Jump to content
peter_k

Advarsel - Bredbandsbolaget

Recommended Posts

Hej, Jeg vil lige komme med en advarsel mod bredbandsbolagets ADSL produkter. Her er en liste af punkter som er problematiske hos BBB. 1. Den router man modtager er låst og man kan ikke få brugernavn/password udleveret. 2. Der er opsat std. WEP kryptering med 64 bit. Det er bare ikke godt nok, og sek pkt. 1 hvis du selv har tænkt dig at gøre det bedre. 3. Dårlig konnektivitet til danmark. Oplever at der generelt mindst er 40ms roundtrip til dk, det er bare ikke godt nok. Vender de al trafik i Oslo ? (De er jo købt af telenor) :sick: 4. Deres IP telefon service er som sådan ok, men viderestilling foregår lokalt i ens modem. SÅ hvis man feks. viderestiller sit svenske nummer så alarmselskabet kan ringe til en hvis der opstår problemer med ens hus, funker det ikke hvis der er strømsvigt eller tyven har stjålet dit modem.:sick: 5. Efter at have konstateret de 4 punkter ovenfor opsagde jeg min adsl og min tilhørende ip telefoni. Selvom jeg har et papir hvorpå der står 0 Mdr. binding med 1 Mdr. opsigelse påstår deres kundesrvice at jeg har 3. Mdr opsigelse. Hold jer langt væk fra det lort. Jeg bestiller en alm. telia fastnet telefon og en adsl oveni. Er spændt på at se hvordan den finker...men bbb føj føj føj..... aldrig i livet...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej, Jeg vil lige komme med en advarsel mod bredbandsbolagets ADSL produkter. Her er en liste af punkter som er problematiske hos BBB. 1. Den router man modtager er låst og man kan ikke få brugernavn/password udleveret. 2. Der er opsat std. WEP kryptering med 64 bit. Det er bare ikke godt nok, og sek pkt. 1 hvis du selv har tænkt dig at gøre det bedre. 3. Dårlig konnektivitet til danmark. Oplever at der generelt mindst er 40ms roundtrip til dk, det er bare ikke godt nok. Vender de al trafik i Oslo ? (De er jo købt af telenor) :sick: 4. Deres IP telefon service er som sådan ok, men viderestilling foregår lokalt i ens modem. SÅ hvis man feks. viderestiller sit svenske nummer så alarmselskabet kan ringe til en hvis der opstår problemer med ens hus, funker det ikke hvis der er strømsvigt eller tyven har stjålet dit modem.:sick: 5. Efter at have konstateret de 4 punkter ovenfor opsagde jeg min adsl og min tilhørende ip telefoni. Selvom jeg har et papir hvorpå der står 0 Mdr. binding med 1 Mdr. opsigelse påstår deres kundesrvice at jeg har 3. Mdr opsigelse. Hold jer langt væk fra det lort. Jeg bestiller en alm. telia fastnet telefon og en adsl oveni. Er spændt på at se hvordan den finker...men bbb føj føj føj..... aldrig i livet...
Jeg vil da gerne give dig ret i at det ikke er rosenrødt hos BBB, men jeg har da selv min opkobling os dem, og jeg har ikke haft nogle problemer med at konfigurere mit udstyr, og har ligeledes da også sat wpa-psk op på den trådløse del. Så vidt jeg husker så har de ligefrem en guide til hvordan man gør på deres hjemmeside. Men ja der er kodeord på deres hardware, ellers piller Hr/Fr Sverige bare for meget, og så koster det jo i support. Jeg har ikke tester hvorledes deres routing er til forskellige steder, men jeg har da ikke oplevet nogle problemer endnu. Skidt at de ikke vil give dig din 1 mnd opsigelse, det er for dårligt. Hvis du leder lidt vil jeg tro at du kan finde selv samme problemer med alle udbydere, så vær hellere forberedt på at blive skuffet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
3. Dårlig konnektivitet til danmark. Oplever at der generelt mindst er 40ms roundtrip til dk' date=' det er bare ikke godt nok. Vender de al trafik i Oslo ? (De er jo købt af telenor) :sick: [/quote']Well...på min Ownit-forbindelse, så skal jeg et hop til Stockholm for at komme til Danmark, grundet opbygningen af Ownit´s fiber-net. Faktisk, hvis jeg laver en GEO-lookup på min ip, så sidder jeg i Stockholm til daglig *gg*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Well...på min Ownit-forbindelse' date=' så skal jeg et hop til Stockholm for at komme til Danmark, grundet opbygningen af Ownit´s fiber-net. Faktisk, hvis jeg laver en GEO-lookup på min ip, så sidder jeg i Stockholm til daglig *gg*[/quote'] Er du tosset et kilometer fradrag man kan få så ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej, 2. Der er opsat std. WEP kryptering med 64 bit. Det er bare ikke godt nok, og sek pkt. 1 hvis du selv har tænkt dig at gøre det bedre.
skod, WEP tager under 1 min at få bryde, så man kan komme ind på det trådløse og her menes ALT WEP WPA er lidt bedre, men slet ikke i nærheden af WPA2 Hvordan man som Internet firma kan have det som standard, kan jeg slet ikke forstå og slet ikke hvis brugeren ikke kan vælge noget mere sikkert

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

er nu eller tilfreds, men bruger ikke trådløst. Har deres 20/2 adsl. eller er det 20/3, den giver ihvertfald ikke 3 up men ca. 2. Når men det virker ok, sjælden problemer, men er heller ikke så forvendt kom fra comhem, hvor man skulle hive strømmen jævnligt :( Og tilmed billigere og tlf. med i prisen. Så er ok tilfreds med bbb. Men den tager nogle gange nogle underlige hop til DK. Prøve tracert til dr.dk og andre, også sunddebat.com -CB

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Spændende... ... læsning, for jeg er selv ved at bestille ADSL hos BB (bredband.com) men det har været noget nær umuligt. Først skulle jeg have et svensk personnummer, og det har trukket godt ud. Da det kom, prøvede jeg at bestille over telefonen, men fik her at vide, at lige præsis nr. 47, som jeg bor i ikke er et husnummer, de kan levere til. Jeg svarede dem, at jeg har fået en mail fra dem, hvor de har tjekket at jeg godt kan få 20/3, men de forklarede mig, at det er en fejl. Så skrev jeg tilbage på mail, og fik at vide, at dem i telefonen havde uret. Ringede igen, og her gik der kage igen. Prøvede så at bestille over nettet, og her løb jeg ind i problemet, at systemet ikke ville acceptere mit personnummer. Det må simpelthen være for nyt... Jer, der har BB: Er det rigtigt, at forbindelsen er 100% ufiltreret... også på SIP og SMTP osv.? Kan man bruge sin egen router, eller er man låst til BB's? Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
skod, WEP tager under 1 min at få bryde, så man kan komme ind på det trådløse og her menes ALT WEP WPA er lidt bedre, men slet ikke i nærheden af WPA2 Hvordan man som Internet firma kan have det som standard, kan jeg slet ikke forstå og slet ikke hvis brugeren ikke kan vælge noget mere sikkert
Hvis du har noget der er så "secret", så burde du måske ikke anvende wifi på dit netværk. Jeg tvivler på at der er mange der gider bryde din wep eller wpa for at misbruge dit Inet, når der findes så mange andre der slet ikke anvender nogen form for sikkerhed. Du kan selv gætte hvad prisen på en standard adsl ville blive hvis alle skulle have implementeret 802.1x med eap/tls ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites