Jump to content
Toft

Dr/tv2

Recommended Posts

Er der nogen her i området (eller længere væk fra den danske grænse), der kan modtage DR1/DR2/TV2 via en digital smartbox og med en indendørs eller udendørs antenne? Nu har jeg købt en diskret indendørs antenne, som jeg på forhånd gættede på var noget lort - og det var det :rolleyes: Men jeg vil godt lige være sikker på at de danske signaler kan hives ned her i området, inden jeg investerer i en grim udendørs tagantenne, som forhåbentligt kan fange de danske kanaler. Nogen der ser de danske kanaler her i området?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

www.digi-tv.dk http://www.digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/Daekningskort.asp Her kan du se hvor det skulle dække. Og jeg er af den overbevisning at det faktisk passer ret godt det de oplyser. Også er syd sverige faktisk dækket ret godt ind. Hos mig selv kan jeg modtage det hvis jeg smider en antenne ledning ud af vinduet mod vest. Men jeg har så også rimelig fri sigte der over af. Mvh Kim

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg havde også dansk mobildäkning, da jeg boede i Lindeborg:) Det kort du har linket til, har jeg også fundet, men hvis du kigger närmere på det, så ser du faktisk, at Skurup hörer under "usikker/reduceret modtagelse", og det var sådan derfor Toft spörger de folk i området hvad de gör... ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, jeg havde også dansk mobildäkning, da jeg boede i Lindeborg:) Det kort du har linket til, har jeg også fundet, men hvis du kigger närmere på det, så ser du faktisk, at Skurup hörer under "usikker/reduceret modtagelse", og det var sådan derfor Toft spörger de folk i området hvad de gör... ;)
Jo jo, ville jo bare gøre mit til at hjælpe... :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jo jo' date=' ville jo bare gøre mit til at hjælpe... :scared:[/quote'] Fint nok, men nu er spørgsmålet stillet i forum "Skurup", da jeg ønsker et svar fra andre der bor her i området, og dermed folk der har positiv/negativ erfaring med modtagerforhold af DR/TV2. Her bor vi i et meget bakket terræn, så modtagerforholdne er ikke som hvis man bor i Lindeborg, eller resten af Malmö og omegn for den sags skyld ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kender nogle i Rydsgård' date=' som kan tage dansk digitalt tv ...[/quote'] Ok cool, jamen det er kun en spytklat fra vores hus, da vi ikke bor inde i selve Skurup :thumbup: Lige et sidespørgsmål: Ved du om dine venner kan fange TV2 Lorry? Lige da vi var flyttet ind, da var der tv i huset leveret af Skurup Antenneforening, som leverede DR1 og TV2. Men første gang vi så regionalprogram fra TV2 kl 19:30, så var det fanme TV2 Bornholm :eek: Jeg troede ikke det var muligt at lave mere hjernedød tv end DK4, men det ER muligt :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det skal dog lige siges at vi bor ret så højt.. vi har nærmest fri sigt til malmø
Hej! Bor du oppe på toppen? Körer forbi hver dag, og er godt nok glad for at jeg ikke er på cykel. Min stakkels lille bil klarer slet ikke at holde hastigheden på vej op...:o Men hold da op for en udsigt:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Antenne DR/TV2 Jeg havde en lokal antennemand på besøg for at måle modtageforhold hos mig her i udkanten af Skurup og der er intet signal fra Danmark (KBH) kun Bornholm, så der er desværre ikke noget at gøre :thumbdown:thumbdown Så man må tage det på PC/internet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg havde en lokal antennemand på besøg for at måle modtageforhold hos mig her i udkanten af Skurup og der er intet signal fra Danmark (KBH) kun Bornholm, så der er desværre ikke noget at gøre :thumbdown:thumbdown Så man må tage det på PC/internet.
Nu er terænnet her i området jo ikke specielt flat, og det kan desværre have negativ indflydelse på dit modtagerforhold. Men med mindre antennemanden har stået oppe på taget af dit hus, eller målt ud gennem en eksisterende tagantenne, så kan han ikke med sikkerhed sige at "der er intet signal fra Danmark" (selv om han vel er fagmand). Der er jo også andre end mig (Stenberget og Kim H's venner), som du kan læse i tråden, der kan modtage dansk digital tv fra KBH. I hvert fald prøvede jeg at sætte den lille skod indendørs antenne jeg havde købt (som ikke kan modtage andet end de svenske kanaler indenfor) ud af vinduet på 1. sal og pegende mod Malmö - og bingo DR1+2 og TV2 blevet hevet ned 100%, endda fra Danmark (da det var TV2 Lorry der kørte på TV2) :thumbup: Så nu har jeg lige købt en udendørs DVB-T antenne, som jeg dog ikke har fået sat op endnu. Og går ud fra at signalet ikke blivere dårligere med denne udendørs antenne, når den bliver monteret helt oppe på tagryggen. Har du selv prøvet med en DVB-T antenne oppe på taget af dit hus?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Han var oppe på taget med sit måleudstyr' date=' så jeg må bare acceptere at i det område af Skurup jeg bor, må man nøjes med "Cirkus Bornholm" :rolleye:[/quote']Ah det var sgu da også uheldigt :thumbdown Men det vigtigeste er jo også at vi kan se de DR/TV2. Og så må du, ja, slukke når der kommer TV Bornholm i stedet for TV Lorry, for det bornholmerlort er da godt nok det mest skrabede og tarveligeste nyheds-tv der nogensinde er blevet sendt i Skandinavien! Øv hvor er det uinteressant og RINGE :eek:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er planer om at sætte en ekstra DVB-T sender op ved Lynetten i kbh. Måske det kan hjælpe lidt på dækningen herover også. Desuden er der lige (har væet i luften i godt en uge nu) sat en hjælpesender op i Landskrona også, men er ikke klar over om den sender noget bagud over skåne området, eller den kun sender ned over strandvejen. //Mike

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Vi bor i et "hul" 7 km. nord for Skurup, og modtager perfekt digitalt signal via speciel antenne og forstærker.....dog lorry fra Bornholm.....det er lækkert!!! installationen kostede 1200 svenske med antenne og forstærker God fornøjelse :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan (efter en del pillen med antenner under taget) se dr1 og tv2 fra København, men kun analogt. Min digiboks fanger KUN svenske og internationale kanaler. Så jeg har en signal splitter på og 2 antenneindgange på tv'et. Noget rod, men det virker. :surprise: Jeg har lige bestilt canal digital som parabol signal (og er blevet afvist i kreditvurderingen fordi jeg ikke har nogen svensk indtægt ;) go figure), men de tilbyder faktisk dr1 og tv2 på parabolen for den nette sum af 189 sek/måned ekstra. Hvis nogen skulle føle savnet så stærkt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan (efter en del pillen med antenner under taget) se dr1 og tv2 fra København' date=' men kun analogt. Min digiboks fanger KUN svenske og internationale kanaler. [/quote'] Det samme her. Jeg bor højt i Skurup S. 199 Sek/måned, men det skal ikke skille os ad ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, hvis du siger det. Jeg fik de 189 i går, men ikke på troværdig vis. Jeg havde en meget syret samtale med nicola hos canal digital i går aftes, og hun forstod næsten hvert 3. ord jeg sagde, så hun begyndte en større salgstale for de danske kanaler, da hun åbenbart troede, at det var det eneste en dansker kunne ønske sig. Samtalen om kreditvurdering og godkendelse blev så til sidst til at hun med MEGET hævet stemme, og en stavelse af gangen dikterede canal digitals bankgiro nummer og prøvede at gøre mig klart at jeg skulle 'gå på kassaservice'. Da spurgte om ikke jeg kunne bruge webbank, blev hun lidt perpleks, men lovede at SEB også var et gyldigt indbetalingssted (jeg har danskebank.se) :love: Jeg bor relativt lavt mellem de 3 høje, men får nu et fint analogt signal (efter at have lidt med bornholmsk lokaltv i svær sne.:sick: Antennen skal bare pege vest-nordvest.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
(jeg har danskebank.se)
Jeg skifter lige emne.....Hvem er din 'murstensbank' i Sverige når du har Danske Bank i Sverige, er det Skaane Provinsbank? Hvor lang tid går der for en overførsel imellem Danske Bank netbanken i DK og SV? Og er det gratis?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har Skånes provinsbank i Limhamn og danske bank i Kastrup. Fik anbefalet Skånes Provinsbank af en svensk ejendomsmægler, som endda etablerede kontakten. Overførsel via webbank mellem egne konti på tværs af landegrænser er gratis. Det hedder sig at valørdatoen på modtager kontoen er 2 dage efter afsendelsen, så du kan ikke være sikker kursen. Hvis du ringer til din danske bankkontakt og bestiller overførslen kan det ske på samme valørdag begge steder (uden tab af 2 dages rente). Men på webbanken vil overførslen ske samme dag (reelt), hvis du sender inden 12, i følge danske banks egne meldinger. Så beløbet er til rådighed på den anden side samme bankdag. Jeg har dog prøvet at måtte vente 2 dage og måttet rykke mange gange, men andre gange er der dårligt nok gået en time fra jeg sender fra dk, til pengene kan ses på min svenske webbank. Mandage ser ud til at være et særligt problem, da banken 'venter på kursen fra nationalbanken, som udgives kl. 15' (?). Man kan også lave det som faste overførsler etc. Det er altid gratis og kursen ser ud til at være lig bankens offentlige køb/salgs kurs. Generelt er jeg meget tilfreds. Du kan få navne / numre på bankfolkene i en PM hvis du er interesseret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Man kan også lave det som faste overførsler etc. Det er altid gratis og kursen ser ud til at være lig bankens offentlige køb/salgs kurs. Generelt er jeg meget tilfreds. Du kan få navne / numre på bankfolkene i en PM hvis du er interesseret.
Faste overförsler er ikke gratis, hvis du selv opretter dem på webbank i Skånes Provinsbank, så koster 10,- pr. overförsel:eek: Men super er det, at de har fået gjort det muligt selv at overföre mellem sin svenske og danske konto. Jeg har dog altid fået pengene overfört med det samme, men jeg er ikke lige klar over om det ikke har väret mandage eller noget... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Faste overförsler er ikke gratis' date=' hvis du selv opretter dem på webbank i Skånes Provinsbank, så koster 10,- pr. overförsel:eek: [/quote'] Fra danske bank dk og TIL skånes provinsbank ser det ud til at være gratis på min webbank. Det, der koster er (så vidt jeg kan se), at man få tilsendt et brev om overførslen, og det er vist 10 kr. i gebyr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites