Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2007 Så er der film fra en bilist der kørte forbi umiddelbart efter ulykken: http://sydsvenskan.se/webbtv/webbtv_sverige/article278329.ece?context=webbtv&artId=278329 (Funky afslutning ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Missarhh 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2007 Vi holdt ca. 100 m fra ulykken med kurs mod Danmark, men blev for en halv times tid siden bedt om at køre tilbage mod Sverige. Én fra politiet sagde at der ville gå flere timer inden broen blev åbnet og en anden sagde, at de ikke regnede med at der ville gå så lang tid Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2007 ja.. og virkelig dårlig kameraførelse :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2007 Heldigt man tog tidligt hjem fra arbejdet netop idag - ellers havde man siddet der og været ganske negativ. Pede Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael og carina 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2007 siger han shit lige inden det slutter, skulle have filmet ud af forruden Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2007 Fra trafikken.dk: Broen er i øjeblikket spærret i begge retninger, da der holder en lastbil i brand på højbroen. Forventes åbnet igen snarest. Hørte på P4 trafik, at køen er omkring 5-6 km lang. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Missarhh 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2007 Kundeservice regner med at broen åbner inden for 10 min. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
APGraph 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2007 ... også meget dårligt tidspunkt at lukke broen, næsten alle skal jo hjem. godt man kan blive på arbejdet, og følge når de åbner broen igen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2007 http://www.berlingske.dk/article/20071107/danmark/71107108/ Der stod meterhøje flammer op fra Øresundsbroen i eftermiddag under en af de mest dramatiske hændelser i broens hidtidige historie. Flammehavet betød, at al trafik blev spærret i begge retninger, hvilket skabte kilometerlange køer i myldretidstrafikken mellem Danmark og Sverige. Ifølge de foreløbige oplysninger var en formentlig dansk indregistreret lastbil på vej over højbroen fra Sverige mod Danmark, da chaufføren omkring kl. 15.20 i eftermiddag pludselig opdagede, at der var ild i godset på ladet. Han stoppede derfor resolut vognen midt på broen – på den svenske side af grænsen - og besluttede sig for at læsse det brændende gods af med sin kran. ”Der stod meterhøje flammer ud fra godset, og ilden var så kraftig, at den endog nåede over i det yderste af de modsatgående spor mod Sverige,” siger den centrale vagtleder ved Københavns Politi, Frank Reuter til berlingske.dk. Der blev straks sendt udrykningskøretøjer mod stedet fra såvel København som Malmø, og trafikken blev øjeblikkeligt spærret af i begge retninger. Ved 16-tiden havde brandfolkene dog ilden under kontrol, men broen var stadig afspærret, bortset fra et enkelt spor i retning mod Sverige. Politiet forventer dog, at trafikken kan begynde at blive afviklet nogenlunde normalt i begge retninger fra omkring kl. 17.30. Der foreligger endnu ingen oplysninger om, hvilken type gods, chaufføren kørte med, og idet branden opstod på svensk territorium, er det videre opklaringsforløb lagt i hænderne på svenske myndigheder. ”Men noget kunne tyde på, at chaufføren har gjort det rigtige. For havde han ladet godset brænde på ladet, kunne det sagtens have gået endnu værre. Jeg tør slet ikke tænke på, hvad der ville være sket, hvis der også var gået ild i flere hundrede liter dieselolie,” siger Frank Reuter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2007 Weee har lige fået en sms fra broen om at den er lukket, så virker deres sms system:lol: :lol: eller noget............. Iøvrigt kanon med den feature på deres hjemmeside hvor man kan følge trafiksitiationen... Alt normalt på begge sider....... http://www.oresundsbron.com/documents/document.php?obj=1847 Man kan jo kun ryste på hovedet af dem igen og igen og igen...... Amatørere............ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2007 Så er der åbent igen. SMS netop modtaget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael og carina 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2007 så ruller de Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2007 Super Gio, så prøver jeg sku at komme hjem ad:th2: Så er der åbent igen. SMS netop modtaget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2007 Weee har lige fået en sms fra broen om at den er lukket' date=' så virker deres sms system eller noget.............[/quote'] Deres SMS-system virker nu udmærket - om man er i Sverige i det øjeblik de sender SMS'en. Jeg fik min første samtidig med at jeg kunne høre brandbilernes udrykning på motorvejen, og jeg har lige netop modtaget én med at broen er åbnet. Det lader til der er forsinkelse på SMS'er der skal modtages i Danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2007 Tog Til stor gläde for min sön er togene også begyndt at köre igen. Men men der er vist RIGTIG mange mennesker i Kastrup. Så han läser bare videre i sin bog og tager endnu en kop kaffe. Man undrer sig over hvad lastbilen har kört der kan brände. Mon det er en sniger uden om farligt godt tiden UOTE=Gio;130062]Så er der åbent igen. SMS netop modtaget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
APGraph 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2007 Så er der håb for man kan komme hjem igen :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2007 Deres SMS-system virker nu udmærket - om man er i Sverige i det øjeblik de sender SMS'en. Jeg fik min første samtidig med at jeg kunne høre brandbilernes udrykning på motorvejen, og jeg har lige netop modtaget én med at broen er åbnet. Det lader til der er forsinkelse på SMS'er der skal modtages i Danmark. Jeg er i Sverige :-) Men har også fået en med at den er åben og nu har jeg fået en igen med at den er lukket ........... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael og carina 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2007 Har lige snakket med en kammerat, som også sidder derude. Han har rykket sig 50 meter på 15 min:thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2007 Jeg er i Sverige :-) Men har også fået en med at den er åben og nu har jeg fået en igen med at den er lukket ........... Hmm, så tør jeg ikke komme med flere bud. Har også fået en klokken 17:22 om at broen er lukket igen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
APGraph 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2007 men hvis det f.eks. kun et 1 spor farbart og man kun må køre 50 km/t så tager det også lidt tid at få afviklet 5-7 km kø (i 2 rækker) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2007 Er netop kørt over ca 17:45 mod Sverige. Bortset fra at folk tror broen er en biograf, så gik det fint. Men %/(/&%) hvor er det belastende at flertallet satte farten ned oppe ved uheldet - resulterende i kø, og sågar totalt stop i trafikken helt ned til udmundingen af tunnellen på Peberholm - fordi de da lige skulle se hvad der foregik i modsatte side . *suk* Jeg er normalt ikke en utålmodig bilist...men, for crying out loud, folkens!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nenad 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2007 Lastbiler Det må siges at der er lykkedes at lave rav i tafikken for lastbilerne:rolleye: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2007 Altså kiggekø-folk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tReaX 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2007 Jeg var så igen heldig og være i første tog der troede det skulle over... (Ved sidste brand, troede jeg at jeg skulle til DK med toget der vendte om) Oplevede at køre fra Kastrup, hvorefter vi stoppede igen.. Danmark havde sagt god for at toget kunne køre over, men Sverige sagde nej. Og svenskerne bestemte, så vi holdt der midt i ingenting og ventede en times tid... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tomcat 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2007 Hej Gio Mennesker er som aber, de tiltrækkes af lys og aktivitet. Det er skam rent instinkt der gør at folk bremser og kigger. (Mon ikke også du smugkiggede) ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites