Blomstnr1 10 Anmeld indhold Skrevet November 18, 2007 Hej Nogle der kender nr på lægevagt i malmø.... og hvor ligger læge huset ? På forhånd tak Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2007 020 434444 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miss kittekat 10 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2007 020 434444 Ved du så om det fungerer ligesom i DK? Altså at man ringer og enten skal man selv kommer derind eller de "bare" kan faxe en recept til apoteket. Grunden til jeg spørger er at vi nu 2 gange har været inde på Jourcentralen i Malmø, og det er et skrækkeligt sted, forstået på den måde at der altid er mange mennesker og det tager forholdsvis lang tid. Specielt når man som idag har en dreng på halvandet, der "kun" lider af øjenbetændelse, så derfor er energiniveauet 100% :D Og der er intet børnelegetøj....... I DK ville man som regel bare faxe en recept til det åbne apotek istedet for. :p MVH Kathrine Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jesper Lau 10 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2007 Jeg bor i Kävlinge og når jeg eller min sambo har brug for lægehjælp så har vi 2 muligheder: 1. Vi kan rende ned på vårdcentralen og stille os i kø (og betale 100,- kr) eller 2. Vi kan ringe til lægebilen (stor mercer med blink på taget) og så kommer der en læge hjem sammen med en sygeplejeske. (Det koster lidt ekstra, jeg tror vi giver 400,-) Denne sidstnævnte service har jeg tænkt mig at benytte i alt fremtid. Et genialt koncept som man ikke kan få i DK. Mon ikke der findes tilsvarende i Malmø. /Jesper Lau Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2007 Et genialt koncept som man ikke kan få i DK. Nej puhaa... det er jo brugerbetaling.. fy ord i DK.. hmmmmmmm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret July 19, 2008 2. Vi kan ringe til lægebilen (stor mercer med blink på taget) og så kommer der en læge hjem sammen med en sygeplejeske. (Det koster lidt ekstra, jeg tror vi giver 400,-) Denne sidstnævnte service har jeg tænkt mig at benytte i alt fremtid. Et genialt koncept som man ikke kan få i DK. Mon ikke der findes tilsvarende i Malmø. /Jesper Lau Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
newport 10 Anmeld indhold Besvaret July 19, 2008 kör en tur til Köbenhavn og ring lägevagten eller tag på skadestuen i sundby. det gör jeg altid. 25 gange hurtigere end at tage til MAS eller annat Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret July 19, 2008 Det går formentlig hurtigere, men når sygdommen ikke tillader en at bevæge sig sønderligt ville det være rart med en læge som kunne komme forbi - og gerne mod betaling :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jesper Lau 10 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2008 Sidst vi brugte lægebilen som forøvrigt hedder Jourläkare var nummeret 046-15 92 40. Jeg mener at de kører til hele skåne. Det kostede 300 sek sidste gang. / Jesper Lau Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2008 Sidst vi brugte lægebilen som forøvrigt hedder Jourläkare var nummeret 046-15 92 40. Jeg mener at de kører til hele skåne. Det kostede 300 sek sidste gang. / Jesper LauEniro.se kommer kun op med ét hit ved søgning på Jourläkare i hele Skåne 046159240 er der ikke bid på overhovedet. Tilføjelse: Måske dette kan hjælpe lidt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret July 21, 2008 Vi har også besøgt det skrækkelige lægekontor inde i malmö (jour centralen) Magen til uhumsk sted med mange mennesker skal man leder længe efter. Vi venter som regel mellem 3 og 4 timer. Og sidst da jeg efter en heftig diskussion i telefonen med 020 nummeret om hvorvidt mit barn havde øjenbetændelse eller ej (jeg har 4 børn og ved sgu alt om hvordan en øjenbetændelse ser ud) kom vi derned blot for at konstatere at man i Sverige nu er stoppet med at give creme til børn når de har øjenbetændelse og med en nydelig besked om at de da godt ved at det kan tage 10 dage uden behandling før den går væk og at man ikke kan sende sit barn i børnehave uden at være i behandling men at det ikke var deres problem. Ja hvad gør man så - som man altid gør " Hej vagtlæge i Danmark - vi er på ferie i DK og vores barn har øjenbetændelse - ja det er rødt og ja der er udflod og søsteren har lige haft det, så kan i lige faxe en recept til apoteket så henter vi den i morgen formiddag" og ja da - selvfølgelig gør lægen da det, og dagen efter var vores barn i behandling (og ville vi have hentet det på Stena apoteket samme aften, så havde det også været på plads) Vi ringer altid til vagtlægen i DK når det gælder os selv, og vores egen læge i Dk behandler vores børn for alt under "turist" reglerne, med undtagelse af vacinationer - men det lader det også til at de kan finde ud af i Sverige :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites