Aneteng 10 Anmeld indhold Skrevet November 18, 2007 findes det til samme pris og hvordan fungerer det? Jeg kommer til at være lidt både i Danmark og i Sverige nemlig. Kom med erfaringerne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CoolAIR 10 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2007 Kun hos 3 - telefonen skifter selv fra det danske til det svenske net - og det er samme pris! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Aneteng 10 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2007 3 mobil Ja, men der har været stor kritik af netop 3. Men jeg har lidt svært ved at finde ud af deres abonnementer. Vi taler meget og både til hinanden og andre. Hvilket abonnement vil så være bedst at bruge. Kan det bedst betale sig at købe det her i Sverige eller i Danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2007 Ja' date=' men der har været stor kritik af netop 3. [/quote'] Nu skal du ikke tro på alt hvad du hører.. 3 er det eneste der virker herovre til en nogenlunde fornuftig pris. Og MANGE er meget tilfredse Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Aneteng 10 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2007 mobil 3 Ja, man hører så meget. Du har så ganske ret. Også derfor prøver jeg at forhøre mig herinde hvor jeg regner med at der er nogen brugere og de må være de allerbedste at få svar af. Der hvor det går galt hører man altid om, men der hvor det går godt hører man ikke noget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Skaanebo 10 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2007 Du skal stadig have to telefoner med to forskellige SIM-kort og telefonnumre (et dansk og et svensk), hvis du vil integrere dig i Sverige, men bevare tilknytningen til Danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2007 Du skal stadig have to telefoner med to forskellige SIM-kort og telefonnumre (et dansk og et svensk)' date=' hvis du vil integrere dig i Sverige, men bevare tilknytningen til Danmark.[/quote'] ja abb. er desværre ikke helt bygget til os men mere til danskere der er på ferie eller forretning i SE og kun kommunikerer med danske numre. Men stadig det klart bedste alternativ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Aneteng 10 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2007 2 telefoner og 2 simkort Der stod jeg lige af i svinget. Det lyder indviklet. Jeg vil jo bare gerne have en telefon hvor venner og familie fra begge lande kan ringe til mig og hvor jeg kan ringe fra til en rimelig pris fra både Sverige og Danmark. Findes det eller er jeg meget krævende? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2007 Findes det eller er jeg meget krævende? Det findes ikke. Hvis danskere skal kunne ringe til dig, og du skal kunne ringe til dem - i Sverige - på de vilkår du beskriver skal du have en dansk 3 telefon. Hvis danskere skal kunne ringe til dig, og du skal kunne ringe til dem - i Sverige - på de vilkår du beskriver skal du have en svensk telefon. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Aneteng 10 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2007 3 mobiler Hvis jeg nu køber en dansk 3 mobil så ringer jeg til hvilken pris i forhold til hvis jeg er i Sverige? Når jeg så tager til Sverige efter fyraften så ringer jeg til hvilken pris og betaler jeg for at modtage i Sverige? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2007 Hvis jeg nu køber en dansk 3 mobil så ringer jeg til hvilken pris i forhold til hvis jeg er i Sverige? Når jeg så tager til Sverige efter fyraften så ringer jeg til hvilken pris og betaler jeg for at modtage i Sverige?Undskyld' date=' men hvorfor går du ikke ind på 3's hjemmeside og kigger?: www.3.dk (Når du er på 3's net ringer du får samme pris uanset om du er i DK eller SE, altså til DK takst) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2007 Når du er i Sverige fungerer en dansk 3 telefon som om du var i Danmark. Du ringer/modtager opringninger som om du var i Danmark. Du modtager opkald; - ingen afgift Du ringer; Danske numre - normal takst Svenske numre - udenlandstakst Folk der ringer til dig; Danske numre - betaler ikke ekstra Svenske numre - betaler udenlandstakst Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2007 Folk der ringer til dig; Danske numre - betaler ikke ekstra Svenske numre - betaler udenlandstakst Netop derfor bruger jeg ikke 3 og har valgt den lidt mere besværlige løsning med både dansk og svensk mobiltelefon. Synes ikke det er rimeligt, at mine svenske bekendte og folk fra mit svenske fodboldhold skal ringe og sms-e og betale udenlandstakst. På mig virker den lille ting som om, man integrerer sig lidt mere. Men man kan dog bruge løsningen til evt. at slippe for svensk fastnet ved at have dansk 3 mobil og svensk mobil. Det var mine 5 cents. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2007 Jeg er kommet frem til at den bedste lösning for mig er et dansk simkort (CBB) og et svensk. Den danske har jeg kun tändt, når jeg har brug for at ringe i DK, og den svenske er hele tiden tändt både i SE og DK. Hvis den lösning, du efterspörger, fandtes, så tror jeg, at mange ville blive glade. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2007 Du både ringer og modtaler opkald efter "danske regler" Du betaler altså ikke noget for at modtage et opkald, og du betaler dansk takst når du ringer til dk eller sms´er til dk. 99 øre er det vidst de første 4 minutter, derefter 59 øre... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2007 Netop derfor bruger jeg ikke 3 og har valgt den lidt mere besværlige løsning med både dansk og svensk mobiltelefon. Synes ikke det er rimeligt, at mine svenske bekendte og folk fra mit svenske fodboldhold skal ringe og sms-e og betale udenlandstakst. På mig virker den lille ting som om, man integrerer sig lidt mere. Men man kan dog bruge løsningen til evt. at slippe for svensk fastnet ved at have dansk 3 mobil og svensk mobil. Det var mine 5 cents. Men nu kan du kun bruge den danske mobil i dk og den svenske i se. Med 3 ville du kunne bruge dem begge i begge lande (uden at betale roaming. de kan selvfølgelig godt bruges) Kan ikke se fordelen ved din løsning frem for en svensk 3 og en dansk 3 sammen?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2007 Men nu kan du kun bruge den danske mobil i dk og den svenske i se. Med 3 ville du kunne bruge dem begge i begge lande (uden at betale roaming. de kan selvfølgelig godt bruges) Kan ikke se fordelen ved din løsning frem for en svensk 3 og en dansk 3 sammen?? Jeg tænker nu også mere på dem, der skal ringe til mig. Folk fra Danmark ringer på min firmamobil ;) mens folk fra Sverige ringer/sms-er på min svenske. Jeg kan sagtens bruge både min svenske og danske mobil i alle lande. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CoolAIR 10 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2007 Jeg tænker nu også mere på dem' date=' der skal ringe til mig. Folk fra Danmark ringer på min firmamobil ;) mens folk fra Sverige ringer/sms-er på min svenske. Jeg kan sagtens bruge både min svenske og danske mobil i alle lande.[/quote'] Jeg kan sagtens se det fornuftige i det, selv om jeg kun har et dansk nummer. Man gør det alt andet lige nemmere for svenskere at få fat i én, med et svensk nummer, og det må jo så ganske rigtigt fremme integrationen! :th2: Jeg gider bare ikke besværet med to telefoner... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2007 Jeg kan sagtens bruge både min svenske og danske mobil i alle lande. Ja selvfølgelig kan du det. Det var heller ikke det jeg mente med det. Du kan ikke opholde dig i DK og modtage et opkald på din svenske mobil uden at det koster. Det kan du med en svensk 3. Det var der jeg ville hen Mvh Dennis Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Aneteng 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2007 2 telefoner Det er bare lidt bøvlet at skulle rende rundt med 2 mobiler. Nogen gange kan et styk være rigeligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2007 Det er bare lidt bøvlet at skulle rende rundt med 2 mobiler. Nogen gange kan et styk være rigeligt.Altså, jeg synes det fungerer fint med 1 dansk 3 mobil... (Jeg föler mig ikke dårligere integreret af den grund:rolleye:) Mine svenske venner kommenterer da lige en gang i mellem, men de ringer da alligevel (men jeg ville nok ändre holdning, hvis jeg som andre fx. havde et fodboldhold at tage hensyn til), men altså, alle offentlige steder har ikke noget problem med at ringe til en dansk mobil, så afhängig af dine behov selvfölgelig, ville jeg anbefale at du startede med en dansk 3 mobil, så kan du altid bagefter finde ud af om du behöver en svensk. (P.S. vores svenske nabo er glad for, at vi har fået svensk fastnet...) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Aneteng 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2007 mobiler Jeg tror jeg vil prøve den danske 3 mobil. Kan man låse den til kun at blive på 3´s net. Jeg har hørt at nogen har fået meget høje regninger. Måske vil jeg have en svensk taletidskort i en mobil når jeg er i huset i Sverige. Min svenske nabo kunne godt tænke sig det nemlig. Og det er jo fuldt forståeligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2007 Kan man låse den til kun at blive på 3´s net. Det er så eneste ulempe! Den kan ikke låses til 3's net, hvis du har 3 software (der findes en tråd ang. dette), men! det er altså ikke noget problem. Du skal bare huske at tjekke hvilket net du er på inden du ringer/skriver/tar telf.:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Skaanebo 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2007 Ja, så må du bare gøre op med dig selv, om du skal have et dansk nummer eller et svensk nummer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2007 Ingen lösning Jeg ser ingen lösning andet end 2 telefoner. Men det er bövlet at rende rundt med 2 Jeg har altid bare haft Svensk, men da jeg själdent er i 3 net på arbejde efter kl 11 om formiddagen Har jeg nu valgt en Dansk også. Jeg syntes ikke at man kan väre bekendt at give et Dansk nr til folk i Sverige. Det bliver rigtig dyrt for dem. Så Svensk fastnet, Dansk Telsome box, Svensk mobil, Dansk mobil så jeg man däkket ind Hvis man ringer fra Dansk 3 til Dansk 3 i Sverige så er det vist heller ikke gratis mere, eller ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites