Jump to content
RAG

Broen lukket 7/11-2007 kl. 15:31

Recommended Posts

Vi holdt ca. 100 m fra ulykken med kurs mod Danmark, men blev for en halv times tid siden bedt om at køre tilbage mod Sverige. Én fra politiet sagde at der ville gå flere timer inden broen blev åbnet og en anden sagde, at de ikke regnede med at der ville gå så lang tid :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fra trafikken.dk: Broen er i øjeblikket spærret i begge retninger, da der holder en lastbil i brand på højbroen. Forventes åbnet igen snarest. Hørte på P4 trafik, at køen er omkring 5-6 km lang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
http://www.berlingske.dk/article/20071107/danmark/71107108/ Der stod meterhøje flammer op fra Øresundsbroen i eftermiddag under en af de mest dramatiske hændelser i broens hidtidige historie. Flammehavet betød, at al trafik blev spærret i begge retninger, hvilket skabte kilometerlange køer i myldretidstrafikken mellem Danmark og Sverige. Ifølge de foreløbige oplysninger var en formentlig dansk indregistreret lastbil på vej over højbroen fra Sverige mod Danmark, da chaufføren omkring kl. 15.20 i eftermiddag pludselig opdagede, at der var ild i godset på ladet. Han stoppede derfor resolut vognen midt på broen – på den svenske side af grænsen - og besluttede sig for at læsse det brændende gods af med sin kran. ”Der stod meterhøje flammer ud fra godset, og ilden var så kraftig, at den endog nåede over i det yderste af de modsatgående spor mod Sverige,” siger den centrale vagtleder ved Københavns Politi, Frank Reuter til berlingske.dk. Der blev straks sendt udrykningskøretøjer mod stedet fra såvel København som Malmø, og trafikken blev øjeblikkeligt spærret af i begge retninger. Ved 16-tiden havde brandfolkene dog ilden under kontrol, men broen var stadig afspærret, bortset fra et enkelt spor i retning mod Sverige. Politiet forventer dog, at trafikken kan begynde at blive afviklet nogenlunde normalt i begge retninger fra omkring kl. 17.30. Der foreligger endnu ingen oplysninger om, hvilken type gods, chaufføren kørte med, og idet branden opstod på svensk territorium, er det videre opklaringsforløb lagt i hænderne på svenske myndigheder. ”Men noget kunne tyde på, at chaufføren har gjort det rigtige. For havde han ladet godset brænde på ladet, kunne det sagtens have gået endnu værre. Jeg tør slet ikke tænke på, hvad der ville være sket, hvis der også var gået ild i flere hundrede liter dieselolie,” siger Frank Reuter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Weee har lige fået en sms fra broen om at den er lukket, så virker deres sms system:lol: :lol: :lol: eller noget............. Iøvrigt kanon med den feature på deres hjemmeside hvor man kan følge trafiksitiationen... Alt normalt på begge sider....... http://www.oresundsbron.com/documents/document.php?obj=1847 Man kan jo kun ryste på hovedet af dem igen og igen og igen...... Amatørere............

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Weee har lige fået en sms fra broen om at den er lukket' date=' så virker deres sms system eller noget.............[/quote'] Deres SMS-system virker nu udmærket - om man er i Sverige i det øjeblik de sender SMS'en. Jeg fik min første samtidig med at jeg kunne høre brandbilernes udrykning på motorvejen, og jeg har lige netop modtaget én med at broen er åbnet. Det lader til der er forsinkelse på SMS'er der skal modtages i Danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tog Til stor gläde for min sön er togene også begyndt at köre igen. Men men der er vist RIGTIG mange mennesker i Kastrup. Så han läser bare videre i sin bog og tager endnu en kop kaffe. Man undrer sig over hvad lastbilen har kört der kan brände. Mon det er en sniger uden om farligt godt tiden :confused: UOTE=Gio;130062]Så er der åbent igen. SMS netop modtaget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Deres SMS-system virker nu udmærket - om man er i Sverige i det øjeblik de sender SMS'en. Jeg fik min første samtidig med at jeg kunne høre brandbilernes udrykning på motorvejen, og jeg har lige netop modtaget én med at broen er åbnet. Det lader til der er forsinkelse på SMS'er der skal modtages i Danmark.
Jeg er i Sverige :-) Men har også fået en med at den er åben og nu har jeg fået en igen med at den er lukket ...........

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er i Sverige :-) Men har også fået en med at den er åben og nu har jeg fået en igen med at den er lukket ...........
Hmm, så tør jeg ikke komme med flere bud. Har også fået en klokken 17:22 om at broen er lukket igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er netop kørt over ca 17:45 mod Sverige. Bortset fra at folk tror broen er en biograf, så gik det fint. Men %/(/&%) hvor er det belastende at flertallet satte farten ned oppe ved uheldet - resulterende i kø, og sågar totalt stop i trafikken helt ned til udmundingen af tunnellen på Peberholm - fordi de da lige skulle se hvad der foregik i modsatte side . *suk* Jeg er normalt ikke en utålmodig bilist...men, for crying out loud, folkens!! :flov:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var så igen heldig og være i første tog der troede det skulle over... (Ved sidste brand, troede jeg at jeg skulle til DK med toget der vendte om) Oplevede at køre fra Kastrup, hvorefter vi stoppede igen.. Danmark havde sagt god for at toget kunne køre over, men Sverige sagde nej. Og svenskerne bestemte, så vi holdt der midt i ingenting og ventede en times tid...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites