Jump to content
Guest Pablo

Sælger fra Blocket vil sagsøge mig!!

Recommended Posts

Guest Pablo

Hej allesammen... jeg trænger til et par gode råd.... har købet en bmw 530d fra 2004 på blocket....bilens oprindelige pris var 258000kr...jeg fik ham banket ned på 240000kr efter at jeg fik lavet en m test på bilen, hvor der var et par små fejl som oliespild...osvosv... handel blev fuldført og han overrakte mig et girokort på 995 sek som han bad mig betale HVIS jeg ville ha den forsikring fra blocket ( IF) som var en helforsakring osv osv...efterfølgende fandt jeg så ud af at den forsirkingstilbud fra blocket havde mange krav om hvor meget du må køre og hvad den dækkede...jeg valgte så ikke at betale den...Fik istedet lavet en helforsikring hos Länforsakringer....som var 1000000000000 gange bedre .....efter 3uger bliver jeg ringet op af sælger og får at vide han har fået en påmindelse fra IF og at jeg skal betalé de 995sek..hvilket jeg nægtede og fortalte ham at jeg har fået forsikret bilen hos et andet selskab...nu vil han sagsøge mig....Jeg kan se på blockets hjemmeside at det er SÆLGERS ansvar at få betalt de 995kr og ikke køber? Hvordan ligger jeg i sagen? Det kan da ikke være rigtigt at jeg SKAL vælge IF hvis jeg skal købe den bil...er det ikke tvang? Det er da ik mit problem at den spasser ikke fortæller mig fra starten af at jeg er forpligtigede til at betale den giro...når jeg forstår på ham at det er et tilbud som jeg kan tage imod og betale hvis jeg vil... tak på forhånd

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal bare være ligeglad det er IKKE dit problem at han er en knold, det er sælger der skal betale denne forsikring (og tror faktisk ikke den dækker din BMW) de må være max 3 år eller kørt 8000 mil. men jeg har selv lige solgt en bil og spurgte om køber ville have det med(han skulle så selv betale det, havde jeg lagt oven i prisen, men han ville hellere have rabat. Det er helt klart sælgeren der står for dette, har du overhovedet skrevet under på de papirer fra blockets garanti ?? eller set dem ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Pablo

Jeg har kun underskrevet en slutseddel som han havde fra blocket...... Men jeg har modtaget brev fra IF om at min bil er forsikret mod motorskader osv....men det er jo ham der skal betale girokortet efter reglerne fandt jeg ud af...for neden er der mere information om forsikringen....jeg kan ihvertfald ikke se at det er mig der hænger på den http://www.blocket.se/insurances/about3.htm?id=14122466

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tror faktisk ikke den dækker din BMW de må være max 3 år eller kørt 8000 mil.
De kan sagtens være ældre bilerne : http://www.blocket.se/insurances/faq.htm?ca=23_11_s Men som Nulla skriver, så er det noget sælger har valgt når han har lagt annoncen på, og ham der står som ansvarlig på den. Det er jo en forsikring man som sælger kan tilbyde køber, så de er lidt mere trygge ved et køb, men den dækker jo kun pludselige fejl, den dækker jo ikke som en normal forsikring, det skal du jo selv tegne uanset, om man har denne eller ej. Så lad ham da endelig bruge penge på at sagsøge dig, det kommer han vist ikke så langt med ! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Pablo

Til Miriam... det var derfor jeg ikke betalte girokortet.....netop fordi det med at det kun dækker fejl osv.....det er jo ikke en helforsakring som han gav udtryk for...Bare fordi jeg er i ny i landet behøver jeg ikke at være dum til at forstå hvad den dækker osv...:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Til Miriam... det var derfor jeg ikke betalte girokortet.....netop fordi det med at det kun dækker fejl osv.....det er jo ikke en helforsakring som han gav udtryk for...Bare fordi jeg er i ny i landet behøver jeg ikke at være dum til at forstå hvad den dækker osv...:rolleye:
Vi har lige sat en bil til salg på blocket og har til købt den forsikring, og på det girokort som man få hjem, sammen med en masse andet materiale, når annoncen er sat på står der : Betalingen skal ske i sammenhæng med salg af bilen, dog senest 10 dage efter ejerbytte. Det er dig som sælger af bilen som er betalingsansvarlig for forsikringen. Så bare bed ham om at pille af :fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Pablo

tak for hælpen til jer begge....nu er jeg mere rolig....har jo kun boet i sverige i 2måneder...så det ville være en dårlig oplevelse at blive trukket i retten allerede nu....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har åbenbart også et problem med forsikringen, jeg satte bilen til salg med forsikring på blocket og ved ikke om jeg har misforstået det der står men jeg har opfattet det som en forsikring man kan tilbyde køber af bilen og så betale den. Der var ikke nogen som ville købe bilen så vi har givet den i bytte hos forhandleren på en ny bil og nu har jeg så modtaget en rykker på forsikringen..... Men da der jo ikke er nogen forsikring kan jeg ikke forstå at jeg skal betale den....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Man skal fortryde forsikringen senest 14 dage efter man har tegnet den' date=' det står i betingelserne.[/quote'] Det læste jeg godt men troede ikke jeg havde tegnet den før den var solgt, men rimeligt dårligt produkt så, hvis du nu er 3 mdr om at sælge bilen så har du haft 2 x forsikring i den tid.. Men ingen til køber for den er udløbet igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det læste jeg godt men troede ikke jeg havde tegnet den før den var solgt' date=' men rimeligt dårligt produkt så, hvis du nu er 3 mdr om at sælge bilen så har du haft 2 x forsikring i den tid.. Men ingen til køber for den er udløbet igen.[/quote'] Enig - det forekommer ret fjollet. Men det er nu som jeg husker det at forsikringen begynder at gælde fra bilen er solgt - og først skal betales der. Men derimod kan du kun fortryde den de første 14 dage.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Enig - det forekommer ret fjollet. Men det er nu som jeg husker det at forsikringen begynder at gælde fra bilen er solgt - og først skal betales der. Men derimod kan du kun fortryde den de første 14 dage.
Ja de siger lidt imod sig selv for hvad hvis du ikke sælger bilen så kan du ikke fortryde og du skal ikke betale? Der står også i betingelserne at den kun gælder dig som sælger på blocket... Må prøve at ringe If på mandag, har mailet dem uden svar...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Pablo

Hej igen allesammen..... Nu har jeg så fået et brev fra Vägvaerket om at den tidligere ejer ikke har betalt fordonsskatten på min bil og de har tilsendt ham en rykker....imellemtiden er der forbud mod at køre bilen.....PRØVER HAN AT HÆVNE SIG NU ELLER HVAD?? Hvad skal jeg gøre....skal jo køre til DK hverdag for at arbejde....? Kan jeg melde ham til politiet? Hvorfor er det mig der bliver straffet fordi han ik betaler? forstår det bare ik!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej igen allesammen..... Nu har jeg så fået et brev fra Vägvaerket om at den tidligere ejer ikke har betalt fordonsskatten på min bil og de har tilsendt ham en rykker....imellemtiden er der forbud mod at køre bilen.....PRØVER HAN AT HÆVNE SIG NU ELLER HVAD?? Hvad skal jeg gøre....skal jo køre til DK hverdag for at arbejde....? Kan jeg melde ham til politiet? Hvorfor er det mig der bliver straffet fordi han ik betaler? forstår det bare ik!
Lyder som om der er gået noget koks i jeres handel. Står du som ejer på bilen? Har du fået nyt registreringsbevis efter handlen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Pablo

Ja jeg har modtaget den nye registreringsattest på mit navn...der står på brevet at den tidligere ejer ikke har betalt skatten......er det mig der hænger på den?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja jeg har modtaget den nye registreringsattest på mit navn...der står på brevet at den tidligere ejer ikke har betalt skatten......er det mig der hænger på den?
Vejskatten "overtages" ved salg. Altså, du får ikke pengene tilbage hvis du sælger bilen dagen efter. For at køre i din bil, så skal Vejskatten betales - såre simpelt. Den simple løsning: Du betaler skatten, efter at have ringet til Vägverket og forklaret dem den spegede situation. Den svære løsning: Du påbegynder et mindre slagsmål med sælger, og får ham til at betale.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Pablo

Hvis det var mig der skulle betale fordonskatten ville de nok have have tilsendt mig en giro eller sådan noget....så det er ham der skal betale...vi afsluttede handelen d 15-10-07...efterfølgende fik jeg mit nye reg bevis osv osv...og nu får jeg så det brev.... Jeg er total forvirret Gio:scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vejskatten "overtages" ved salg. Altså, du får ikke pengene tilbage hvis du sælger bilen dagen efter. For at køre i din bil, så skal Vejskatten betales - såre simpelt
Hvis det var mig der skulle betale fordonskatten ville de nok have have tilsendt mig en giro eller sådan noget....så det er ham der skal betale...vi afsluttede handelen d 15-10-07...efterfølgende fik jeg mit nye reg bevis osv osv...og nu får jeg så det brev....
Ja...han skal betale vejskatten for den indeværende periode, da han stod som ejer da den startede. Men spørgsmålet er om du har tid til at tage slagsmålet med ham, og i mellemtiden undvære din bil!? Men, som jeg også skrev, så ring og hør Vägverket ad hvad de mener, og om i kan finde ud af noget smart (jeg tvivler dog - men det er værd at prøve) De holder sig jo bare til reglerne - som du så er blevet fanget i, grundet båtnakken du har købt bilen af. :thumbdown

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Pablo

Hvad sker der med ham hvis han ikke svarer på påmindelsen som han har fået af dem? bliver han slæbt i retten? Som du jo selv siger, så mener Vagvaerket at det er ham der skal betale efter reglerne...og hvis han ik gør hvad så? Jeg tror den skiderrik er ude på noget...han tror sikkert at jeg er en dum dansker der ikke aner en skid....men han skal nok få at se....:fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad sker der med ham hvis han ikke svarer på påmindelsen som han har fået af dem? bliver han slæbt i retten? Som du jo selv siger, så mener Vagvaerket at det er ham der skal betale efter reglerne...og hvis han ik gør hvad så? Jeg tror den skiderrik er ude på noget...han tror sikkert at jeg er en dum dansker der ikke aner en skid....men han skal nok få at se....:fight:
Så længe han ikke betaler, så må du ikke køre i din bil. Ignorerer han yderligere henvendelser, og fortsat ikke betaler, så ryger han til inkasso....og så kører dén mølle ellers. I mellemtiden, så rammer bilen en ny vejskat-termin, og denne fremsendes til dig - som du så betaler, og alt er godt. Indtil da må din bil ikke køre på offentlig vej.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Pablo

Gio det forbavser mig bare at han laver sådan noget, når han ved at det er ham som ryger i inkasso til sidst...total mærkelig fyr....og han var endda Læge påstod han....Først det med IF også nu det.....nu har han 2 inkassosager på hælene....Jeg vil gerne takke dig for din hjælp.....Nu er jeg mere afslappet..er det sådan at min bil er efterlyst i øjeblikket? tager politiet min nr plade hvis de ser mig?..Det er bare surt at mit nye tilværelse i Sverige skal starte på denne måde..jeg har jo købt lejlighed osv osv.. Men som Kanya West synger- CAN ONLY MAKE ME STRONGER :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
er det sådan at min bil er efterlyst i øjeblikket? tager politiet min nr plade hvis de ser mig?..Det er bare surt at mit nye tilværelse i Sverige skal starte på denne måde..jeg har jo købt lejlighed osv osv.. Men som Kanya West synger- CAN ONLY MAKE ME STRONGER :laugh:
Du får en bøde, hvis du bliver stoppet i en bil med køreforbud. Vägverket (som du ringer til imorgen ;)) kan gøre dig meget klogere. Og hvis du ikke er en pind til svensk, så kan det sikkert også gøres på engelsk - just in case :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites