Jump to content
Futz

Benzinkort og rabatter

Recommended Posts

Det lyder da som om at de virkeligt har en spærre der er dikteret af deres indløser. De har måske haft for meget fusk med udenlandske kort, også har de valgt en løsning hvor indløseren spærrer for transaktioner.
ØV, nu læser jeg lige på bonen, at der står "Köptaket för dag, vecka eller månad över" - Hvor er det lame!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvori består problemet at bruge et svensk bankkort?
At jeg så skal have penge stående i Sverige til at købe benzin for... Jeg får løn i Danmark og foretrækker at det bare bliver trukket direkte på min lønkonto.. .

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

1 kort, 1 rige.... :-) synes det er irreterene at have flere kort liggende og så kommer man til at lægge det i bilen og hvis det så bliver stjålet, fra f.eks handskerum, så skal man selv dække op til 8000 på det, hvor det kun er 1200 hvis det er ens pung fra lommen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Netop... Og nu svarede Nordea sørme flinkt - så må vi se hvad ST1 så siger.. :) --- Hej Lars, Tak for din mail. Jeg har undersøgt sagen - og det er desværre ikke noget vi kan ændre på. Ifølge NETS/PBS så er den pågældende tankstation, som selv bestemmer opsætningen - ligeledes i Danmark er der tankstationer, som reserverer et bestemt minimums beløb på fx visaelectron kort, når der tankes benzin. Det er ikke fra bankens side, at der laves disse opsætningsregler - så vi kan derfor heller ikke ændre på det. Venlig hilsen ---

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis du har dansk PBS, kan du godt beholde dit metax kort - det er ikke Shell som bestemmer det, men Metax i Aalborg. Jeg har da stadig mit kort, og har for ganske kort tid siden fået et nyt, da mit gamle var blevet slidt - og jeg fik endnu en gang et metax kort.
Ja, så røg mit Metax kort også - bliver lukket den 10. marts, har jeg fået at vide fra Øresundsbroen, hvor jeg stadig benytter kortet - men jeg har ikke hørt noget fra Shell om at de ville nedlægge Metax. Jeg ringede til Shell hvor de selvfølgelig undskyldte at jeg ikke havde hørt noget - men de havde altså sendt informationen ud (men nok kun til deres dansk bosidende kunder).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi... Nu gider de ikke snakke med mig mere hos ST1 ... Tack för ditt mail! Den information som du fått från din bank är inte fullständig när det gäller bankkortshantering i Sverige. För inlösen av transaktioner gjorda över bankkort (MasterCard, Visa, Maestro och Electron kort) tecknar säljföretaget - i detta fall St1 Sverige AB - ett inlösen-avtal med bank - i detta fall Nordea i Sverige. För att banken skall ta kreditansvaret för genomförda bankkortsköp specificeras i avtalet för resp. korttyp vilka belopp som skall tillämpas i auktorisationsfrågor och vilka köptak som gäller vid positivt svar på en auktorisationsfrågor. Dessa parametrar meddelas oss i fil från Nordeas underleverantör på uppdrag av banken. Det innebär att det inte är vi som styr över dessa parametrar. Vill du föra en dialog med vår bank är vår kontaktperson nn med mailadress @nordea.se. ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hihi... Nu gider de ikke snakke med mig mere hos ST1 ... Tack för ditt mail! Den information som du fått från din bank är inte fullständig när det gäller bankkortshantering i Sverige. För inlösen av transaktioner gjorda över bankkort (MasterCard, Visa, Maestro och Electron kort) tecknar säljföretaget - i detta fall St1 Sverige AB - ett inlösen-avtal med bank - i detta fall Nordea i Sverige. För att banken skall ta kreditansvaret för genomförda bankkortsköp specificeras i avtalet för resp. korttyp vilka belopp som skall tillämpas i auktorisationsfrågor och vilka köptak som gäller vid positivt svar på en auktorisationsfrågor. Dessa parametrar meddelas oss i fil från Nordeas underleverantör på uppdrag av banken. Det innebär att det inte är vi som styr över dessa parametrar. Vill du föra en dialog med vår bank är vår kontaktperson nn med mailadress @nordea.se. ...
Gud fader bevars!! Så er der jo kun 3 muligheder tilbage: 1. Du tanker et par gange pr gang - bøvlet 2. Du tømmer kun tanken for 400,- - giver dig en 20-30 liter bensin på lager, og med de prisstigninger der er, bliver du nok så rig engang!! 3. Du køber en bil der kun kan have 40 liter i tanken - det har jeg gjort. CLK 500 skiftet til MX5, måske nok ikke pga max grænse på tanken Forresten, gælder begrænsningen osse alm svenke kreditkort? Danske Bank hævder at et dansk kort har samme rettigheder i sverige som et lokalt. Måske man kunne punke DDB til at lægge tryk på bensinselskaberne, måske måske Thage

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Thage - du mangler mulighed 4 at de sætter prisen ned så 60 liter = 400 sek? ;) Grænsen gælder IKKE for svenske kort, jeg kan uden problemer tanke for mere på mit svenske VISA kort både kontantkortet og VISA Gold kortet som er med kredit...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites