mceesay 10 Anmeld indhold Skrevet November 16, 2007 Hej alle Jeg sidder her og skal snart ha ny bil, men vidste ikke at mercedes lavede AMG'eren i diesel!? Den kører 100 km / 7,9 l, omkring 13 på literen, har 231 hestekræfter og en meget lækker udstyrsliste (2004-2005), det er jo en AMG. Jeg synes den er fræk. Er der nogen af jer der har erfaring med denne bil? Alternativet er Audi A6 TDI 2006 modellen. Den er bare ikke halvt så fræk. Nu skal vi lige have kenderne på banen, come on guys hvad synes I? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RAG 10 Anmeld indhold Besvaret November 16, 2007 Jeg har kørt Mercedes C-model, Audi A6 og Audi A8. Det er muligt at Mercedes C AMG er fræk, men der er klasseforskel i forhold til komfort. Efter min beskedne opfattelse er sæderne i Mercedes C klassen for hårde. Ikke at forveksle med sportsligt faste, men decideret hårde. Den øvrige kabine er også noget plastikagtig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret November 16, 2007 C-klassen er en lille bil - både i kabinen og bagagerummet, og kan ikke plads- og komfortmæssigt måle sig med en A6'er Synes du skulle satse på en A6 - måske noget som denne: http://www.blocket.se/vi/13688821.htm?ca=23_11_s DEN er sprød!! :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret November 16, 2007 Er fuldstændig enig med RAG og Homer ang. sæder og kabine i den forrige C-klasse. Har kørt en hel del kilometer i en C220 CDI '03, og trods talrige muligheder for sædeindstilling samt 3 x pneumatisk støtte, fandt jeg aldrig en siddekomfort, jeg var tilfreds med. Og så er kabinen MEGET mindre end den umiddelbart ser ud. Lidt klaustrofobisk, synes selv lille jeg. Men dejlig motor... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Benzino 10 Anmeld indhold Besvaret November 16, 2007 Jeg er ikke helt enig med de andre. Jeg har selv kørt i en diesel C klasse i dk i 4 år og kiggede faktisk på C30 da jeg flyttede til Malmø. Men droppede den, da jeg ville prøve noget andet end mercedes. Jeg er ikke enig i manglende komfort. Ved ikke hvilke sæder de andre har haft, men mine var ikke engang læder og jeg var helt tilfreds. C30 er en AMG med sports undervogn, AMG fælger og andet sportsligt som gør den lidt speciel. Du får en hurtig bil, der kører langt på literen. Til gengæld er der mindre plads end A6´eren, men det kommer selvfølgeligt an på dine behov. At vælge mellem Audi og Mercedes er nok en smagssag. Jeg syntes selv Audi sedan modellerne ser kedelige ud. Cab versionen er dog fræk... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret November 16, 2007 Fremragende bil, men... Så kommer det store spørgsmål - jeg vidste ikke at mercedes lavede AMGeren i diesel!? Den kører 100 km / 7,9 l, omkring 13 på literen, har 231 dieselhyper og meget lækker udstyrsliste (2004-2005). Det er jo en AMG.. Jeg synes den er TOTAL fræk. Er der nogen af jer der har erfaring med denne bil...?? Nok een af de mest oversete biler overhovedet - jeg er selv crazy med den, men den er for lille til mig. Her er en test på 7 sider, hvor resultatet er, at de finder bilen fremragende, men ikke 100% iorden. C32 er bedre... www.heise.de/autos/artikel/s/87/0 Seine Souveränität im Fahrbetrieb ist phänomenal. Der Motor geht kraftvoll zur Sache, bleibt beim Verbrauch aber auf dem Teppich. Neben der sportlich-sparsamen Motorisierung setzt sich der C 30 CDI bei der Optik und Ausstattung von gewöhnlichen C-Klasse-Modellen wohltuend ab. Das AMG-Paket bietet dem Kunden also ein hohes Maß Individualität. Als Hochleistungssportler kann der C 30 CDI AMG aber nicht völlig überzeugen. Die Motorcharakteristik des Dieseltriebwerks will nicht so richtig zur sonst sehr sportlichen Auslegung passen. Für 8.000 Euro mehr bekommt man den mit 354 PS deutlich aggressiveren und stärkeren C 32 AMG. Empfehlenswert ist der C 30 CDI AMG für Vielfahrer und Dieselfans mit sportlichen Ambitionen und dem Wunsch, dabei komfortabel und gediegen zu reisen. Alternativet er Audi A6 TDI 2006 modellen.. Den er bare ikke halvt så fræk. Så nu skal jeg lige ha kenderne på banen Come on guys, hvad synes I ? 1) Audi er en dusinvare. 2) Har du midlerne, så find en BMW 535d - så er du flyvende 3) Vælger du C30 CDI, kan du for 2.295 få effekten hævet til 291 hk/680 Nm og så kommer du dælme ikke sidst over broen www.chiptuning-direct.dk/mercedes_benz/c/mercedes_benz_c_30_cdi_amg_231hk_/_170kw_cr_da.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mceesay 10 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2007 @Homer - lækker Audi du har fundet der! Jeg vil dog holde mig under 300.000 og her er C30eren alligevel godt med, især hvis jeg tager til Tyskland og henter. @Benzino - min ven har en CLK 55, som jeg har ligget og turet europa rundt og der var sæderne vældig fine. Det med plastik i kabinen mener jeg ikke skulle være noget problem i AMGeren? De plejer at holde stilen såvel ude som inde. @Mogens - BMWen er måske flyvende, men indre by (København) i weekenden har bare stemplet det lidt for mig og BMW. Jeg havde netop kigget på chiptuning-direkt.dk - pga. den forbedrede brændstoføkonomi selvfølgelig.. Jeg må sige jeg er solgt til C30eren. Tak for svarene gutter. Mht. lyden har jeg siddet og nørdet youtube igennem, men kan kun finde C32 i action? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mceesay 10 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2007 Så fik jeg den MERCEDES-BENZ C30 CDI AMG 2005 modellen. Har kørt 106.000 km, men er meget velholdt, nysynet og nyserviceret hos mercedes ved køb. Inklusive et års garanti direkte fra mercedes. Nye dæk både for og bag og meget lækker udstyrsliste. Kører virkelig som en drøm! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret December 18, 2007 MERCEDES-BENZ C30 CDI AMG 2005 modellen. Har kørt 106.000 km, men er meget velholdt, nysynet og nyserviceret hos mercedes ved køb. Inklusive et års garanti direkte fra mercedes. Nye dæk både for og bag og meget lækker udstyrsliste. Kører virkelig som en drøm! Hun hedder Stella :D Tillykke med dyret den ser fin ud :):) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret December 18, 2007 '05 Mercedes-benz C30 Cdi Amg ...meget lækker udstyrsliste. Nice da - tillykke med bilen. Kunne du lette lidt for sløret vedr. udstyrslisten? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mceesay 10 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2007 Tak tak! Udstyrsliste: Her er den direkte engelske oversættelse Erstzulassung: 07/2004 motor vehicle type: Using vehicle body form: Combination engine performance: 170 KW (231 HP) capacity: 2950 ccm fuel method: Diesel transmission: automatically color: brilliant silver metallic pads: Leather black equipment line: Avant-garde Further equipment characteristics Airbag f. driver and front seat passenger AMG Leichtmetallraeder 18 tariff AMG styling anti-skid system (ABS) outside mirror heats and electrically adjustably Bi-xenon-headlight right traffic brake assistant (BAS) COMAND APS with CD Navigationssyst. and integ. Radio Durchlademoeglichkeit electronic stability program (ESP) window lifter electrically transmissions 5-Gang mobile phone-vorruestung universal air conditioning mechanism THERMATIC model year 2005 multi-function steering wheel parameter steering element Parktronic system (PTS) tire pressure loss warning (RDW) travel computer windshield wiper system - heats windshield wipers and with rain sensor headlamp wash/wipe system sliding lifting roof automatically el. Glass execution Sidebag seat heating of front seats sun visors m. beleucht. Mirror sound system Tempomat omission type characteristic on tail cover Windowbags Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
nagi 10 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2007 Moms? Så at den var på tyske nr plader. Er der ikke nogen regler omkring at man skal betale noget moms her i sverige når bilen er mindre end 3 år gammel og er impoteret ? Tillykke ned med den ihvertfald. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
nagi 10 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2007 07/2004 HEHE Var igang med at skrive inden din sidste post :) Har lige set 07/2004 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
gummihat.dk 10 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2007 Så at den var på tyske nr plader. Er der ikke nogen regler omkring at man skal betale noget moms her i sverige når bilen er mindre end 3 år gammel og er impoteret ? Tillykke ned med den ihvertfald. Reglen er over 6 måneder eller 6000 kilometer Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2007 Reglen er over 6 måneder eller 6000 kilometer 6 måneder OG 6000 km. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2007 6 måneder OG 6000 km.Lidt skriv fra http://www.vv.se/templates/page3____989.aspx fejer yderligere tvivl af bordet (som debatteret og linket til tidligere herinde): Fordonet anses som nytt om något av följande är uppfyllt: det har vid köpet körts mindre än 600 mil det har varit i trafik mindre än 6 månaderExempel på när en bil betraktas som ny: 500 mil och 5 månader 500 mil och 2 år 700 mil och 5 månader Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mario22 10 Anmeld indhold Besvaret December 28, 2007 Jeg er ny her.. må jeg spørge hva er det mest populærer herinde.. at spare sammen til en bil.. eller at låne penge til en.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mceesay 10 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2007 Jeg er ny her.. må jeg spørge hva er det mest populærer herinde.. at spare sammen til en bil.. eller at låne penge til en.... Ved ikke hvad der er mest populært, det kommer jo meget an på folkens økonomiske situation. Selv har jeg betalt bilen kontant. Bil er ren udgift... Men det er en dejlig udgift.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2007 MERCEDES-BENZ C30 CDI AMG 2005 modellen. Har kørt 106.000 km, men er meget velholdt, nysynet og nyserviceret hos mercedes ved køb. Inklusive et års garanti direkte fra mercedes. Nye dæk både for og bag og meget lækker udstyrsliste. Kører virkelig som en drøm! Hun hedder Stella :D Hun er altså super nice.. Tillykke med hende! :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sali1987 10 Anmeld indhold Besvaret September 19, 2008 Hey Ved godt at sidste post var 30. dec 08, men kan vi da få en status? :) Hvordan kører den så? brænstof-forbrug ? dårlige sider osv osv :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret September 30, 2008 Hallo !! Ved godt at sidste post var 30. dec 08, men kan vi da få en status? :) Hvordan kører den så? Vi prøver et *BUMP* :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites