Jump to content
Zenia

Udbetaling af feriepenge

Recommended Posts

Da jeg flyttede fra DK til Malmö i januar i år fik jeg udbetalt feriepenge på min konto sidst i januar for hele år 2006, uden at havde selv søgt om dem. Spørgsmål går ud på om jeg få feriepenge udbetalt i starten af det nye år igen eller ej? Hvordan med jer andre som bor i SE og arbejder i DK? Tak...:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Da jeg flyttede fra DK til Malmö i januar i år fik jeg udbetalt feriepenge på min konto sidst i januar for hele år 2006, uden at havde selv søgt om dem. Spørgsmål går ud på om jeg få feriepenge udbetalt i starten af det nye år igen eller ej? Hvordan med jer andre som bor i SE og arbejder i DK? Tak...:)
Det har været diskuteret tidligere, og konklusionen var, at det kan være tilstrækkeligt grundlag for at få udbetalt feriepenge uden at holde ferie, at man er udrejst. Om de kommer af sig selv er nok mere tvivlsomt, og der er vel ingen god grund til, at de lige skulle komme i januar, men du kan jo prøve at bede om at få dem udbetalt. Der er da en chance. Senere bliver det så ferie uden løn, men den tid den sorg. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Feriepenge För (for ca 1,5 år siden) fik man dem udbetalt hvis man flyttede til Sverige. Men nu hedder det at man ikke kan få dem udbetalt hvis man skifter arbejde, inden for DK. Jeg tror at det er lidt afhängigt af hvem man snakker med derinde. Jeg mailede til dem at min mand ikke arbejdede i DK dd. Ikke helt lögn, han havde fri den dag :flov: Pengene stod på den konto jeg havde oplyst 1 uge efter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites