Jump to content
Sisse

adsl, bredbånd.

Recommended Posts

Hej. vi skal bo i Ekeby i Bjuv kommune. seriøst jeg har surfet og skrevet til flere teleselskaber, men ingen kan tilbyde adsl på vores ejendom.. er der ingen som ved eller vil hjæælpe med at finde en løsning på hvordan vi kan komme på nettet med adsl, bredbånd altså på en eller anden måde i Ekeby ??? sisse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

til thomas Men hvad mener Gio så ?? altså vi har 3 mobiltlfoner med dansk abb. hvis vi skal have sådan et USB modem, er det så ikk bedst og billigst at bestille det hos 3 i sverige ?? frem for DK ?? sisse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men hvad mener Gio så ?? altså vi har 3 mobiltlfoner med dansk abb. hvis vi skal have sådan et USB modem, er det så ikk bedst og billigst at bestille det hos 3 i sverige ?? frem for DK ?? sisse
jo da. men du skal dog ikke regne med 7,2 mb/sec.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men hvad mener Gio så ?? altså vi har 3 mobiltlfoner med dansk abb. hvis vi skal have sådan et USB modem, er det så ikk bedst og billigst at bestille det hos 3 i sverige ?? frem for DK ?? sisse
Og i skal slet ikke regne med at i får tilstrækkeligt med signal der hvor i skal bo... Bor selv uden for lands lov og ret og har vildt dårligt signal her, og mit 3 modem kan slet ikke få signal her! Det han mener er at det koster ikke noget at bruge det i hverken sverige eller danmark så længe i er på 3s net.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bedste bud vil vel være enten ADSL hos Telia - hvis i har fastnet tlf hos Telia tager det 2 minutter at søge hos dem. De er det eneste selskab, der kan levere ADSL her hvor vi bor. Alternativt hvis I har 3-dækning hvor I bor er det vist en udmærket løsning. Her er der mildest talt ringe 3-dækning. Ellers skal man ud i noget satellit forbindelse, og det koster altså bare rigtig mange penge - vi havde det her det første års tid indtil Telia kunne levere og det var noget med 1000 kr per md.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

vi har snakket med samtlige selskaber, der er bare ingen som levere adsl i ekeby... syntes bare det er underligt at virkelig ingen gør.. men thomas hvad gør du så når du har så dårlig signal... kan du så overhovedet bruge internet hos 3 til noget ?? gider bare ikke hvis der aldrig er signal. altså vi bor ca. 3 km. fra ekeby centrum, så det er jo på landet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
vi har snakket med samtlige selskaber' date=' der er bare ingen som levere adsl i ekeby... syntes bare det er underligt at virkelig ingen gør..[/quote'] Hvis Telia ikke gør - tror jeg ikke der er nogen der gør. Tyvär.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej. vi skal bo i Ekeby i Bjuv kommune. seriøst jeg har surfet og skrevet til flere teleselskaber, men ingen kan tilbyde adsl på vores ejendom.. er der ingen som ved eller vil hjæælpe med at finde en løsning på hvordan vi kan komme på nettet med adsl, bredbånd altså på en eller anden måde i Ekeby ??? sisse
Det er for tidligt at fortivle :cry: Jeg har måske løsningen: Nordisk mobiltelefon som netop kan levere bredbånd trådløst. Jeg har selv stor glæde af det. Fidusen er, at det netop kan bruges på landet, fordi det bygger på det gamle nmt-net. Med nogenlunde held kan I få 1-2 Mbit (måske kun ½ Mbit) I kan få det hjem i 14 dage på prøve og se, om det lever op til forventningerne. Jeg fik mit modem med posten efter 3 dage og var på med det samme. Ikke mange kender det, men for sådan nogle som jer og mig, der det meste af tiden er langt ude på Lars tyndskids marker, så er det genialt. Det er nok den eneste brugbare løsning i Ekeby.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites