Jump to content
lsv

EU scooter fra danske til svenske plader

Recommended Posts

Hej Jeg har en EU Scooter (knallert 45) som kører på danske plader - nu skal den jo så omregistreres til svenske plader - hvad skal der ske? Nogenlunde som nedenstående foregår det til bil - men hvad med en scooter, er det samme fremgangsmåde? - Kontakt et forsikringsselskab - Få tid hos bilprovningen - Få nogle prøveplader indtil bilprovningen har en tid (hos hvem?) - Kør til bilprovningen - Få nogle nye plader (hvorhenne?) - Aflever de danske plader hos polisen i DK Er det overhovedet nødvendigt med bilprovningen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor ? Hvorfor klarer systemet ikke en EU ? Det er jo ofte samme modeller der bliver solgt herovre. Jeg kunne forestille mig at en knallert forhandler kan give svaret. En Eu moppe skal ikke til syn. Det man måske skal passe på er at forsikringen ikke syntes om at forsikre en privat import (udsagn for egen regning) God fornöjelse med forsikringen, det er rävedyrt. Vores koster mere en en kasko forsikret bil :sick: Der er stor forskel på priserne. Vi var også afhängige af at den däkkede en 15 årig der körer. Så det bliver hurtigt en jungle at finde den rigtige forsikring. Held og lykke med det, og lad os gerne vide resultatet.

Sorry - STOP - systemet herover klarer ikke EU45. I bedste fald kan du reg den som alm 30-knallert. Der findes ikke dokumenter som tilfredsstiller det svenske system - ikke engang på en helt ny

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder godt nok underligt - MC Huset ude i Fosie sælger en PRÆCIS magen til knallert som min (samme model og årgang, dog ikk med samme stelnr :P) - Kan dog ikke huske hvad den bliver solgt som EU-45 eller 30 Den koster ligeknap 10.000 skr - og det har jeg bare ikke råd til - kan muligvis sælge min danske knallert for 6-7000 tror jeg. Forsikringen - nu er jeg "heldigvis" 25 år - og har haft bil i 4 år i DK (om man så kan bruge ancinitetten fra DK i et svensk selskab er så nok en helt anden sag) Men vel da lige prøve at forhøre mig hos de forskellige

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites