Humle 10 Anmeld indhold Skrevet November 27, 2007 Nu vil han smide illegale flygtninge ud af landet S-toppar vill utvisa hitsmugglade Av TT och Erik Magnusson Först publicerad: 27 november 2007 11:36 Senast uppdaterad: 27 november 2007 19:29 Två tunga s-politiker, Ilmar Reepalu och Göran Johansson, vill utvisa flyktingar som smugglats in i Sverige. Ilmar Reepalu, kommunstyrelsen ordförande i Malmö, anser att flyktingar som smugglas till Sverige över Öresundsbron i enlighet med EU:s så kallade Dublinförordning bör skickas tillbaka till Danmark. Reepalu menar att de statliga myndigheter som bevakar våra gränser är för flata och att Sverige bör införa samma typ av gränskontroller som finns i andra europeiska länder. – Dublinförordningen borde tillämpas av tull och polis vid Lernacken. De som smugglas hit bör skickas till det land de senast kom ifrån för en asylprövning där, säger Reepalu. Han ser inga hinder för någon att söka asyl på laglig väg. – Jag förstår inte vad bekymret skulle vara att ta sig till EU på ett lagligt sätt. Om jag kommer som flykting, så tar jag mig från ett land och söker asyl i ett annat, jag har mina handlingar med mig och söker asyl. Jag förstår inte varför det här skulle gå via organiserade, kriminella organisationer. Göran Johansson (s), kommunstyrelsens ordförande i Göteborg, vill utvisa alla som smugglats in i Sverige. - Om det är uppenbart att man är hitsmugglad - då får man åka tillbaka igen, säger Göran Johansson till GT/Expressen. Han grundar sitt resonemang på att många av de runt 20 000 irakier som väntas komma till Sverige i år kommer hit illegalt, inte sällan med hjälp av smugglare, enligt uppgifter från polis och Migrationsverket. Priset för att ta sig till Sverige ligger på runt 100 000 kronor. - Vi kan aldrig acceptera detta. I och med att vi inte säger något är det ju faktiskt en tyst acceptans av människosmuggling, säger Göran Johansson till tidningen. Konsekvensen av hans förslag är att många skulle bli stoppade och återsända till sina hemländer. - Jo, men då får de komma tillbaka den vanliga vägen, säger Johansson. Göran Johansson tycker att det är omoraliskt och orättvist att pengar ska avgöra vem som kan komma till Sverige. - Det kanske finns de som inte kan få ihop 100 000 som kanske har större behov av att komma hit. Men de har inte en chans, säger han. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret November 27, 2007 Eftersom enhver irakisk flygtning fra Syrien, Jordan eller Libanon uden papirer eller med helt friske papirer købt på den irakiske ambassade i Stockholm officielt er et værdifuldt bidrag til samhället, så kan det jo undre, at Reepalu synes, at man skal returnere de indsmuglede bidrag til den mulitikulturelle mångfall til det främlingsfiendtlige og pølsefascistiske Danmark, som sandelig ikke har fortjent noget godt... ...ja altså undre og undre, det er samme type undren, som Reepalus undren, når han undrer sig over, at asylansøgerne betaler så meget til menneskesmuglere og ikke har papirer i stedet for på ærlig vis at komme ind ad hoveddøren så at sige. En retorisk undren. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret November 27, 2007 Utroligt han kan finde på at fyre flg udtalelse af.. Er han virkelig så uvidende ? Jag förstår inte vad bekymret skulle vara att ta sig till EU på ett lagligt sätt. Om jag kommer som flykting, så tar jag mig från ett land och söker asyl i ett annat, jag har mina handlingar med mig och söker asyl. Jag förstår inte varför det här skulle gå via organiserade, kriminella organisationer Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret November 27, 2007 Utroligt han kan finde på at fyre flg udtalelse af.. Er han virkelig så uvidende ? Jag förstår inte vad bekymret skulle vara att ta sig till EU på ett lagligt sätt. Om jag kommer som flykting, så tar jag mig från ett land och söker asyl i ett annat, jag har mina handlingar med mig och söker asyl. Jag förstår inte varför det här skulle gå via organiserade, kriminella organisationer Det er banalt at sige det, men der er ting, man ikke kan tale om i Sverige i direkte vendinger, og slet ikke som soptosse eh topsosse. Så for at kunne anslå visse forbudte temaer, så spiller han dum med forventning om at andre fylder hullerne ud. Det er et budskab med flere sidetemaer, men han siger i hvert fald, at det er urimeligt at alle de flygtninge havner i Sverige, når de skal passere 17 EU-lande før de når den svenske grænse, og burde være asylbehandlet i det første EU-land, de kom til, dermed underforstået, at grunden til det lange rejehop er, at alle ved, at på grund af den svenske asylpolitik er Sverige det eneste land, hvor de har en kinamands chance for at få opholdstilladelse eller for at blive hængende på ubestemt tid og eventtuelt få amnesti eller gå under jorden og alligevel leve et normalt liv. For egen regning: Sverige har jo indledt en proces, hvor politikere taler om på hjemmebanen, at Sverige i kraft af sin asylpolitik er verdens allergodeste land, men at andre mindre gode EU-lande - herunder naturligvis især pølsefascistlandet mod sydvest - må tage deres del af ansvaret for flygtningestrømmen fra Irak (eller hvorfra det nu er) - i virkeligheden håber Sverige på, at fælles EU-regler kan bruges til at begrænse masseindvandringen, for det er indenrigspolitisk umuligt at gennemføre en sådan begrænsning selv om alle ved, at det ville være en god ide. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret November 28, 2007 Kan være han føler at stemningen er ved at vende sig lidt i befolkningen vedr. dette emne. Jeg læste et læserbrev i Metro express (den svenske) hvor en svensker fra Svedala harcelerede over at han nyligt i Stokholm havde set at der på byskiltenene stod "Welcome to Stockholm - Capital of Scandinavia" hvilket han skønnede måtte tolkes som en stor provokation i f.eks. Danmark. Yderlige påstod han at det var forkert idet at der burde stå "Welcome to Stockholm - Capital of Sweden & Kurdistan" Men den havde censuren åbenbart ikke set. :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret November 28, 2007 Reepalu begynder vel at finde noget af den samme retorik frem, som man hørte fra de Socialdemokratiske borgmestre i Københavns Vestegnskommuner i 1990'erne. Han kan bare ikke sige det ligeså tydeligt. Han er jo også nærmest ved at blive løbet over ende efterhånden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret November 28, 2007 Kan være han føler at stemningen er ved at vende sig lidt i befolkningen vedr. dette emne. Jeg læste et læserbrev i Metro express (den svenske) hvor en svensker fra Svedala harcelerede over at han nyligt i Stokholm havde set at der på byskiltenene stod "Welcome to Stockholm - Capital of Scandinavia" hvilket han skønnede måtte tolkes som en stor provokation i f.eks. Danmark. Yderlige påstod han at det var forkert idet at der burde stå "Welcome to Stockholm - Capital of Sweden & Kurdistan" Men den havde censuren åbenbart ikke set. :D Jeg har også en dårlig smag i munden over det reklameskilt, der står på Svågertorp St., hvor der står: Kastrup, Skånes største indenrigslufthavn. Så vedt jeg ved, ligger Kastrup sq da i Danmark og ikke i Skåne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret November 28, 2007 Så for at kunne anslå visse forbudte temaer' date=' så spiller han dum med forventning om at andre fylder hullerne ud. [/quote'] Lyder som om han har begyndt sin karriere i det firma jeg arbejder for. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites