pelle83 10 Anmeld indhold Besvaret November 20, 2007 Kan i selv rette på jeres forskudopgørelse? Jeg var inde her til aften men fik at vide jeg ikke kunne rette til selv, og at jeg kunne gøre det i skattecenteret? Jeg er flyttet til Sverige i Juli måned, og synes det er lidt en jungle med svensk lån og dansk skat! Hvis man har lånt penge i Swedbank i svenske kroner, skal det så stadig skrives på forskudsopgørelsen? Håber jeg kan få lidt mere styr på tingene:rolleye: Pernille Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret November 20, 2007 Kan i selv rette på jeres forskudopgørelse? Jeg var inde her til aften men fik at vide jeg ikke kunne rette til selv, og at jeg kunne gøre det i skattecenteret? Jeg er flyttet til Sverige i Juli måned, og synes det er lidt en jungle med svensk lån og dansk skat! Hvis man har lånt penge i Swedbank i svenske kroner, skal det så stadig skrives på forskudsopgørelsen? Håber jeg kan få lidt mere styr på tingene:rolleye: Pernille Jeg har også problemer med selvbetjening hos SKAT :thumbdown Tak til rlarsen for oplysning om kommuneskatteprocent m.m. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret November 20, 2007 Kan i selv rette på jeres forskudopgørelse? Ja. Hvis man har lånt penge i Swedbank i svenske kroner' date=' skal det så stadig skrives på forskudsopgørelsen?[/quote'] Ja, omregnet til danske kroner. Boliglån i rubrik 44, og billån i rubrik 42. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
pelle83 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2007 Super, så er det på plads med hvor lånene skal skrives på. Så er spørgsmålet bare om jeg skal forbi skatteservice en tur men det finder jeg nok ud af. Med hensyn til befordring, så skal jeg ve skrive kilometrene på helt som jeg plejer, men hvad med ekstra tillægget? Jeg tager toget hvilket bliver +8 kr hver vej, skriver jeg bare det på ud over kilometrene? På forhånd tak Pernille Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2007 Med hensyn til befordring, så skal jeg ve skrive kilometrene på helt som jeg plejer, men hvad med ekstra tillægget? Jeg tager toget hvilket bliver +8 kr hver vej, skriver jeg bare det på ud over kilometrene? På forhånd tak Pernille km + brofradrag = befordringsfradrag Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ringkow 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2007 plus bund-, mellem- og topskat, hvis man er så "heldig"... Laveste mulige skatteprocent for 2008 er 38 (som det også er for 2007) Hvad er så den højst mulige skatteprocent for 2008 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Carsten Olsen 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2007 Boliglån i rubrik 44. Undskyld rubrik 44?? "Renteudgifter af statslige og statsgaranterede studielån??" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2007 Undskyld rubrik 44?? "Renteudgifter af statslige og statsgaranterede studielån??" Ja, SKAT har ikke gjort er særligt ensartet Forskudsopgørelsen: - Boliglån i rubrik 43 - Billån i rubrik 41 Årsopgørelsen - når den tid kommer: - Boliglån i rubrik 44 - Billån i rubrik 42 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2007 Ja, SKAT har ikke gjort er særligt ensartet Forskudsopgørelsen: - Boliglån i rubrik 43 - Billån i rubrik 41 Ja, jeg bruger nu rubrik 41 til huslån, da det er bank gæld og 43 bare er diverse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
pelle83 10 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2007 Ja' date=' jeg bruger nu rubrik 41 til huslån, da det er bank gæld og 43 bare er diverse.[/quote'] Ok har du lånt penge i Sverige? Jeg er lidt i tvivl om det er et bank lån eller et hus lån man tager når man låner penge. For huslån i danmark er jo realkreditlån? jeg synes der er ret mange ting at holde styr på her første gang! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2007 Så har jeg kigget på min forskudsopgørelse. Der er indsat "renteudgifter vedr. udenlandsk ejendom" på forsiden af forskudsopgørelsen, men det er ikke fortrykt i rubrikkerne vedr. fradrag i kapitalinkomst - er det en fejl? Derudover er mit skattefrie fradrag pr. måned faldet med 2300 kr mens mit personlige fradrag er steget med 1500 kr. Hvad skyldes dette, er jo lidt bekymret over at mit skattefrie fradrag pr. måned falder med 2300 kr Mine renteudgifter og befordring er de samme som i år. Derudover er mit beskæftigelsesfradrag steget med 4800 kr. pr. år. Jeg har ikke rettet i opgørelsen endnu, men har lavet en konsekvensberegning på SKATs side. Når de nye indtægter indtastes falder mit skattefrie månedsfradrag yderligere. Hvad skyldes alt dette? Synes ikke at det skattefrie månedsfradrag plejer at ændre sig så meget, og forstår slet ikke ændringen når udgifterne og indtægterne er de samme som 2007 (på nær når jeg laver en konsekvensberegning) Beklager alle spørgsmålene, og min mulige uvidenhed, men plejer ski ikke at have problemer med selvangivelsen, men er flyttet til SE i år, og der er muligvis andre ting jeg skal være opmærksom på... Jeg har også lagt mærke til en ting. På forskudsopgørelsen for 2008 står der ikke en komuneskatteprocentsats - som i 2007 var 24% - der står kun en sundhedsskatteprocent på 8%.... Måske jeg skal have fat i SKAT Øresund Glæder mig til at høre, om der er nogen, der kan finde hoved og hale i dette... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mceesay 10 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2007 Skat ved anpartsselskab Jeg har også modtaget min forskudsopgørelse 2008 og 10 månedsbetalinger på 3.319 kr. for en beregnet indkomst på 100.000 i virksomheden. Men er disse penge ikke kun skattepligtige i min personlige skat når jeg trækker dem ud som løn? Synes de er lidt nogle røvhuller... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2007 Ok har du lånt penge i Sverige? Jeg er lidt i tvivl om det er et bank lån eller et hus lån man tager når man låner penge. For huslån i danmark er jo realkreditlån? jeg synes der er ret mange ting at holde styr på her første gang! Ja, lånene ligger i banken i se :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret November 24, 2007 Der er indsat "renteudgifter vedr. udenlandsk ejendom" på forsiden af forskudsopgørelsen, men det er ikke fortrykt i rubrikkerne vedr. fradrag i kapitalinkomst - er det en fejl? - Umiddelbart ikke, de oplysninger skal oplyses på supplementet til selvangivelsen, hvis du går under grænsegængerreglen, er som jeg kan se ikke fortrykt på min heller. Derfor er kun oplysningsfelter der vedrører selvangivelsen for begrænset skattepligtige der er fortrykt. Spørg mig ikke hvorfor:) Der er et par andre felter der også kun står på supplementet der også bør "mangle" på den fortrykte del af forskudsopgørelsen. Derudover er mit skattefrie fradrag pr. måned faldet med 2300 kr mens mit personlige fradrag er steget med 1500 kr. Hvad skyldes dette, er jo lidt bekymret over at mit skattefrie fradrag pr. måned falder med 2300 kr.Mine renteudgifter og befordring er de samme som i år. - Svært at sige, fradraget beregnes jo udfra en lukket formel, så et eller andet sted må der være noget der afviger fra sidste år. Er din indtægt uforandret? Derudover er mit beskæftigelsesfradrag steget med 4800 kr. pr. år. - Ja det er den nye skattereform der forhøjer beskæftigelsesfradraget. Jeg har ikke rettet i opgørelsen endnu, men har lavet en konsekvensberegning på SKATs side. Når de nye indtægter indtastes falder mit skattefrie månedsfradrag yderligere. Hvad skyldes alt dette? Synes ikke at det skattefrie månedsfradrag plejer at ændre sig så meget, og forstår slet ikke ændringen når udgifterne og indtægterne er de samme som 2007 (på nær når jeg laver en konsekvensberegning) - Lyder lidt mærkeligt, men som sagt kan man ikke helt sige noget uden at sidde med det foran sig. SkatØresund kan vel forklare forskellen for dig vil jeg tro. Beklager alle spørgsmålene, og min mulige uvidenhed, men plejer ski ikke at have problemer med selvangivelsen, men er flyttet til SE i år, og der er muligvis andre ting jeg skal være opmærksom på... - No worries... man kan se du har tænkt over tingene:) Jeg har også lagt mærke til en ting. På forskudsopgørelsen for 2008 står der ikke en komuneskatteprocentsats - som i 2007 var 24% - der står kun en sundhedsskatteprocent på 8%.... Måske jeg skal have fat i SKAT Øresund - Der står indkomstskat 24% også sundhedsbidrag 8 % længere nede under din skatteberegning, det giver ialt de 32 % som er den gennemsnitlige procent vi betaler som grænsegængere. Der står heller ikke de 24% oppe i toppen på min, men bare rolig de skal nok trække den:( Glæder mig til at høre, om der er nogen, der kan finde hoved og hale i dette... - Jeg håber det hjalp lidt på forståelsen:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2007 Derudover er mit skattefrie fradrag pr. måned faldet med 2300 kr mens mit personlige fradrag er steget med 1500 kr. Hvad skyldes dette, er jo lidt bekymret over at mit skattefrie fradrag pr. måned falder med 2300 kr Mine renteudgifter og befordring er de samme som i år. Transportfradrag medregnet eller ej ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret November 25, 2007 Jeg har også modtaget min forskudsopgørelse 2008 og 10 månedsbetalinger på 3.319 kr. for en beregnet indkomst på 100.000 i virksomheden. Men er disse penge ikke kun skattepligtige i min personlige skat når jeg trækker dem ud som løn? Synes de er lidt nogle røvhuller... Hvis du har et ApS, så er det bare en vurdering af hvad de regner med at du trækker ud.. men du kan jo bare bede dem rette det, sværere er det ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret November 26, 2007 Oprindeligt indsendt af Martin_M Derudover er mit skattefrie fradrag pr. måned faldet med 2300 kr mens mit personlige fradrag er steget med 1500 kr. Hvad skyldes dette, er jo lidt bekymret over at mit skattefrie fradrag pr. måned falder med 2300 kr Mine renteudgifter og befordring er de samme som i år. Transportfradrag medregnet eller ej ? Transportfradrag medregnet eller ej ? Godt spottet - SKAT har blot overført mit befordringssfradrag fra 2007, og der manglede lige 20000 kr.... Men selv med disse rettelser mangler der stadig 1600 i det månedelige skattefrie fradrag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret November 26, 2007 Den der konsekvensberegning du har lavet, der kan du jo heller ikke ændre de felter der vedrører supplementet, så du mangler stadig en del for at få den rigtig:( Jeg har lige regnet lidt på min og ville taste selv som den gode borger jeg er:( men ak ak. Næ jeg kan kun ændre min indtægt og befordring....så nu vil jeg forsøge at komme igennem til SkatØresund imorgen, så de kan bruge medarbejder tid på at taste de 6 tal ind jeg har på mit papir.....hold kæft det er tåbeligt!!!!!!!!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret November 26, 2007 ...Næ jeg kan kun ændre min indtægt og befordring....så nu vil jeg forsøge at komme igennem til SkatØresund imorgen' date=' så de kan bruge medarbejder tid på at taste de 6 tal ind jeg har på mit papir.....hold kæft det er tåbeligt!!!!!!!!!![/quote'] Hvorfor kan du/I kun ændre så få poster?? Jeg kan rette alle felter - ligesom jeg var vant til i DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret November 26, 2007 ;) svært at sige... jeg ville gerne ændre mine renteudgifter til udenlandsk ejendom... har du adgang til det felt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret November 26, 2007 ;) svært at sige... jeg ville gerne ændre mine renteudgifter til udenlandsk ejendom... har du adgang til det felt? Ja, det vil jeg da mene. Alle de vedhæftede felter er dog ikke med default, men skal tilvælges i toppen af siden. forskudsopgørelse 2008 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
pelle83 10 Anmeld indhold Besvaret November 27, 2007 Jeg synes godt nok ikke lige min forskudsopgørelse ligner din når jeg ser på dit link, det kunne være man skulle smutte forbi SkatØresund og få dem til at ændre den den her gang, for kan ikke selv gøre det det er altså bare en by i Rusland, jeg har 5 felter der skal udfyldes, det er helt fantastisk! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret November 27, 2007 Den der konsekvensberegning du har lavet' date=' der kan du jo heller ikke ændre de felter der vedrører supplementet, så du mangler stadig en del for at få den rigtig:( [/quote'] Kan du give nogle eksempler på felter vedr. supplementet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret November 27, 2007 Ja, det vil jeg da mene. Alle de vedhæftede felter er dog ikke med default, men skal tilvælges i toppen af siden. forskudsopgørelse 2008 Altså mange felter er der:) men ikke renteudgifter til udenlandske ejendomme. Jeg fik fat i Skat idag og man KAN IKKE selv ændre det felt via tastselv..... Det sjove er man skal i kø til Skat for at spørge efter SkatØresund, for så at komme i kø igen. Almindelige skattemedarbejder kan ifølge kvindemennesket i den anden ende heller ikke ændre de felter???? Nå men jeg kom igennem til SkatØResund på under en halv time:) for blot at få besked om at deres IT system var nede...hun noterede mine rettelser i hånden, for at rette dem senere..... Er der nogen der tør vædde med mig om det er gået galt???? Jeg stemmer FOR! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret November 28, 2007 Oprindeligt indsendt af Martin_M Godt spottet - SKAT har blot overført mit befordringssfradrag fra 2007, og der manglede lige 20000 kr.... Men selv med disse rettelser mangler der stadig 1600 i det månedelige skattefrie fradrag. I den forbindelse skulle jeg naturligvis også have opdaget at min rentefradrag i 2007 kun var sat til 6 mdr... Det skulle lige tilrettes... Så tror jeg det passer... Men skal lige have fat i SKAT Øresund - nogen der har et direkte nr. dertil? Vil gerne undgå at skulle i gennem samme scenarie som moerke... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites