Jump to content
Tomcat

Malmö's Bedste dagligvare indkøbsmarked 2007

Recommended Posts

Hej Alle Er der nogle af jer der er specielt glade for jeres ICA, willys osv. Min stemme går til Willys på Celsiusgatan. Kanon kvalitet til super priser. Også er der et enormt stort udvalg af alt hvad hjertet (og ganen) begærer af forskellige fødevarer. \Tom

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
helt enig. Jeg er også Willys fan
- me too :) Vi handler i Limhamn afdelingen til storindkøb, bruger dog Ica i Bunkeflostrand til det vi lige mangler. Og så Malmborgs i Limhamn til det økologiske speltmel. Det fåes ikke bedre end der (tror jeg). Berthe Kvarn tror jeg nok det hedder. Og ligger et sted mellem Malmö og Göteborg, for vi så det på vejen i sommer, da vi skulle til Gothia Cup og hente sønnike.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Willys er fint, men på Celsiusgatan er det rystede hvor dårlig deres grøntafdeling er - det er til tider decideret ulækkert. Hos Coop på Värnhemstorget hvor vi handler mest, er det en del bedre - men slet ikke lig danske forhold. Så hvis der er nogle der kender til gode steder, gerne økologisk, så kom op med dem :-) Vi havde i øvrigt stor gavn af det økologiske marked der var hver lørdag på Drottningstorget i sep/okt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Willys i Vellinge' date=' spædet op med ICA i Vellinge også her :-)[/quote'] Uhmm... Jeg syntes de er pisse dyre men bruger dem da. Skal jeg ha' kød, så kører jeg i Citygross. Det er endnu ikke lykkedes mig at få noget kød som ikke er mørt... Desuden er andre dagligvarer (ikke kun fødevare) meget meget billigere end i Willys. Hvorfor betale 50-60kr for vaskepulver, når det samme mærke fåes til 30-35kr i Citygross ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Er der nogle af jer der er specielt glade for jeres ICA, willys osv.
ICA på Vätra Hamn er i særklasse - masser af plads mellem hylderne, stort vareudvalg inkl. frugt/grønt og fisk samt Guds gave til folket: Selvscanning. Sidstnævnte rykker altså for vildt - ufatteligt man ikke har indført det i rigt omfang i DK...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bor ikke i Malmö men i Landskrona. Vi bruger slet ikke ICA, alt er for dyrt synes vi i forhold til andre. Men vi bruger: Citigros Lidl. Hemköp Netto Alle ligger nok ca. 1km fra os. Dog ikke netto, men det siges der bygges en ny Netto ved Stationen i Landskrona. Vi har også handlet i Willies, men den ligger i Helsingborg eller Malmö, mest har vi handlet i Helsingborg. FEDE åbningstider, og gode muligheder for at parkere GRATIS. -CB

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg handler mest i Willys i Ystad ... eller den lokale Coop Extra, handler også I Citygross når jeg er i Malmö, men der er altid så mange mennesker. det undre mig der ikke er flere der bor i Malmö, som handler der??? altså Citygross Syntes ICA er alt for dyrt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

ccdj: grunden til at jeg normalt går uden om citigross er at den lige er en anelse dyrere end Willys. Ikke meget, men 5-6 % efter mine erfaringer. Dog har citigross gode tilbud :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer lidt an på hvad vi ønsker at købe. City Gross og Maxi er gode med både udvalg og priser, men ønsker man at finde tilbud, så skal man ikke komme henad eftermiddagen/aftenen - de er som regel udsolgt på det tidspunkt. Maxi på Ystadsvägen og i Västra Hamnen i Malmö er de dyreste, hvorimod der er penge at spare ved at tage til Maxi lidt udenfor Malmö.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Malmborgs i Caroli er jeg glad for (og bruger også den i Mobilia fra tid til anden). Coop Extra på Värnhemstorget, ikke så glad for ... syntes de svinger lidt for meget i kvalitet på grøntsagerne. Jeg fik vist også besøgt Astrid og Aberne på den forkerte dag ... for der var et meget sørgeligt udvalg af grøntsager, som selv en Nørrebro Netto ville have været flove over. Nåja, og så er det så også en vegetarisk butik ... så ingen lækker Øko bacon til mig. Min lille Coop Nära har bedre udvalg af grøntsager og andet guf ... og er tilmed biligere :surprise: ... og de er ellers pænt dyre med det hele.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

CITYGROSS er klart min foretrukne. altid friske grøntsager og mørt og godt kød. har handlet en del i Coop og ICA, men har aldrig haft gode erfaringer med kødet nogle af stederne. der er ikke noget værre, end at se frem til en god bøt/steg, og så sidde tilbage med et stykke ventilgummi.:thumbdown

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er der nogle af jer der er specielt glade for jeres ICA, willys osv.
Jep -> ICA på Västra Hamnen. De har nemlig fået udvidet selvscanning a la IKEA, så nu klarer man også betalingen selv :th2: (tag en scanner, find dine varer og læg dem direkte i din taske, "tøm" scanneren vha en terminal ved udgangen, betal med dit kreditkort og kør hjem)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi handler stort ind i City Gross en gang om måneden. Synes deres kød er godt og deres økologiske kød er til at betale, dog er udvalget af økologiusk kød ikke særlig stort. Vi er dog blevet skuffet i City Gross nogle gange pga. at vi er kommet hjem med gamle varer eller varer meget tæt på udløbsdato, så vi tjekker altid datomærkningerne ektra grundigt når vi handler i City Gross. Ellers handler vi i ICA Maxi, Coop Forum og det vi lige mangler i den lokale Coop Konsum.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi handler stort ind i City Gross en gang om måneden. Synes deres kød er godt og deres økologiske kød er til at betale, dog er udvalget af økologiusk kød ikke særlig stort. Vi er dog blevet skuffet i City Gross nogle gange pga. at vi er kommet hjem med gamle varer eller varer meget tæt på udløbsdato, så vi tjekker altid datomærkningerne ektra grundigt når vi handler i City Gross. Ellers handler vi i ICA Maxi, Coop Forum og det vi lige mangler i den lokale Coop Konsum.
Jeg troede også City Gross kød var godt, i starten.. Men jeg kan ikke anbefale det... Op til flere gange har jeg prøvet at komme hjem med kød, som jeg så skulle fordele i poser til fryseren.. Men når jeg åbner pakken, så stinker der langt væk af rådent kød.. Ikke bare en almindelig køddunst, efter det har ligget pakket inde.. Nææ nej, jeg var ved at brække mig..ALDRIG mere køber jeg kød i City Gross, eller generelt i Sverige... Køb det i DK, der er meget bedre standarder... Man kan jo altid lige smutte forbi den lokale, på vej hjem fra arbejde :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites