Jump to content
Guest Mogens

Hmm, mon jeg kan komme på arbejde imorgen mandag...

Recommended Posts

Grrrrr er der nogen der har en status på hvor længe det tager fra kbh/tårnby eller hvor køen nu starter for at komme til kastrup/øresundsbroen :sad: Nu får folk jo snart fri.... Så går det nok helt i stå igen............... Kanske man skal kører hjem noget før i dag :confused:
Jeg ville nok vælge en vej der fører udenom - måske endda via Amager Strandvej... Men SCHHHHSSHHH - Sig det ikke til nogen!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det lyder kompliceret når man kommer Ned af E47 og på E20...
Det er nu ikke kompliceret. Når du kommer over Sjællandsbroen skal du blot køre mod Centrum når motorvejen skiller, derefter skal du holde til højre ind mod Amager. Du kan derefter vælge at køre via Dragør (buslinie 30) og derefter komme ind ad Kystvejen sydfra ved afkørsel 16 - eller du kan skære over Amager i lige linie til du når Amager Strandvej, der, som navnet antyder, ligger ved stranden og du dermed kommer ind nordfra ved afkørsel 16.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg bliver simpelthen sindsyg hvis de her forbandede lavtuddannede, lavtlønnede skod ølmave hotdogspisende røvhuller får lavet lort i min hjem tur. Igen viser politiet sig fra sin LADE side. De fjolser skal anholdes hele lortet for forstyrrelse af offentlig orden
Synes du selv det er konstruktivt med et sådant sprogbrug? Får du selv noget ud af at skrive et indlæg som ovenstående - som du ikke ville få ud af at tælle til 10 eller trække vejret dybt, og tænke som et voksent menneske!? :sick: Jeg er klar over at det er frustrerende, som situationen er lige nu. Men alligevel.... Skulle det tage 10-20 minutter ekstra at komme hjem, så tag dine forholdsregler allerede nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg bliver simpelthen sindsyg hvis de her forbandede lavtuddannede, lavtlønnede skod ølmave hotdogspisende røvhuller får lavet lort i min hjem tur. Igen viser politiet sig fra sin LADE side. De fjolser skal anholdes hele lortet for forstyrrelse af offentlig orden
Som jag kan se det har du allerede piv i potten, og derfra er der ikke så langt til at være sindsyg, så alt i alt er der ikke så meget at være bekymret over for dit vedkommende. Kom godt hjem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dit indlæg siger vel en hel del om dit eget "uddannelsesniveau" - totalt hjernedød.......:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Og fordi du ikke synes om hans indlæg, så er han pludselig hjernedød???? Kom nu ind i kampen......;)

Dit indlæg siger vel en hel del om dit eget "uddannelsesniveau" - totalt hjernedød.......:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

jeres kommentarer er svært morsomme at læse :) mine meninger står jeg selvfølgelig ved - disse aktivister er ude i en ULOVLIG aktion hvilket jeg på INGEN måde kan få sympati omkring - lad endelig betjentene trække stavene evt. skyde efter benene. Kan forstå på jer at I rent faktisk synes det er iorden hvilket er helt forkert i min verden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og fordi du ikke synes om hans indlæg, så er han pludselig hjernedød???? Kom nu ind i kampen......;)
Ok så lad mig omformulere - hans indlæg er i mine øjne ikke særligt intelligent.......:th2: ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Nej, men det beror jo på hans sociale arv kontra din.....;) Desuden er intelligens et vidt begreb....:D

Ok så lad mig omformulere - hans indlæg er i mine øjne ikke særligt intelligent.......:th2: ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er nu ikke kompliceret. Når du kommer over Sjællandsbroen skal du blot køre mod Centrum når motorvejen skiller' date=' derefter skal du holde til højre ind mod Amager. Du kan derefter vælge at køre via Dragør (buslinie 30) og derefter komme ind ad Kystvejen sydfra ved afkørsel 16 - eller du kan skære over Amager i lige linie til du når Amager Strandvej, der, som navnet antyder, ligger ved stranden og du dermed kommer ind nordfra ved afkørsel 16.[/quote'] Mange tak paul. Jeg var dog kørt da du skrev dette, men jeg vil huske det til i morgen når jeg køre kl 1700 som normalt, hvis det bliver aktuelt selvfølgelig ;) ..... Jeg var ved kastrup 1515, og der var ingen problemer overhovedet. Kun lidt sammenfletning hvor lastbilerne holdte. Det ser umiddelbart ikke ud til at der er kommet flere lastbiler til... Det kunne være rart med lidt input fra folk som har været ved kastrup omkring kl 1600 og 1700 :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Til info: Ingen problemer for ½ times tid siden, da jeg passerede lufthavnen. Der holdt 10-15 lastbiler i højre spor på motorvejen men ingen på afkørslerne. Jeg gætter på, at blokaden er opløst og de sidste tisser af i lufthavnen - det tog i hvert fald ikke ekstra tid at komme forbi og der var nul kø på motorvejen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeres kommentarer er svært morsomme at læse :) mine meninger står jeg selvfølgelig ved - disse aktivister er ude i en ULOVLIG aktion hvilket jeg på INGEN måde kan få sympati omkring - lad endelig betjentene trække stavene evt. skyde efter benene. Kan forstå på jer at I rent faktisk synes det er iorden hvilket er helt forkert i min verden
Så vidt jeg ved, er det en anmeldt demonstration sammenholdt med en arbejdsnedlæggelse. Så tror ikke politiet gør så meget i det her hensende. Udover det tjener lastbilschauffører pænt godt med penge, min buddy hiver da 35-45.000 kr. hjem om måneden, og er uddannet på land og transportskolen(hedder den det ?) i 2-3 år. Har en anden buddy der kører skrald for HSH - han river 30.000 kr. om måneden også. Men forstår dine fustrationer - syns selv det er en latterlig måde at vise sine holdninger på. Minder mig rigtig meget om det de unge har gjort og gør vedr. ungdomshuset - dog uden vold og hærværk. Forstår heller ikke hvorfor det skal gå ud over den almindelige forbruger/arbejdsgiver, at chaufførenes fagforening og lobbyister ikke har gjort deres arbejde godt nok, her i vores folketing, og nede i Bruxelles. Det er jo en EU ting kontra dansk strafferamme de brokker sig over, hvis jeg har forstået det korrekt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Hvis han hiver så mange penge som chauffør, så kan jeg love dig at han bruger MANGE timer på det..... Det er sjældent at timelønnen ligger over 130kr og så kan du selv gange resten ud... Med 130 kr i timen og 45.000 om måneden bliver det 346 timer..... Det er 12 timer om dagen 7 dage om ugen.....

Så vidt jeg ved, er det en anmeldt demonstration sammenholdt med en arbejdsnedlæggelse. Så tror ikke politiet gør så meget i det her hensende. Udover det tjener lastbilschauffører pænt godt med penge, min buddy hiver da 35-45.000 kr. hjem om måneden, og er uddannet på land og transportskolen(hedder den det ?) i 2-3 år. Har en anden buddy der kører skrald for HSH - han river 30.000 kr. om måneden også. Men forstår dine fustrationer - syns selv det er en latterlig måde at vise sine holdninger på. Minder mig rigtig meget om det de unge har gjort og gør vedr. ungdomshuset - dog uden vold og hærværk. Forstår heller ikke hvorfor det skal gå ud over den almindelige forbruger/arbejdsgiver, at chaufførenes fagforening og lobbyister ikke har gjort deres arbejde godt nok, her i vores folketing, og nede i Bruxelles. Det er jo en EU ting kontra dansk strafferamme de brokker sig over, hvis jeg har forstået det korrekt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forstår heller ikke hvorfor det skal gå ud over den almindelige forbruger/arbejdsgiver, at chaufførenes fagforening og lobbyister ikke har gjort deres arbejde godt nok, her i vores folketing, og nede i Bruxelles. Det er jo en EU ting kontra dansk strafferamme de brokker sig over, hvis jeg har forstået det korrekt.
Tjae... Ifølge dr.dk: "Faglige organisationer på chaufførområdet har taget afstand fra blokaderne, som kommer midt i en dialog med justitsminister Lene Espersen." Kan godt være der hér er noget improviseret, muligvis i anledning af det forestående folketingsvalg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis han hiver så mange penge som chauffør, så kan jeg love dig at han bruger MANGE timer på det..... Det er sjældent at timelønnen ligger over 130kr og så kan du selv gange resten ud... Med 130 kr i timen og 45.000 om måneden bliver det 346 timer..... Det er 12 timer om dagen 7 dage om ugen.....
Og når chaufføren så skal af med 5000 kr i bøde, for at have f.eks. flyttet lastbilen 10 mtr for at gøre plads til en kollega, på en rasteplads.... skal han så knokle over 50 timer FØR skat, for at kunne betale bøden. Så vidt jeg kunne læse mig til - kan selv de mindste petitesser, som et ikke tydeligt nok skrift eller en skrivefejl, eller en "skive-overskridelse" med så lidt som et minut over stregen - udløse bøder på op til flere tusinde kroner. Jeg kan sørme godt forstå at de protesterer. Det ville jeg selv gøre i tilsvarende. Ellers kan vi selv hente vores varer ude hos leverandørerne i indland og udland. Burde være en smal sag i vores store, svensker-billige biler ingen af os ellers ville have råd til i den gode, gamle Danmark, hvor langturschaufførerne kører i døgndrift for sølle 130 kr/time, ingen af os end ikke ville drømme om at lade os selv hyre for. Så for min skyld må de hjertens gerne være "forbandede lavtuddannede, lavtlønnede skod ølmave hotdogspisende røvhuller" (iflg. kikkomaniac), bare de gider køre med vores varer. Respekt! :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Og det sjove er at andre erhvervschaufføer er undtaget for reglerne om køre/hviletid.... Prøv du at be' en taxachauffør om kun at køre i 8 timer om dagen, holde de reglementerede pauser osv..... Så gik hele bundtet fallit! Og du som kunde ville kunne risikere at skulle tilbringe 45 min sammen med en chauffør der spiser og tager en lur i bilen......Som han jo skal iflg reglerne..:D Enten er regler for alle eller ingen............... Og hvad med danskere ferierende sydpå??? Det er da ikke unormalt med 15-20 timers køretid når man skal på ferie.....inkl færge/læs af bil osv.... Og det er tit med hastigheder over 200 km/t.....i en 2,5 tons SUV..... Helt sikkert skide forsvarligt.....Men ikke for en chauffør. underligt ikke????

Og når chaufføren så skal af med 5000 kr i bøde, for at have f.eks. flyttet lastbilen 10 mtr for at gøre plads til en kollega, på en rasteplads.... skal han så knokle over 50 timer FØR skat, for at kunne betale bøden. Så vidt jeg kunne læse mig til - kan selv de mindste petitesser, som et ikke tydeligt nok skrift eller en skrivefejl, eller en "skive-overskridelse" med så lidt som et minut over stregen - udløse bøder på op til flere tusinde kroner. Jeg kan sørme godt forstå at de protesterer. Det ville jeg selv gøre i tilsvarende. Ellers kan vi selv hente vores varer ude hos leverandørerne i indland og udland. Burde være en smal sag i vores store, svensker-billige biler ingen af os ellers ville have råd til i den gode, gamle Danmark, hvor langturschaufførerne kører i døgndrift for sølle 130 kr/time, ingen af os end ikke ville drømme om at lade os selv hyre for. Så for min skyld må de hjertens gerne være "forbandede lavtuddannede, lavtlønnede skod ølmave hotdogspisende røvhuller" (iflg. kikkomaniac), bare de gider køre med vores varer. Respekt! :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja nu skrev jeg jo mellem 35-45k - og han får liiiidt mere end 130 kr. i timen :-) køre jo ikke kun i dagtimer mv. Men fint regnestykke - Mr. Troll :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja nu skrev jeg jo mellem 35-45k - og han får liiiidt mere end 130 kr. i timen :-) køre jo ikke kun i dagtimer mv. Men fint regnestykke - Mr. Troll :-)
Man får ingen penge for at sove i 11 timer.... Man får døgnbetaling og rejsegodtgørelse med latterlige beløb, der selv alt-i-alt ikke skaffer formuer på bankkontoen. http://www.atl.dk/sw148.asp , klik på Lønoversigt 1. marts 2007 - OK 2007 og se efter Grænseoverskridende transporter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites