Jump to content
cbpwr

Spædbørn i bil?

Recommended Posts

det gøres med et liftnet, men jeg mener bestemt at rådet for større færdselssikkerhed anbefaler en autostol, jeg ville til hver en tid vælge autostolen fremfor at have min nyfødte liggende i en lift :rolleyes: i stolen er de fastspændt, i liften er de ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
det gøres med et liftnet' date=' men jeg mener bestemt at rådet for større færdselssikkerhed anbefaler en autostol, jeg ville til hver en tid vælge autostolen fremfor at have min nyfødte liggende i en lift :rolleyes: i stolen er de fastspændt, i liften er de ikke.[/quote'] Jeg mener bestemt ikke det er lovligt med liftnettet længere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

liftnet er skam ikke ulovligt...men om det er mindre sikkert end en autostol, er jo spørgsmålet, med mindre vi taler om et præmatur barn eller et barn der har en sygdom, der gør autostolen umulig at bruge. Mener jeg personligt det er et rigtig dårligt valg, ellers er der en boxette hvor barnet også er spændt fast. Men ja det er vel en smags sag. vi brugte en autostol fra day one og Maja vejede ca. 3200 g da hun sad i den første gang hjem fra hospitalet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

..... bare et lille kvæk ...... First: Autostol .... uundværlig !! Bare min mening :th2: Second: Men er HELT bestemt at det ikke er godkendt i sverige at transp. børn ( af alle aldre ) i lift - det var det i al fald ikke i 2002 da vi fik den første og skulle undre mig en HEL del hvis det var lavet om. Third: Autostol kan man leje hos babysam ganske billigt det første år. http://www.jalsoe.dk/default.aspx?Data=Page&Template=List&key=Udlejning&Load=main Vi har gjort det med alle 3 og det har funket.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Second: Men er HELT bestemt at det ikke er godkendt i sverige at transp. børn ( af alle aldre ) i lift - det var det i al fald ikke i 2002 da vi fik den første og skulle undre mig en HEL del hvis det var lavet om.
Det mener jeg altså også at have hørt, men vil ikke lægge hovedet på blokken for det... :scared: Vi har en boxette, men er i tvivl om hvor vidt man må anvende den. Vi har ikke bil, så har endnu ikke haft brug for det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan tilslutte mig alle de andre. Pomfritnettet havde sin storhedstid tilbage 90'erne, men i dag er det af gode grunde ikke lovligt i Sverige. Den strukturelle stabilitet er simpelthen for ringe. Brug en bagudvendt autostol fra dag 1, og husk bare at ture over 20 min. er bandlyst indtil babyen selv kan holde hovedet. Er det pinedød nødvendigt med læneger ture er det en boxette du har brug for. Den er langt sikrere end et liftnet, selv om den aldrig bliver lige så sikker som en autostol.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan tilslutte mig alle de andre. Pomfritnettet havde sin storhedstid tilbage 90'erne, men i dag er det af gode grunde ikke lovligt i Sverige. Den strukturelle stabilitet er simpelthen for ringe. Brug en bagudvendt autostol fra dag 1, og husk bare at ture over 20 min. er bandlyst indtil babyen selv kan holde hovedet. Er det pinedød nødvendigt med læneger ture er det en boxette du har brug for. Den er langt sikrere end et liftnet, selv om den aldrig bliver lige så sikker som en autostol.
Det er bare noget ævl det der med 20 minutter ....der er simpelthen så mange meninger om det. Men det handler vel om sund fornuft, hvor er det lige man kan nå at kører hen på 20 minutter??? ikke særlig langt. Vores tur hjem fra hospitalet tog da over 20 minutter hvad skulle vi have gjort ? taget bussen? vi kørte til danmark med hende allerede da hun var 10 dage gammel den tur tager 45 minutter til 1 time. og lad mig sige det sådan hun har kørt rigtig meget i bil og har ikke taget skade af det. Så min personlige mening. Sund fornuft, er barnet utilpas ved at sidde i stolen så må man have det op, tage en pause eller flytte lidt rundt på det. og ja jeg ved der findes en boxette men igen den er ikke lige så sikker som autostolen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites