Guest Supermule Anmeld indhold Skrevet November 6, 2007 Hej ! Jeg skal desværre gøre dig opmærksom på at du ikke opfylder betingelserne for at blive optaget på Folketingsvalglisten - selv om du er bosat i udlandet (Sverige). Du har på ansøgningsskemaet udfyldt pkt. F (Andre årsager) med beskrivelsen : Politisk flygtning. Dette er ikke et grundlag der berettiger til optagelse på valglisten. Venlig hilsen BorgerService Næstved Kommune Rådmandshaven 20 4700 Næstved Poul Erik Pedersen Borgerkonsulent Telefon: 5588 5588 Fax: 5588 5399 poped@naestved.dk Direkte: 5588 5541 Mobil: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2007 Du har på ansøgningsskemaet udfyldt pkt. F (Andre årsager) med beskrivelsen : Politisk flygtning. Dette er ikke et grundlag der berettiger til optagelse på valglisten. Hvorfor skrev du ikke: "Betaler indkomstskat i Danmark"? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret November 6, 2007 Det er ikke din status som skatteborger der burde afgøre om du har valgret eller ej...... Derimod er det din status som dansk statsborger der burde afgøre det..... Derfor skrev jeg politisk flygtning. Jeg flygter fra de høje skatter og afgifter i dk...:D Hvorfor skrev du ikke: "Betaler indkomstskat i Danmark"? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2007 Det er ikke din status som skatteborger der burde afgøre om du har valgret eller ej...... Derimod er det din status som dansk statsborger der burde afgøre det..... Hvorfor så søge når du udmærket ved dit svar er politisk? En papirskubber hos borgerservice har nogle ganske bestemte regler at følge, at skrive "politisk flygtning" er en tom demonstration og spild af hans tid. Din tilknytning til Danmark, dvs. dine daglige aktiviteter i Danmark kunne være netop det der får ham til at skrive dig på valglisten - om du reelt er interesseret? Derfor skrev jeg politisk flygtning. Jeg flygter fra de høje skatter og afgifter i dk...:D Okay, så Sverige er et skattely? Sig det til svenskerne... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2007 LOL - politisk flygtning. Jeg var forøvrigt nede på generalkonsulatet i Malmö i dag og brevstemme - har jo kun boet her i Sverige lidt over et år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret November 6, 2007 Hvad skulle jeg ellers skrive???? Jeg fejler ingenting rent helbredsmæssigt.....:) Hvorfor så søge når du udmærket ved dit svar er politisk? En papirskubber hos borgerservice har nogle ganske bestemte regler at følge, at skrive "politisk flygtning" er en tom demonstration og spild af hans tid. Din tilknytning til Danmark, dvs. dine daglige aktiviteter i Danmark kunne være netop det der får ham til at skrive dig på valglisten - om du reelt er interesseret? Okay, så Sverige er et skattely? Sig det til svenskerne... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2007 LOL - politisk flygtning. Jeg var forøvrigt nede på generalkonsulatet i Malmö i dag og brevstemme - har jo kun boet her i Sverige lidt over et år. Den må du forklare lidt nærmere - jeg har da også kun boet her et år, men jeg kan da ikke stemme? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2007 Den må du forklare lidt nærmere - jeg har da også kun boet her et år' date=' men jeg kan da ikke stemme? [/quote'] Det kræver, at man har søgt sin fraflytterkommune om at blive optaget på valglisten. Og har sat kryds i den rubrik, hvor man angiver at man har til sinde at flytte tilbage inden for 2 år. Det kan så godt være, at jeg inden for det næste år ombestemmer mig med hensyn til at flytte tilbage ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2007 Derfor skrev jeg politisk flygtning. Jeg flygter fra de høje skatter og afgifter i dk...:D Så vidt jeg er orienteret betaler jeg stadig de samme høje danske skatter..:( øv! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites