mrode 10 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2007 Jeg kommer også.. har droppet Parken til fordel for dette arrangement, da det er vigtigere end at se FCK få tæv Jeg kører fra Davidshall/Trianglen ca. 18.30 og giver gerne et lift derud (og hjem igen) til 3 personer, så vi kan få så mange med som overhovedet muligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2007 Jeg kommer også.. har droppet Parken til fordel for dette arrangement, da det er vigtigere end at se FCK få tæv Jeg kører fra Davidshall/Trianglen ca. 18.30 og giver gerne et lift derud (og hjem igen) til 3 personer, så vi kan få så mange med som overhovedet muligt. Kunne du måske samle mig omkring klokken 18.30 på Svågertorp? ( Aner ikke lige hvor Luftkastellet er, men regner med at Svågertorp er tættest på ) Jeg får godtnok først fri klokken 18 i KBH, men jeg vil prøve at snige mig ud, så jeg kan nå et tidligere tog. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2007 Har i inviteret Lene Espersen ? Jeg kan huske at jeg spurgte hende inden valget i 2001 om hendes mening og hun synes bestemt at det var for dårligt at man ikke havde stemmeret i Danmark og hun ville helt klart arbejde for det hvis de fik magten efter valget. BAAAAh :thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke 10 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2007 Øv øv øv .. mand og barn har lagt sig med 40 i feber og halsonde. Umiddelbar reaktion på forespørgsel om det gjorde noget jeg (heller) ikke er hjemme i aften ualmindelig negativ :( Så vil følge jer i tankerne og er super spændt på at høre mediedækningen - giv dem af grovfilen :th2: Kan så i øvrigt tilføje at jeg har ansøgt påny om optagelse på valgliste idet jeg lige pt overvejer at flyttet tilbage i løbet af de næste to år - og har tilsyneladende fået lov... Positiv tilkendegivelse fra Folkeregistret skal afprøves i morgen når jeg vil forsøge at afgive min brevstemme... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2007 for 2 min siden var der et indslag i Lorry om foreningen og valgmødet i aften og lidt om at vi ikke har stemmeret. Kan muligvis findes på lorry's HP: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2007 Kan man sende sin stemme med en anden ? Når man nu er forhindret ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
testeren 10 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2007 Hvilke politikere har givet tilsagn til mødet? Jeg kommer naturligvis uanset:-) Jeg kan tilbyde 3-4 personer et lift fra Stortorget kl. 18.15 (skal lige være færdig med et møde) og retur til Värnhemstorget - skriv PM hvis du vil med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Leth 10 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2007 Vi satser også på at komme! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2007 Sikke en masse spørgmsål.. Dejligt!! Ang. politikere kan jeg desværre ikke sige så meget lige nu.. fordi det er lidt uvidst.. MANGE partier har valgt at negligere os "da de jo har valg i Danmark".. Uanset hvad holder vi mødet og bruger det som en vinkel at vi bliver negligeret.. Tænk om der sidder 200 personer og kun 2 politikere havde lyst til at dukke op!! Så skal der nok blive noget mediedækning. Ang. om man kan sende sin stemme så nej desværre ikke.. Da der skal skrives navn og sådan på den.. Så det vil jo desværre ikke være etisk korrekt.. Desto større grund til at folk bare kommer forbi mellem 18 og 19 og afgiver stemme og kører igen.. Det er lige så meget stemmerne vi har brug for, for at lave et statement! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Junkeren 10 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2007 Jeg har plads i bilen fra Annestad / ICA Bunkeflostrand kl. ca. 18.30. Send en hurtig PM, hvis du vil med. /Junkeren Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2007 Skal man have noget legimitation med til selve valghandlingen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2007 Ang. om man kan sende sin stemme så nej desværre ikke.. Da der skal skrives navn og sådan på den.. Så det vil jo desværre ikke være etisk korrekt.. Desto større grund til at folk bare kommer forbi mellem 18 og 19 og afgiver stemme og kører igen.. Det er lige så meget stemmerne vi har brug for, for at lave et statement! Øv, vi er desværre i Helsingborg. Men så ønsker jeg jer et godt "valg" :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2007 Nej det skal man ikke Markowitch.. så officielt et valg er det ikke.. desværre :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
K.C 10 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2007 Parkering? Hvordan er parkeringsmulighederne derude? Er i tvivl om jeg tager bil eller bus.... Er der nogen der skal med fra centrum, hvis jeg tager bilen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Luggy 10 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2007 Der er gode p-muligheder, kein Problem. Vi er to til fra Bunkeflostrand, der dukker op. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2007 Jeg havde ellers besluttet mig at komme, men et møde trak en time over arbejdstid,så jeg er lige kommet hjem Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lorup 10 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2007 Artikel: Udenlandsdanskere stemmer i protest på internettet Først og fremmest tusind tak for et rigtig godt møde!!! "Vi er ikke alene"....: Artikel sakset fra jp.dk d.d: http://jp.dk/indland/indland_politik/article1161497.ece Udenlandsdanskere stemmer i protest på internettet Af THOMAS ANDREW Offentliggjort 08.11.07 kl. 20:22 Mange danskere bosat uden for Danmarks grænser kan ikke stemme ved tirsdagens valg. Derfor har en organisation åbnet en uofficiel stemmeboks for danskere uden stemmeret. Det er Danes Worldwide, som er en organisation for udeboende danskere, som på sin hjemmeside www.danes.dk har åbnet den uofficielle stemmeboks. Foreløbig har 1.350 danskere sat deres kryds. Ifølge Grundloven er en fast bopæl i riget et krav for at kunne stemme ved et Folketingsvalg. Men den bestemmelse er dybt forældet, mener Danes Worldwide. Forskellige valgretsregler Organisationen lægger vægt på, at mange andre lande giver valgret til alle deres statsborgere, uanset hvor de opholder sig i verden. I Europa gælder det blandt andet Sverige, Frankrig, Finland, Schweiz, Spanien, Italien, Østrig og Benelux-landene, Polen, Tjekkiet og Slovenien. Derfor mener organisationen ikke, at det er rimeligt at fastholde, at danskere skal have bopæl i riget. ”Et bopælskriterium er angribeligt, når det handler om danskere bosat indenfor EU. Unionsborgere skal ubesværet kunne rejse rundt, tage ophold og arbejde i hinandens lande,” skriver Max Ulrich Klinker blandt andet i et debatindlæg på www.danes.dk. Grundloven spænder ben Organisationens mål blev i første omgang skudt ned af et juridisk ekspertudvalg, der vurderede, at en udvidelse af stemmeretten kræver en ændring af Grundloven – og det vil regeringen ikke give sig i kast med. Formand for Danes Worldwide, Christopher Bo Bramsen, er utilfreds med vurderingen og understreger, at verden i dag ser helt anderledes ud, end da Grundloven blev til for 158 år siden. ”Danskerne er for længst blevet globale. Regeringen opfordrer danskerne til at rejse ud, som led i deres karriereforløb, hvilket mange af dem også gør. Men for langt de fleste er opholdet midlertidigt. Før eller senere vender de tilbage igen, og set i det lys er det helt urimeligt, at de ikke har ret til at stemme, mens de er ude,” siger Christopher Bo Bramsen. Det endelige afstemningsresultat offentliggøres den 14. november - dagen efter Folketingsvalget herhjemme. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2007 Dejligt at se så mange. Håber vi får noget omtale og dermed sat noget i gang. Tak til forenigen for arrangementet!!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2007 De første medier har bragt noget fra mødet: http://sydsvenskan.se/malmo/article278695.ece Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Leth 10 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2007 Så kom indslaget i Lorry! Det så godt ud! Fint arrangement og tak for i aften! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
testeren 10 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2007 Vil lige rose foreningen for et rigtigt godt og seriøst arr. hvor Lars var super som ordstyrer - det kan I bestyrelsen godt være bekendt :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
testeren 10 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2007 Nu fik jeg set indslaget på SVT. Det var superfint, men jeg savner måske at Lars taler mere svensk i netop svenske medier - i ren respekt for det land vi nu engang har valgt at bosætte sig i, og for at fremme sympatien for sagen, så på træningsophold med dig ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Wonko the Sane 10 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2007 Vil lige rose foreningen for et rigtigt godt og seriøst arr. hvor Lars var super som ordstyrer - det kan I bestyrelsen godt være bekendt :-) Lige præcis! Helt super! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2007 Nu fik jeg set indslaget på SVT. Det var superfint, men jeg savner måske at Lars taler mere svensk i netop svenske medier - i ren respekt for det land vi nu engang har valgt at bosætte sig i, og for at fremme sympatien for sagen, så på træningsophold med dig ;-) Det kan du glemme. Med mindre du kan tale 100% flydende svensk, så tror de stadig du taler dansk. Sådan er det iøvrigt også med svenskere der taler dansk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2007 Tv2Lorry: Valgprotest i Skåne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites