emre 10 Anmeld indhold Skrevet December 3, 2007 hejsa , jeg har et spørgsmål som jeg håber at der er nogen der vil hjælpe mig med. hvordan afmelder man sine nummerplade på sin bil?og hvem giver besked til forsikring og mv..?jeg mener hvordan foregår processen? koster det noget at afmelde sig? tak for hjælpen. emre Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2007 hejsa , jeg har et spørgsmål som jeg håber at der er nogen der vil hjælpe mig med. hvordan afmelder man sine nummerplade på sin bil?og hvem giver besked til forsikring og mv..?jeg mener hvordan foregår processen? koster det noget at afmelde sig? tak for hjælpen. emre Det står på reg. attesten! Du skal skrabe klistermærkaten, og kan herefter afmelde bilen på www.vv.se ved brug af koden under skrabefeltet, reg. nummeret og bilen og behörighetskoden fra reg. attesten. Det koster ingenting. Forsikring får automatisk besked om at bilen er avställt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
emre 10 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2007 okay tak for hjælpen...men jeg har lige et spørgsmål..under www.vv.se skal man trykke man på fordon..hvilke punkt skal man trykke på under fordon.kan du give et link?mit svenske sprog er ikke så godt. jeg takker for hjælpen lars Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2007 Her: https://www21.vv.se/etjansterfordon/logon/logon.aspx?url=https://www21.vv.se/etjansterfordon/Avstallning.aspx Og så vælger du "Registreringsnummer med behörighetskod" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
emre 10 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2007 skal man smide nummerpladerne ud efter man har afmeldt den på vv.se?eller skal de returnere den Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
emre 10 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2007 Her: https://www21.vv.se/etjansterfordon/logon/logon.aspx?url=https://www21.vv.se/etjansterfordon/Avstallning.aspx Og så vælger du "Registreringsnummer med behörighetskod" tak for linket lars Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2007 skal man smide nummerpladerne ud efter man har afmeldt den på vv.se?eller skal de returnere den Nej - nummerpladerne skal blive siddende på bilen. Modsat i DK bliver pladerne på bilen hele dens levetid. Du må bare ikke længere køre i den, når bilen er afmeldt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
emre 10 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2007 hahaha..ja hænger den op i væggen..tak for hjælpen...bilen skal til danmark for at betale afgift i danmark.bilen er solgt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2007 hahaha..ja hænger den op i væggen..tak for hjælpen...bilen skal til danmark for at betale afgift i danmark.bilen er solgt Jamen, så skal du jo eksportere den. Så længe den bare er afmeldt, så vil du modtage et girokort resten af livet, medmindre du eksportere bilen. Der er jo en verden til forskel på at "afmelde bilen" og "eksportere bilen".... Du kan finde al information på www.vv.se Jeg gider ikke leder efter det... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
emre 10 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2007 Jamen, så skal du jo eksportere den. Så længe den bare er afmeldt, så vil du modtage et girokort resten af livet, medmindre du eksportere bilen. Der er jo en verden til forskel på at "afmelde bilen" og "eksportere bilen".... Du kan finde al information på www.vv.se Jeg gider ikke leder efter det... hmm... hvordan kan det være at man modtagere girokort når man ikke køre i den?synes ikke at det passer..hvis du kan give mig et link så lad mig se den..jeg skal ikke længere bruge bilen og derfor afmelde jeg den. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
cbpwr 10 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2007 jeg mener enda, du skal fremvise bevis for at bilen er indreg. i danmark. Når det er sket, får du vistnok vejskatten tilbage, hvis du har betalt for meget. Ellers er det vist nok rigtigt nok, man betaler et eller andet for bare at have bilen stående. Men ellers skriv til vv, på engelsk, eller ring det tror jeg godt man kan. -cb- Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2007 jeg mener enda, du skal fremvise bevis for at bilen er indreg. i danmark. Når det er sket, får du vistnok vejskatten tilbage, hvis du har betalt for meget. Ellers er det vist nok rigtigt nok, man betaler et eller andet for bare at have bilen stående. Men ellers skriv til vv, på engelsk, eller ring det tror jeg godt man kan. -cb- Jeg HAR fået sådan en opkrævning. Jeg mener det er 35,- årligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
emre 10 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2007 jeg mener enda, du skal fremvise bevis for at bilen er indreg. i danmark. Når det er sket, får du vistnok vejskatten tilbage, hvis du har betalt for meget. Ellers er det vist nok rigtigt nok, man betaler et eller andet for bare at have bilen stående. Men ellers skriv til vv, på engelsk, eller ring det tror jeg godt man kan. -cb- 35 kr er ingen ting pr år..jeg får lavet et toldsyn på bilen i danmark efter nytår.håber at afgiften bliver mindre til næste år (2008)på min bil. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
emre 10 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2007 jeg mener enda, du skal fremvise bevis for at bilen er indreg. i danmark. Når det er sket, får du vistnok vejskatten tilbage, hvis du har betalt for meget. Ellers er det vist nok rigtigt nok, man betaler et eller andet for bare at have bilen stående. Men ellers skriv til vv, på engelsk, eller ring det tror jeg godt man kan. -cb- Jeg HAR fået sådan en opkrævning. Jeg mener det er 35' date='- årligt.[/quote'] hvor længe skal man betale de 35 kr?man bruger ikke bilen men skal alligevel betale penge mærkelig system...bilen skal alligevel ikke bruges nogen steder.indtil jeg får et toldsyn i dk næste år Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret December 4, 2007 Jeg forstår ikke hvad det er du synes der er så mærkeligt? Du avstiller din bil - altså skal den stilstandsforsikres. Du kan ikke regne med at have en bil der ikke betales en eller anden form for forsikring på. I dit tilfælde skal du eksportere din bil, som det også står nævnt her inde. Inde på vv.se er der en hel guide til hvordan du gør det, så det er slet ikke så svært. Hvis det er pga. dit svenske du synes det er en mærkelig procedure, så få en til at læse og oversætte det til dig - så vil du opdage at det svenske system angående biler er helt kanont sat op. Jeg håber du finder ud af noget med din bil. Mvh/danny Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret December 4, 2007 hvor længe skal man betale de 35 kr?man bruger ikke bilen men skal alligevel betale penge mærkelig system...bilen skal alligevel ikke bruges nogen steder.indtil jeg får et toldsyn i dk næste år Som sagt kan du selv lede efter linket, men det er korrekt at du modtager et girokort på 35kr hvert år, resten af livet.... Måske du bare skulle gøre tingene korrekt, så slipper du jo for noget vrøvl... Hvis du eksportere bilen uden at den afmeldes i det svenske system, så har du jo mulighed for at registrere bilen i 2 lande samtidig... hvor smart er det ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
emre 10 Anmeld indhold Besvaret December 4, 2007 Som sagt kan du selv lede efter linket, men det er korrekt at du modtager et girokort på 35kr hvert år, resten af livet.... Måske du bare skulle gøre tingene korrekt, så slipper du jo for noget vrøvl... Hvis du eksportere bilen uden at den afmeldes i det svenske system, så har du jo mulighed for at registrere bilen i 2 lande samtidig... hvor smart er det ? jooo det er ikke så smart.men jeg er igang med at afmelde den.og bilen skal gives til min far.hvilken form for eksport handler det om? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret December 4, 2007 hvilken form for eksport handler det om? Eksport af bil, måske ???? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Danielsito 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2007 Når man avställer en bil BEHØVER man ikke have den stilstandsforsikret. De 35 SEK årligt er "Registerhållningsavgift". Altså en afgift for at de skal holde bilen registreret i vägverkets register. På registreringsattesten er et felt hvor man kan afregistrere bilen fuldstændigt. Det kan f.eks. være som i dette tilfælde, når bilen skal eksporteres til udlandet, eller hvis den er blevet totaltskadet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2007 Jeg solgte en bil til Frankrig på et tidspunkt, og sendte pladerne ind, men var ikke opmærksom på at sætte kryds i det med at den skulle afmeldes helt, de første 2 år fik vi et giro kort på 35 kr, og betalte bare, men vi får dem ikke længere, så det må løbe ud på et tidspunkt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
webodin 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2007 hvis manden ikke gider udfylde de rigtig dokumenter fra starten, og ikke betaler de sølle 35 SKR til vv.se pr. år, så smager han på svenske inkasso, og lige pludselig er udgiften større end de 35 skr... hvis personen ikke gider høre på disse gode råd som i alle kom med.... ...så man må lære ved fejl.... man begår.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
emre 10 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2007 Når man avställer en bil BEHØVER man ikke have den stilstandsforsikret. De 35 SEK årligt er "Registerhållningsavgift". Altså en afgift for at de skal holde bilen registreret i vägverkets register. På registreringsattesten er et felt hvor man kan afregistrere bilen fuldstændigt. Det kan f.eks. være som i dette tilfælde, når bilen skal eksporteres til udlandet, eller hvis den er blevet totaltskadet. okay tak for hjælpen..hvor er det felt man skal krydse for helt at afregistrere? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
emre 10 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2007 Når man avställer en bil BEHØVER man ikke have den stilstandsforsikret. De 35 SEK årligt er "Registerhållningsavgift". Altså en afgift for at de skal holde bilen registreret i vägverkets register. På registreringsattesten er et felt hvor man kan afregistrere bilen fuldstændigt. Det kan f.eks. være som i dette tilfælde, når bilen skal eksporteres til udlandet, eller hvis den er blevet totaltskadet. hvis manden ikke gider udfylde de rigtig dokumenter fra starten, og ikke betaler de sølle 35 SKR til vv.se pr. år, så smager han på svenske inkasso, og lige pludselig er udgiften større end de 35 skr... hvis personen ikke gider høre på disse gode råd som i alle kom med.... ...så man må lære ved fejl.... man begår.... HVAD ER DIT PROBLEM?en af grundende man skriver i dette forum er at få hjælp til de problemstillinger som man ikke selv kan løse fordi man ikke har de nødvendige viden. så JA jeg kan godt lide dette forum da der er mange mennesker som giver gode råd bortset fra dit.så vi kunne godt undgå dine kommentar.tak Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Danielsito 10 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2007 okay tak for hjælpen..hvor er det felt man skal krydse for helt at afregistrere? Jag fandt info på Vägverkets hjemmeside, om hvordan det foregår. Link til VV Kort fortalt skal du sende begge nummerplader, den originale registreringsattest og tolddokumentation på at den er importeret i et andet land, eller registreringsattest fra det land den er blevet registreret i. Det skulle være på del 2 af registreringsbeviset (den gule), der skal afregistreres på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
emre 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2007 Jag fandt info på Vägverkets hjemmeside, om hvordan det foregår. Link til VV Kort fortalt skal du sende begge nummerplader, den originale registreringsattest og tolddokumentation på at den er importeret i et andet land, eller registreringsattest fra det land den er blevet registreret i. Det skulle være på del 2 af registreringsbeviset (den gule), der skal afregistreres på. tak for oplysningerne Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites