Jump to content
Futz

Benzinkort og rabatter

Recommended Posts

Handler primært hos OKQ8, ubemandet - der er prisen vist den samme som på ST1. Men man slipper for at en stander leger babysitter for dig, så man kan i hvert fald handle for 750 sek per tankning. Har ikke haft brug for at tanke for mere i mine biler indtil videre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er en ved mobilia, rosengården og Erikslust. Ellers er der også JET, de er lige så billige :-) Dem ligger der et par stykker af rundt omkring - heller ingen lav max forbrug. Tankede for 550kr sidst i hvert fald uden problemer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hos Motormannen får man også rabat, dog ikke det vilde, vist nok 25øre på stander prisen på benzin på preem. og ca. 57øre på diesel, men Preems diesel er tit dyrre end fx Shells :o
Nope - Shells ubemandede er ofte dyrere end Preems ubemandede stationer - imorges eksempelvis hhv. 11.63 (Shell) og 11.53 (Preem). Og så får du ikke rabat på Shells ubemandede stationer, hvilket du iflg. faktura'en gør på Preems ubemandede - 20 øre/liter. Iøvrigt gider jeg ikke køre efter de små individuelle forskelle. Jeg handler, når tanken er tom - hos Preem på Mellanhedsgatan 21, Malmö

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skrev jo til ST1.. Og fik en sludder-for-en-sladder retur: "Hej Lars, Tack för ditt mail. Det var många kunder som kontaktade oss och var missnöjda med att de tvingades välja ett maxbelopp, som sedan reserverades på bankkontot i upp till 5 bankdagar. Till följd av det har vi nu ändrat betalsystem för betalning med bankkort på våra stationer. Numera är det beloppet du tankat för som reserveras på kontot, och dras efter några bankdagar. Det är kortutgivarens begränsningar på korten som gäller. För utländska bankkort är maxbeloppet 400 kr per köp. Jag förstår att det är irriterande att du inte kan tanka fullt, men detta är inget vi styr över. Har du frågor gällande ditt korts inköpsbegränsningar får jag hänvisa dig till kortutgivaren. MVH Sara " Det er da en værre gang ævl, jeg kan da uden problemer købe for >400 SEK på mit VISA kort... Bare ikke hos ST1...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, enig - er være gang vrøvl. Du kan på et udenlandsk kort hæve for hvad der svare til DKK 2.000 pr dag - at så diverse tank stationer så har en anden max. er jo en helt anden snak. I DK findes der jo også en anden max. på enkelte stationer, end hvad kortet giver af max.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

De 2000 er kun i hæveautomater, ikke ved køb i butik. Der har jeg et limit der hedder max 25.000 dkr / 30 dage. Den er ret trættende, og skal væk, men jeg har ikke haft fat i min bankmand siden jeg opdagede hvad det var som gav de periodiske afvisninger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu røg mit danske metax kort, og pga adresse i S og cpr-nr som ikke registreret i Dk vil Shell ikke videreføre det. Prøvede med min danske adresse (mine forældres) men den gik ikke. Prøvede at sende et ind i mit lille firmas navn, men de ville have bankgaranti på 10.000 kr for at gå med til det. Og et svensk Shell kan jeg sikkert få, MEN..... og det er hele humlen...................et svensk shell giver ikke vaskeklub rabat i Dk................... og det var bare det jeg ville have. Jeg tanker slet ikke på metax/shel.................jeg vasker jo bare herrebilligt... :-(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu røg mit danske metax kort, og pga adresse i S og cpr-nr som ikke registreret i Dk vil Shell ikke videreføre det. Prøvede med min danske adresse (mine forældres) men den gik ikke. Prøvede at sende et ind i mit lille firmas navn, men de ville have bankgaranti på 10.000 kr for at gå med til det. Og et svensk Shell kan jeg sikkert få, MEN..... og det er hele humlen...................et svensk shell giver ikke vaskeklub rabat i Dk................... og det var bare det jeg ville have. Jeg tanker slet ikke på metax/shel.................jeg vasker jo bare herrebilligt... :-(
Samme skete her, og måtte bede en med DK-adresse skaffe mig et nyt i hans navn - med PBS-træk fra min konto... Lorteintegration!!! :sad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis du har dansk PBS, kan du godt beholde dit metax kort - det er ikke Shell som bestemmer det, men Metax i Aalborg. Jeg har da stadig mit kort, og har for ganske kort tid siden fået et nyt, da mit gamle var blevet slidt - og jeg fik endnu en gang et metax kort.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Og ST1 tåger videre.... "Hej Lars, Tack för ditt mail. Vi har enbart obemannade stationer. Du kan alltså inte legitimera dig och signera ett kvitto på ett köp hos oss. Detta är möjligt hos t.ex. ICA, vilket är en möjlig anledning till kortutgivarens begränsning." Nå ja - det er nemlig SÅ tit man skal vise ID når man betaler med kort og kode i ICA... Øhhh.... Zzzz.... Og hvad var der der havde ændret sig siden forrige uge hvor limit var 1000 sek hvis jeg valgte det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

sku for underligt..... de kan da lave en knap hvor de skriver "ingen reservering" og så kan man max suge benzin for 400 sek..... vi andre kan så vælge at få reserveret et beløb og tanke for de 1000 sek vi har behov for...... Hvem fanden reservere også for mere benzin end man forbruger??? og det skulle ikke undre mig at vi snakker om at nogen har reserveret for 500 sek, men der kunne kun være 481 sek på og de har så klaget over at st1 først har frigivet de 19 sek efter 5 dage En alternativ, men bedre løsning for mig ville være at de kunne sænke prisen på benzin så der kunne komme fuld tank for de 400 sek :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg skrev jo til ST1.. Og fik en sludder-for-en-sladder retur: "Hej Lars, Tack för ditt mail. Det var många kunder som kontaktade oss och var missnöjda med att de tvingades välja ett maxbelopp, som sedan reserverades på bankkontot i upp till 5 bankdagar. Till följd av det har vi nu ändrat betalsystem för betalning med bankkort på våra stationer. Numera är det beloppet du tankat för som reserveras på kontot, och dras efter några bankdagar. Det är kortutgivarens begränsningar på korten som gäller. För utländska bankkort är maxbeloppet 400 kr per köp. Jag förstår att det är irriterande att du inte kan tanka fullt, men detta är inget vi styr över. Har du frågor gällande ditt korts inköpsbegränsningar får jag hänvisa dig till kortutgivaren. MVH Sara " Det er da en værre gang ævl, jeg kan da uden problemer købe for >400 SEK på mit VISA kort... Bare ikke hos ST1...
I morgenfrosten blev mit dankort afvist efter jeg ville fylde på igen, som jeg plejer på JET... Altså først for 400dkr, også ville jeg kører dankort osv igennem og tanke igen som man plejer, men nej. Afvist. Prøver på vej hjem... Måske de er ligesom ST1 nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg arbejder hos PBS så lad mig give jer en klar udmelding. Der er INGEN der forhindrer dem i at hæve beløbet for hvor meget man kan tanke for. Rent teknisk fungrer benzinløsninger sådan her: 1. Du autoriserer et beløb. - Her går benzinstanderen (eller terminalen i den) ind og reserverer et beløb på dit kort. Jo højere beløb den som standard reserverer, jo større er risikoen for at der kommer en med et kort som ikke har det beløb tilgængeligt på kontoen. Så der er altså tale om en beslutning taget af ledelsen og den tekniske chef hos det benzinselskab det nu drejer sig om. 2. Du laver en capture på tanket beløb. - Du laver en financielt bærende transaktion på op til det autoriserede beløb, og frigiver autorisationen. På nogle tankstationer har man mulighed for at vælge autorisationsbeløb ved standeren hvad betyder at folk med et større behov end andre kan tanke mere per gang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tomcat - tak for det..... Det var helt bestemt også min opfattelse, at det var sådan det fungerede... Det der er så latterligt er bare, at ST1 ikke vil indrømme at det er et valg DE har truffet, at deres kunder ikke må tanke for mere end 400 sek per tankning men i stedet skyder skylden på min bank. Nu har jeg faktisk spurgt min bank, og håber på samme svar som du har givet herover - og så får de dét retur. Ikke fordi jeg har en større forhåbning om at de retter det, men altså, bliver bare lidt stædig nogengange... ;) Lyder surt at Jet tilsyneladende har samme problem nu... Det virker lidt som om der ikke er nogen vej udem om at tanke med et svensk kort - de sidste par gange har jeg brugt mit svenske Nordea VISA Gold (kreditkort) og der er limit noget højere (har tanket for 680 sek på dett af én omgang).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tomcat - tak for det..... Det var helt bestemt også min opfattelse, at det var sådan det fungerede... Det der er så latterligt er bare, at ST1 ikke vil indrømme at det er et valg DE har truffet, at deres kunder ikke må tanke for mere end 400 sek per tankning men i stedet skyder skylden på min bank. Nu har jeg faktisk spurgt min bank, og håber på samme svar som du har givet herover - og så får de dét retur. Ikke fordi jeg har en større forhåbning om at de retter det, men altså, bliver bare lidt stædig nogengange... ;) Lyder surt at Jet tilsyneladende har samme problem nu... Det virker lidt som om der ikke er nogen vej udem om at tanke med et svensk kort - de sidste par gange har jeg brugt mit svenske Nordea VISA Gold (kreditkort) og der er limit noget højere (har tanket for 680 sek på dett af én omgang).
Men i sidste ende er det vel ikke noget problem. Du kan jo bare tanke 2 gange :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja men der er da heller ikke noget federe end at fise frem og tilbage mellem betalings-dims og pumpe af flere omgange sådan en kold og blæsende morgen... *GG* Jeg syntes bare de skal justere benzinprisen så man altid kan tanke en tankfuld med sit kort :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

larscph, præcis - Gav også op, prøver på vejen hjem... Men normalt, hvis det er ligesom bank automaterne i DK, er det jo et døgn el. lign. man så ikke kan bruge kortet, hvad ved jeg. Sverige er jo sit eget lille univers.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lyder surt at Jet tilsyneladende har samme problem nu... Det virker lidt som om der ikke er nogen vej udem om at tanke med et svensk kort - de sidste par gange har jeg brugt mit svenske Nordea VISA Gold (kreditkort) og der er limit noget højere (har tanket for 680 sek på dett af én omgang).
Spændende. Lyder lidt som om de ændrer autorisationsloft ud fra kort type eller landekode. Men i sidste ende er det jo deres udstyr og deres forretning. De har sikkert en god grund til det de har gjort.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
TomTom' date=' det er det man ikke kan. Mit kort blev afvist 2. gang - Ved ikke om automaten havde sin periode, men ville jo ha tanket 2 gange.[/quote'] Det lyder da som om at de virkeligt har en spærre der er dikteret af deres indløser. De har måske haft for meget fusk med udenlandske kort, også har de valgt en løsning hvor indløseren spærrer for transaktioner.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites