Jump to content
Futz

Benzinkort og rabatter

Recommended Posts

Det er ikke let Jeg beklager den manglende update her, men det har været lidt hektisk det seneste stykke tid pga nyt job mv. Det ser ikke ud til at det er "lige til" at få noget videre interessant rabataftale, med mindre man kan finde en der vil stå som samlet debitor overfor benzinselskabet - og dermed have det samlede ansvar for at betale alle kort. Andre er velkomne til at forsøge sig hvis de kender nogen.. Men jeg har ikke umiddelbart haft held med at få en aftale på plads, desværre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab

Jeg tror også det er den største faktor når man i dag får rabat hos benzinselskaber. hvis der ikke er en der samlet vil hæfte for det, så tror jeg ingen bezinselskaber vil gå med på det og i det hele taget slet ikke så meget rabat som nogen har ytret forventning om :-) .. det er jo ikke fordi benzinselskaberne ligger med fantastiske store avancer på benzinen i forvejen, så en forventning om flere kroners rabat pr. liter er nok en kende urealistisk.. men god jagt!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Spraker lige lidt liv i denne. Jeg har et metaxkort som der stadig kan bruges på shell og shell ekspress. Jeg kan dog ikke bestille et nyt da jeg ikke har bopæl i dk. Dette gælder både hos jet og shell. Troede måske et dansk cpr hjalp på det. Nogen der har erfaringer med et dansk benzinselskab som vil udstede kort til os grænsegængere. Jeg vil gerne have dansk kort, da beløbet skal trækkes fra en dansk lønkonto..... ellers må jeg jo bare lave det princip om =)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har for ca. et halvt år siden fået et nyt kort fra Metax, da mit gamle var blevet for slidt - så jo Metax sender kort til Sverige. Et Shell kort er helt udelukket, jeg fik lukket mit næsten på dagen jeg forlod Danmark - det samme med et Statoil kort. JET kan være lidt tunge at danse med, men jeg har et dansk kort - selvom den danske kundeservice påstår at det ikke er muligt. Ellers er der OK - men de er begyndt at tage fakturerings gebyr (har haft deres kort, men ikke længere)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

OK Sjovt nok, for jeg talte lige med shell ekspress som jo har overtaget metax... De vil ikke lave kort når man ikke har dansk adresse....ihvertfald ikke shell ekspress.... Nå men har jo stadig mit metax kort. Hos Jet kan jeg sagtens udfylde formularen med cpr adresse osv uden probs. De siger dog at den ikke vil blive godkendt... Prøver sgu alligevel :)... kanske de gerne vil have pengene...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der overhovedet noget at spare i praksis? Jeg tanker benzin i Sverige (det er jævnt afsted det billigste - og jeg gider *ikke* køre på jagt efter det) på St:1 hvor der ikke er nogen limit på et dansk VISA-DK kort fx. De har også sådan et fint kundekort man kan få med seperat faktura, jeg har bare noget svært ved at se hvad man skal med det - da det ikke giver andet end en separat regning, der skal betales...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
OK Sjovt nok, for jeg talte lige med shell ekspress som jo har overtaget metax... De vil ikke lave kort når man ikke har dansk adresse....ihvertfald ikke shell ekspress.... Nå men har jo stadig mit metax kort. Hos Jet kan jeg sagtens udfylde formularen med cpr adresse osv uden probs. De siger dog at den ikke vil blive godkendt... Prøver sgu alligevel :)... kanske de gerne vil have pengene...
Jeg kan så fortælle dig at jeg lige har bestilt et DK shell kort - Jeg bor i Malmø, men jeg skrev en dansk adresse på med mit rigtige navn, samt det danske CPR og konto nummer. ingen problemer. fik kortet efter 3 uger på en dansk adresse som intet havde med mig at gøre:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er der overhovedet noget at spare i praksis? Jeg tanker benzin i Sverige (det er jævnt afsted det billigste - og jeg gider *ikke* køre på jagt efter det) på St:1 hvor der ikke er nogen limit på et dansk VISA-DK kort fx. De har også sådan et fint kundekort man kan få med seperat faktura, jeg har bare noget svært ved at se hvad man skal med det - da det ikke giver andet end en separat regning, der skal betales...
Ja, benzin er vist stadig billigst i SE - men diesel er billigst i DK 99% af tiden. Hvis man alligevel er i DK betyder det jo heller ikke det helt store hvor man har kontokort til - medmindre at man har en indlevet rutine at man KUN kan tanke når man køre hjemmefra, eller når man er kommet 'helt hjem' - ikke noget med at tanke på halvvejen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er også pga dieslen jeg vil tanke i dk nu, og ideen om en separat faktura hver måned tycker jeg om :-) Nu prøver jeg online formular hos jet, ellers kan min kære mor få lov at stå kunde, som hun også gøre hos 3 :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ah ja - diesel er jo "farligt" og dermed dyrt i Sverige... :) Så jeg tror bare jeg kører videre med mit VISA DK i Sverige - jeg syntes alt andet lige det er nemmere at der er én regning mindre at administrere hver måned :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg har hørt det er kommet siden... De vil dog have 500 dkk x 2 for at flytte mit og konens navn fra mor til os. Når de alligevel køre via vores pbs er det ikke så nødvendigt....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik en reklame fra svensk shell om at spare 10-15 öre /liter, hvis jeg brugte deres 'master' card. Ansøgte og fik afslag, selvom jeg havde skrevet at jeg havde dansk indtægt og hvor jeg var ansat. :sick: Jeg fik også brev fra DnB at de havde trukket kreditoplysninger på mig, hvor der stod alle mine SE gældsposter og et rundt NUL i indtægt for alle år i sverige. Enhver logik siger vel, at de andre ikke havde givet mig kredit, hvis jeg aldrig har tjent penge? Prøvede det (næsten) samme for et år siden med et preemkort, men der fik jeg et ret uartigt afslag - sikkert begrundet i 0-indtægten - hvor der inddirekte stod at jeg var en dårlig betaler :rolleye: Svenske kreditvurderinger kan ikke håndtere grænsegængere, og de vil åbenbart ikke afvige fra deres standarder, selvom man kontakter dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Betaler man slet intet for at have sådan et kort? Nu var jeg lige inde og kigge på den svenske statoil.. 15 øre i rabat - men jeg kunne umiddelbart ikke se at det skulle koste mig noget? Tværtimod.. Vi kører 20.000 - 25.000 på benzin. Ikke meget ifht. jer andre.. Men hvad blev det til med en sådan ordning et sted?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
De plejer ikke koste noget..... Så længe kunderne har deres kort, er det jo med stor sandsanlighed at de ligger pengene hos dem... Tror min mor kommer til at eje mit jet kort :)
Ahh okay, den vej rundt havde jeg selvfølgelig ikke lige tænkt.. Men ja du har ret :) Er der et tankstation med kort du/i kan anbefale så? Ligegyldigt om det er i DK eller SE..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
St:1 plejer at være blandt de billigere i Sverige - og dem er der en del af i Malmö. Der behøver man ikke noget kort og kan tanke for op til 1000 sek på et dansk VISA kort.
De er ligeså billige som den statoil, tror jeg det er, der er ude ved os :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites