Guest Trine Anmeld indhold Besvaret November 28, 2007 Men skal lige have fat i SKAT Øresund - nogen der har et direkte nr. dertil? Vil gerne undgå at skulle i gennem samme scenarie som moerke... Der findes ikke andre scenarier:) Det er det der er så langt ude..... du må i kø på hovednummeret også sige de magiske ord "SkatØresund".... That's how the system works:rolleye: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret November 28, 2007 Der findes ikke andre scenarier:) Det er det der er så langt ude..... du må i kø på hovednummeret også sige de magiske ord "SkatØresund".... That's how the system works:rolleye: Så fik jeg ændret min opgørelse... Det tog vist kun 20 min... Spurgte også efter et direkte nr til SKAT Øresund, men det findes ikke, og hende jeg talte med syntes også det var ærgeligt... Men hun gav mig dog et trick... Ring på alm. vis til SKAT, men lad være med at taste dig ind på forskuds/opgørelse, vent til du får omstillingen, og bed dem stille dig om til SKAT Øresund... Så sparer man en kø til SKAT (DK) for blot at bede om at blive stillet om til SKAT Øresund.... Håber nogen kan bruge den info :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret November 29, 2007 Er der nogle af jer, der har modtaget jeres forskudsopgørelse pr. post??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sali1987 10 Anmeld indhold Besvaret November 29, 2007 Er der nogle af jer' date=' der har modtaget jeres forskudsopgørelse pr. post???[/quote'] Ja, og jeg bor også i almvik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mortimer 11 Anmeld indhold Besvaret November 29, 2007 Ja' date=' og jeg bor også i almvik [/quote'] Uha så kan det være min også ligger derhjemme (er også selv almvikneser) Har indtil videre kigget på tastselv og der skal rettes en del ser det ud til. Flyttede herover d. 1 juni så da mit skattekort blev ændret blev det kun ændret for et halvt år, de halve års beregninger har de så bare spredt ud over hele 2008, så mit fradrag er lige halveret næsten :th2: Et andet spørgsmål, er det sådan at skat øresund selv indsamler oplysninger fra banker i sverige, eller skal man selv oplyse/dokumentere det når det bliver årsopgørelse tid? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret November 29, 2007 Et andet spørgsmål' date=' er det sådan at skat øresund selv indsamler oplysninger fra banker i sverige, eller skal man selv oplyse/dokumentere det når det bliver årsopgørelse tid?[/quote'] Du skal selv oplyse og dokumentere svenske forhold. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Neua 10 Anmeld indhold Besvaret December 2, 2007 Du skal selv oplyse og dokumentere svenske forhold. Ved du hvordan de skal dokumenteres? Ved udskrift fra banken eller lignende? - Vi flyttede herover i sept. måned, så er lidt grønne. Hvad med fradrag for broen - skal man indsende sine kvitteringer fra Øresundsmonopolet eller tager de det bare for gode varer, hvis man noterer det på selvangivelsen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret December 2, 2007 Ved du hvordan de skal dokumenteres? Ved udskrift fra banken eller lignende? - Vi flyttede herover i sept. måned, så er lidt grønne. Hvad med fradrag for broen - skal man indsende sine kvitteringer fra Øresundsmonopolet eller tager de det bare for gode varer, hvis man noterer det på selvangivelsen? Med hensyn til lån til bil og hus/lejlighed får du en opgørelse fra banken - det gjorde jeg i hvert fald for mine lån i 2006. Brofradraget vil jeg tro at SKAT vil have dokumenteret på samme måde som ved almindeligt befordringsfradrag, nemlig ved at få dig til at få din arbejdsgiver til at dokumentere, hvor mange dage de vil stå indefor at du har været på arbejde i det pågældende år - og så selvfølgelig for at kontrollere at du nu også har været over broen - via oversigter fra broen. Edit: Dokumentation skal SKAT kun have hvis de selv spørger efter det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Neua 10 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2007 Med hensyn til lån til bil og hus/lejlighed får du en opgørelse fra banken - det gjorde jeg i hvert fald for mine lån i 2006. Brofradraget vil jeg tro at SKAT vil have dokumenteret på samme måde som ved almindeligt befordringsfradrag, nemlig ved at få dig til at få din arbejdsgiver til at dokumentere, hvor mange dage de vil stå indefor at du har været på arbejde i det pågældende år - og så selvfølgelig for at kontrollere at du nu også har været over broen - via oversigter fra broen. Edit: Dokumentation skal SKAT kun have hvis de selv spørger efter det. Thanks - lige nu kæmper jeg med min bank for at få dem til at lave en udregning for hvad vores rente udgifter bliver næste år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2007 Thanks - lige nu kæmper jeg med min bank for at få dem til at lave en udregning for hvad vores rente udgifter bliver næste år. Hej Jacob Har I ikke fået en amortiseringsplan med da I lavede lånet? Der står det jo. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Neua 10 Anmeld indhold Besvaret December 4, 2007 Hej Jacob Har I ikke fået en amortiseringsplan med da I lavede lånet? Der står det jo. Nej ikke umiddelbart, men jeg vil tjekke papirerne igennem. Vi har kun renteudgifterne for første år og således intet for fremtidige år. Desuden er vores ene lån steget med 0,25% i rente, så det betyder også at tingene har ændret sig! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret December 4, 2007 Nej ikke umiddelbart' date=' men jeg vil tjekke papirerne igennem. Vi har kun renteudgifterne for første år og således intet for fremtidige år. Desuden er vores ene lån steget med 0,25% i rente, så det betyder også at tingene har ændret sig![/quote'] Nu er der jo kun tale om en forskudsopgørelse, hvor du alligevel aldrig vil kunne forudse præcist hvad næste års renteudgifter vil svare til i DKK fordi valutakursen vil ændre sig. Men nu kræver det ikke en baggrund som raketforsker selv at beregne hvad rentebetalingen ca. vil blive til næste år. For et huslån, der amorteres over mange år kan det beregnes stort set som man beregner rentebetalingerne på et afdragsfrit lån. Dvs.: Rentebetaling i kroner pro anno = Restgæld * rentesats pro anno. Den rammer sådan ca. det beløb det ender med at blive - kun en anelse over. Hvis man instisterer kan man lave en hurtig høker korrektion for amorteringen ved at fratrække følgende fra rentebetalingen pro anno: Korrektion = Amorteringsbeløb pro anno * rentesats pro anno * 1/2 (den halve kommer af at amorteringsbeløbet i gennemsnit har trukket rente i et halvt år) EKS: Restgæld : 1 mio kr. Rentesats : 5% p.a. Rentebetaling = 1.000.000 kr. * 0,05 = 50.000 kr. Lad os sige at man amorterer 20.000 kr. næste år - svarer til ensartet amortering over 50 år. Korrektion = 20.000 kr. * 0,05*1/2 = 500 kr. Korrigeret rentebetaling = 50.000 - 500 = 49.500 kr. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2008 Er der andre end mig der har oplevet at når man laver ændringer i forskudsopgørelsen via Tast-Selv, så generer den en ny forskudsopgørelse men med frikort !?! istedet for hoved-/bikort. Jeg har nu været ude for det i forbindelse med to ændringer. Ved indførsel af kapitalpensions beløb for et par måneder siden og idag da jeg indførte renter ved gæld i pengeinstituter. Det tager jo "100 år og en weekend" at få det ændret tilbage igen og jeg kan ikke være den eneste det sker for. Hvorfor mon systemet gør det, er det mon bevidst eller en fejl? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
anton 0 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2008 Hej EBL Når du ændrer din forskudsopgørelse i løbet af året, vil SKATs system enten selv udregne hvor meget du har tjent og betalt skat i år eller også skal du selv oplyse hvor meget du har tjent og betalt i skat. En tredje mulighed er at SKAT jo har indført Eindkomstskattekortsnoget, så man hele tiden har styr på hvad den enkelte har tjent og betalt i skat. Hvad enten man er gået gennem dør 1, 2 eller 3, ved systemet jo hvor meget du tjener resten af året, da hele årets indkomst minus det, som du har tjent, jo er det, som du tjener resten af året. Din skat for hele året bliver også beregnet ud fra de indkomst- og fradragsoplysninger, som der er, og skat for hele året minus skat indtil videre, er den skat som du skal af med resten af året. Eksempel: Indkomst hele året: 200 Indkomst indtil videre: 150 Indkomst resten af året: 50 Skat hele året: 50 Skat indtil videre: 50 Skat resten af året: 0 Da du så ikke skal betale mere skat, får du et frikort på 50, som du kan tjene. Tjener du så 60, begynder din arbejdsgiver at trække skat, da du jo har brugt hele dit frikort. Hvis du så kun har betalt 30 i skat indtil videre, og ikke betaler mere skat i år, kan du jo se frem til en restskat på mindst 20. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2008 Hej EBL Når du ændrer din forskudsopgørelse i løbet af året, ... Tak for svaret Anton. Så vidt jeg forstår det kan jeg altså så være ligeglad med at det er frikort vi skat bliver bliver beregnet udfra resten af året. Fra næste år er det vil så med hovedkort automatisk igen, går jeg ud fra, eller hvad? Så dybest set behøver jeg ikke at have fat i Skat for at få dem til at ændre noget? En anden ting. Jeg kan ikke finde renteudgifter for mit huslån nogen steder i tast-selv-forskudsopgørelsen, på trods af at mit huslån er i DK. Er det virkeligt normalt, at man selv skal føre disse renteudgifter på som fradrag? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites