ulmus 0 Anmeld indhold Skrevet November 13, 2007 Der er en artikel med billede af Lars H. i .SE idag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret November 13, 2007 Skal man være insider for at tyde det du skriver der???? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2007 Skal man være insider for at tyde det du skriver der???? Så er jeg heller ikke insider. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2007 Der er en gratisavis, som bliver delt ud i Malmö på Svågertorp St. hver morgen, der hedder .SE i den avis er der idag en artikel om Skåne-danskernes manglende stemmeret, og i den artikel er der også en billede af Lars Hougaard, som er formand for foreningen Öresundsborger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret November 13, 2007 SKide godt!!! Deler de den også ud i brobizz'en om morgenen????? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2007 Också på nätet: http://www.aftonbladet.se/malmolund/article1232240.ab Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2007 Mer i Expressen http://www.kvp.se/nyheter/1.923551/han-nekas-sin-rostratt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2007 SKide godt!!! Deler de den også ud i brobizz'en om morgenen????? De synes vel, at vi skal have noget at fordrive ventetiden med, eftersom vi får hele 3 gratis-aviser. Du kan jo prøve at få en stander ved siden af bommen i brobizz-banerne.:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2007 Og i dagens nyheter: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=714981 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
testeren 10 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2007 Jeg mødte søndag en kvindelig kandidat til folketinget, som ville give mig noget materiale, men jeg sagde til hende at jeg jo desværre ikke kunne stemme osv. NÅ, sagde hun rimeligt ligeglad, og skyndte sig at give materiale til andre - ikke meget politisk diskussion der :-( Nu skal jeg jo ikke hænge nogle partier ud her, men hun stillede op for et parti der ikke var til Valgmødet på Luftkastellet, og har en statsministerpost..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2007 Har snakket med nogle folk fra det konservative der fortalte at Per Stig er utilfreds med tingene som de er nu og meget gerne vil arbejde for at "vi" får lov til at stemme fremover. Dem jeg snakkede med er nogen der ved hvad de snakker om når de fortæller sådan noget men hvad det bliver til kan jeg selvsagt ikke vide. Pede Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
testeren 10 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2007 Ja det burde de fleste partier selvfølgeligt også være interesseret i, men måske med undtagelse af dem der overhovedet ikke vil rykke sig omkring 24 års-reglen!? De erkender nok at de ikke har det helt store vælgerpotentiale blandt den del herover (jeg ved ikke lige hvor mange det er) der er ramt af den regel. Vi andre kan jo, liiidt groft sagt og i princip, være mest interesserede i lavest mulig skat i DK, hvis vi mest bruger de svenske faciliteter ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mulde 10 Anmeld indhold Besvaret November 14, 2007 ....de erkender nok at de ikke har det helt store vælgerpotentiale blandt den del herover.... Nu er det jo ikke alle, der er flyttet til Sverige, fordi de ville have en udenlandsk ægtefælle til landet.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
testeren 10 Anmeld indhold Besvaret November 14, 2007 Nu er det jo ikke alle' date=' der er flyttet til Sverige, fordi de ville have en udenlandsk ægtefælle til landet....[/quote'] Øhhh, læs lige mit indlæg igen, så vil du opdage at det ikke var det jeg skrev! ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Luggy 10 Anmeld indhold Besvaret November 15, 2007 Apropos stemmeret Der er styr på tingene i danevang ;) http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-9379626.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret November 15, 2007 Jeg tror at den største forhindring i forhold til at vi får stemmeret er Lars Løkke og Anders Fogh. Da Fogh kom til magten var alle partierne på Christiansborg så småt gået i gang med en grundlovsdiskussion med henblik på at modernisere den og måske lave en grundlov, som befolkningen rent faktisk kunne læse og forstå. Men Fogh stoppede den diskussion totalt - noget med at han ikke ville have sådan teoretisk juridisk diskusion, der alt for nemt kunne ende i en grundlovsafstemning, hvor for få folk mødte op til at godkende den, hvilket ville kunne tolkes som et nederlag for den siddende statsminister. Tror desværre ikke, at der sker noget som helst med mindre at vi bliver ved med at lave larm. Det er lidt ironisk at det er den borgerlige fløj som spænder ben for at udlandsdanskere får stemmeret, mens venstrefløjen er mere positivt stemt. Siden der er en klar overvægt af yngre mænd, som er flyttet over, så ville det på sigt være den borgerlige fløj som kunne høste flest stemmer fra danskerne i Skåne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
NGO 10 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2007 Jeg tvivler gevaldigt på at nogen partier har reel interesse i at være fortalere for en minoritet, som netop har besluttet ikke at være en del af det danske samfund. (de kunne risikere samtidig at skulle tage stilling til emner som A-kasse forhold, problemer med lægevalg og tilgængelighed til andre sociale ydelser for udlandsdanskere) Minoriteter trampes i demokratiet, og hvis det er for at skabe opmærksomhed om det enkelte parti, er der minoriteter bag danmarks grænser som er langt mere interessante at skændes om end nogle gode skatteydere som ikke ligefrem kan prale med at ha det dårlig. (måske med undtagelse af Kristendemokraterne som det måske kunne bringe i nærheden af spærregrænsen) Næ et lille forslag til en happening næste gang der er valg: 2-300 mand som står nede foran kommunen 2 uger før valget, for at flytte tilbage til Danmark. Når de samme 2-300 mand så står nede hos kommunen dagen efter valget for at flytte til Sverige igen, så skal det nok give lidt omtale. PS. husk at lade bilen blive i sverige, ellers står Bent betjent bare og uddeler regninger i 300.000kr's størrelsen når vi kommer ud fra kommunen. (hvilket dog nok ville give endnu mere omtale) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites