701 81 Örebro: fordonets bägge registreringsskyltar (om fordonet endast har en registreringsskylt, till exempel mc, EU-moped klass 1,traktor, terrängsskoter, motorredskap eller släpvagn, ska den enda registreringsskylten sändas in) fordonets senast utfärdade registreringsbevis del 2 i original, om ett sådant har utfärdats. I annat fall det registreringsbevis som finns. En kontroll om ett nytt registreringsbevis har utfärdats eller inte kan göras genom att kontakta Vägverket. På handlingen ska säljaren markera att fordonet ska avregistreras med orsak export samt underteckna. Eftersom ingen registrering av ett ägarbyte kommer att ske, på grund av köparens avsaknad av svenskt personnummer, finns det inget krav på att köparen ska skriva under eller namnges, men naturligtvis är detta ett bra tillfälle att notera namnet om kontakt behöver tas i efterhand av andra anledningar. kopia på mottagarlandets tullhandling som klart visar att fordonet ifråga har förtullats, eller en kopia på ett registreringsbevis som utfärdats i mottagarlandet då fordonet registrerats där istället. jeg sælger den jo ikke.den skal omregisteres til min far i danmark.hvilke 3 krav er de stiller?fatter ikke så godt det sprog

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Variant 2: Avregistrering genom export Om man säljer ett begagnat fordon till en person bosatt i annat land och inte har möjlighet att välja variant 1 ovan, innebär det ett utökat ansvar för den svenske säljaren. Det beror på att ärendet betraktas som en export och inte ett ägarbyte. För att fordonet ska kunna avregistreras, ska säljaren sända in följande till Vägverket, 701 81 Örebro: fordonets bägge registreringsskyltar (om fordonet endast har en registreringsskylt, till exempel mc, EU-moped klass 1,traktor, terrängsskoter, motorredskap eller släpvagn, ska den enda registreringsskylten sändas in) fordonets senast utfärdade registreringsbevis del 2 i original, om ett sådant har utfärdats. I annat fall det registreringsbevis som finns. En kontroll om ett nytt registreringsbevis har utfärdats eller inte kan göras genom att kontakta Vägverket. På handlingen ska säljaren markera att fordonet ska avregistreras med orsak export samt underteckna. Eftersom ingen registrering av ett ägarbyte kommer att ske, på grund av köparens avsaknad av svenskt personnummer, finns det inget krav på att köparen ska skriva under eller namnges, men naturligtvis är detta ett bra tillfälle att notera namnet om kontakt behöver tas i efterhand av andra anledningar. kopia på mottagarlandets tullhandling som klart visar att fordonet ifråga har förtullats, eller en kopia på ett registreringsbevis som utfärdats i mottagarlandet då fordonet registrerats där istället. jeg sælger den jo ikke.den skal omregisteres til min far i danmark.hvilke 3 krav er de stiller?fatter ikke så godt det sprog
Den exporteres til Danmark, så er det ligemeget om du får penge for den eller ej. Den skal jo synes i Danmark og der skal så betales afgift af bilen i Danmark og den skal have danske nummerplader. Du skal indsende følgende til Vägverket: 1 - Begge nummerplader 2 - Del 2 af den originale reg. attest (det gule) hvor du skriver bagpå at bilen er eksporteret 3 - Kopi af toldbehandlingen i Danmark eller en kopi af den danske reg. attest. Med hensyn til sproget - se her: http://www.folkuniversitetet.se/templates/Arr.aspx?id=119946&LeftMenuPageId=76834

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den exporteres til Danmark, så er det ligemeget om du får penge for den eller ej. Den skal jo synes i Danmark og der skal så betales afgift af bilen i Danmark og den skal have danske nummerplader. Du skal indsende følgende til Vägverket: 1 - Begge nummerplader 2 - Del 2 af den originale reg. attest (det gule) hvor du skriver bagpå at bilen er eksporteret 3 - Kopi af toldbehandlingen i Danmark eller en kopi af den danske reg. attest. oki, tak for hjælpen.punkt 3 kan jeg ikke sende da den skal vurderes efternytår.men jeg ringer til vv imorgen pga afmeldning.så må vi tag den derfra..kan man sende nummerplade og gule attest til vv og vente med punkt 3 indtil videre?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kan man sende nummerplade og gule attest til vv og vente med punkt 3 indtil videre?
Ja, men du får ikke rigtig noget ud af det. Jeg ville samle det hele og sende det på én gang hvis jeg var dig. Billigere i porto, og så modtager de det samlet så er risikoen for fejl nok mindre. Men ja.. Ring og tag en snak med dem i morgen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, men du får ikke rigtig noget ud af det. Jeg ville samle det hele og sende det på én gang hvis jeg var dig. Billigere i porto, og så modtager de det samlet så er risikoen for fejl nok mindre. Men ja.. Ring og tag en snak med dem i morgen.
oki tak for hjælpen.det gør jeg så... jeg flytter også til danmark efter nytår når jeg har fået opholdstilladelse til min kone i danmark efter eu.retten...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DEN SIGER DETTE: Fordonet kan inte ställas av: KONTROLLKOD SAKNAS/FELAKTIG
Det betyder at den kode der står når man skraber kontrolmærket på nummerpladen, er forkert eller mangler. Hvis du ikke har noget fordi du ikke har betalt vejskat, må du afmelde bilen via registreringsattesten. Der kan du skrive på, hvorfor du ikke har koden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det betyder at den kode der står når man skraber kontrolmærket på nummerpladen, er forkert eller mangler. Hvis du ikke har noget fordi du ikke har betalt vejskat, må du afmelde bilen via registreringsattesten. Der kan du skrive på, hvorfor du ikke har koden.
oki, har betalt fordonskat men lidt forsinkede..:( registreringsattesten skal bruges når den skal eksporteres..tror at jeg skal ringe til dem i morgen er totalt forvirret:rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

TILBAGEMELDING TIL FOLKENS: efter en snak med vv skulle jeg bare aflevere den blå reg.attest hvor jeg satte kryds i afmeldning og skrive nederst på siden hvorfor min klistermærke kode ikke virkede.det tog 3 min at opklare denne sag!nemmere kan det ikke være..tak for de seriøse råd!!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
TILBAGEMELDING TIL FOLKENS: efter en snak med vv skulle jeg bare aflevere den blå reg.attest hvor jeg satte kryds i afmeldning og skrive nederst på siden hvorfor min klistermærke kode ikke virkede.det tog 3 min at opklare denne sag!nemmere kan det ikke være..tak for de seriøse råd!!!!
Godt det lykkedes for dig. Tak for tilbagemelding :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Godt det lykkedes for dig. Tak for tilbagemelding :th2:
ilm....med hensyn til eksport skal jeg vente indtil jeg får et toldsyn i dk.toldsynd,den gule reg.attes samt pladerne skal sendes til vv. Generelt om øresundsdebatten: denne debat har hjulpet mig rigtig meget med mine problemer og takker for allé råd og tricks..jeg forlader også denne debat snart men vil følge med i hvad der bliver skrevet!:):):)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg forlader også denne debat snart men vil følge med i hvad der bliver skrevet!:):):)
Damn, sikken afvandring af underholdere... Først Mulen og nu Emre... Det næste bliver vel at selveste Gio forlader os... :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites