Jump to content
Anansie

Findes der nogle selskaber som har bedre service end Falck Sverige?

Recommended Posts

Så er der problemer igen. :thumbdown Kæresten ringede hjem for et par timer siden, og fortalte at han var punkteret i Danmark. Heldige som vi var -troede jeg ved første tanke - har vi lige tegnet Falck abbonnemt i Sverige. Det viser sig så at kæresten havde ringet til Falck og forklaret dem at han var punkteret, hvilket de bad ham henvende sig til den danske afdeling omkring, da han var på den danske side af sundet. Det gjorde han så, for bagefter at få sig en stor skuffelse. Falck er behjælpelige med at komme ud og skifte dækket, men ikke med bjærgning i forbindelse med punktering. (Det er så noget vi ikke har fået læst i betingelserne, og det er jo vores egen fejl). Nå.. Situationen er den at vi har en Lupo 3L, og som det nok er nogen bekendt, findes der ikke reservehjul i sådan en bil. Så der var desværre intet Falck kunne gøre ved problemet, med mindre vi ville betale 45 euro pr. påbegyndte halve time, for en bjærgning, og det ville tage dem min. en time bare at komme ud. :scared: Spørgsmålet er så om der findes andre selskaber end Falck i Sverige, som også dækker bjergning ved punktering? Vi skal under alle omstændigheder have købt et ekstra dæk, som må ind på bagsædet. Dog ville det være rart at vide om der findes alternativer til den dækning Falck yder ved punktering, da sandsynligheden for punktering (efter min mening) er større end eksempelvis motorstop, som så må være det vores abbonnement dækker. :flov: Det er jo ærgelige penge at betale, hvis vi ikke rigtig får dækket vores behov for vejhjælp alligevel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Offtopic, men i en lupo3l ligger der bag i et "kit" netop til punkteringer. noget hvidt stads du sprøjter ind i dækket og en elektrisk kompressor til at pumpe det op. Du kan så køre til værkstedet.
Jeps.. Og tak.. Det blev prøvet, men der gik kun et par timer (hvor bilen havde kørt lidt, og ellers stået stille) og så var dækket fladt igen.. :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej anasie Det er meningen at man skal køre til nærmeste dækservice og ikke en tur i byen. Dvs maks 30min's kørsel. :D Staset forfalder ret hurtigt.
Hehe.. Fortæl det til min kæreste.. Ham der kørte.. Mig der sov alene, fordi han ikke kunne komme hjem til Sverige! :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

"Kæresten" er in da house! ... jaah jah :o) en gammel ræv, undertegnedes fader, påstod hårdnakket at hans transporter havde kørt i 2 måneder med en skumfidus-lapning i dækket. Så er det de små grå fortæller mig: Vognmand, transporter = tung vogn i mindst 300km semi-konstant kørsel hverdag i en måned... kontra en mini-lupo-letpåtå, 2x100km afbrudt af en nats hvile. Det lyder som en success - men jeg blev så klogere. Nuvel jeg er godt kørende igen - dog ikke takket fal(s)ck i SE /Party

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så er der problemer igen. :thumbdown Kæresten ringede hjem for et par timer siden, og fortalte at han var punkteret i Danmark. Heldige som vi var -troede jeg ved første tanke - har vi lige tegnet Falck abbonnemt i Sverige. Det viser sig så at kæresten havde ringet til Falck og forklaret dem at han var punkteret, hvilket de bad ham henvende sig til den danske afdeling omkring, da han var på den danske side af sundet. Det gjorde han så, for bagefter at få sig en stor skuffelse. Falck er behjælpelige med at komme ud og skifte dækket, men ikke med bjærgning i forbindelse med punktering. (Det er så noget vi ikke har fået læst i betingelserne, og det er jo vores egen fejl). Nå.. Situationen er den at vi har en Lupo 3L, og som det nok er nogen bekendt, findes der ikke reservehjul i sådan en bil. Så der var desværre intet Falck kunne gøre ved problemet, med mindre vi ville betale 45 euro pr. påbegyndte halve time, for en bjærgning, og det ville tage dem min. en time bare at komme ud. :scared: Spørgsmålet er så om der findes andre selskaber end Falck i Sverige, som også dækker bjergning ved punktering? Vi skal under alle omstændigheder have købt et ekstra dæk, som må ind på bagsædet. Dog ville det være rart at vide om der findes alternativer til den dækning Falck yder ved punktering, da sandsynligheden for punktering (efter min mening) er større end eksempelvis motorstop, som så må være det vores abbonnement dækker. :flov: Det er jo ærgelige penge at betale, hvis vi ikke rigtig får dækket vores behov for vejhjælp alligevel.
Er der ikke bjæargning-hjælp i de fleste svensk bilforsikringer (hvis man har halv eller hel-forsikring?)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites