Davidsen 10 Anmeld indhold Skrevet November 9, 2007 Hej - har brug for nogle erfaringer: Er netop flyttet til Andréegatan, Rörsjöstaden og forsøger at hitte ud af reglerne for boendeparkering. Gatukontoret har sendt min ansøgning retur med besked om at søge hos P-Malmö, som administrerer hele (?) Rörsjöstaden. P-Malmö har ca 1 års ventetid kan jeg forstå. Er det korrekt forstået at jeg så må forsøge at købe en plads i et P-hus el. lign. indtil jeg evt. kan få boendeparkering, eller er der andre muligheder som jeg har overset? Det kommer ikke bag på mig at det er besværligt og dyrt at parkere her, men jeg nægter at acceptere at det er umuligt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
testeren 10 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2007 Hej Davidsen Velkommen til denne skønne del af Malmö :-) Da jeg i foråret fik knaldet de svenske plader på min bil, så tog det vist under en uge før jeg fik tilladelsen. Jeg synes at huske at jeg blev i tvivl dengang, om der var et køsystem/kø, men jeg bor så 3 veje mod mod nord fra dig, måske det skifter det her og det gik glat. Vi har iøvrigt ikke 24/7 betaling som jeg ved er i den anden ende af Rörsjöstaden, men det lyder jo mærkeligt. Prøv at skrive til dem igen og se om du kan få en forklaring/hjælp. Måske kan du parkere på den anden side af gravpladserne, kan være det er gratis der, selvom det er en lille gåtur. Ellers er der parkeringshus på Värnhemstorget. Måske sparer du det som det koster ekstra, ved at du måske får billigere forsikring for at parkere indendørs. Parkeringsafgift som her, er så en af de absurde ting ved Sverige, at man ikke kan lave et system som f.eks. på Frederiksberg hvor jeg boede før. Her kostede et årskort 150,-, Altså ikke noget med at skulle tænke på at stille skive eller kaste penge i automater, men bare betale girokortet når det kom. Men da bilerne jo er billigere herover er det måske en lille måde alligevel at få lidt skjult skat igennem ;-) Men vi har jo selv valgt det, og må leve med tingene... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Davidsen 10 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2007 Jo, tak -jeg nåede da også at få en velkomst fra P-Malmö i form af en 300 kroners dummebøde. Men det er nu ok; gamblede og tabte...:D Jeg havde egentlig troet at en man kunne få en boendetilladelse fx til ens egen gade og de omkringliggende, men tilsyneladende har kommunen slet ingen pladser i Rörsjö mellem Amiralsgatan og Exercisgatan. Må hellere prøve at ringe til dem. Men du har nok ret i at prisen på en plads i et P-hus opvejes af forsikringen. Er en sådan så til at få? Har skrevet til CarPark (Värnhëm) og P-Malmö men ikke hørt noget endnu. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
testeren 10 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2007 Ja de er om sig de parkeringsvagter. Har prøvet at få en hvor jeg ikke lige havde fået lagt sedlen op i vinduet, men hvor den lå på en lille hylde ved radioen tydeligt fremme. Der var ingen nåde da jeg gik ned og klagede. Så er det godt det reelt kun er 240 dkk! Ved ikke om de er til at få, men der stod ikke noget på deres web vedr. udsolgt på Värnhem, sidst jeg kiggede for 1 måned siden da vi kiggede på ny bil. Så må da håbe de svarer snart. Glemte at nævne den der tåbelighed med at de vasker gaderne 2 ulige dage. Så gælder det om ikke at være på ferie eller stresset så man glemmer at stille bilen et andet sted. Hos os er det fra 18-22, og det er jo ikke fedt når det jo netop er der folk kommer hjem og vil parkere:-( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites