Jump to content
Guest Mogens

Hmm, mon jeg kan komme på arbejde imorgen mandag...

Recommended Posts

Guest Supermule

Men til gengæld får du en reaktion..... Og det er nok det de vil ha'.... For jeg kan inderligt godt forstå dem!

Der står heller ikke noget på trafikken.dk. Tilgengæld står der på dr.dk: "Motorvej E45 ved Padborg blev klokken 22.00 spærret af sættevogne i både nord og sydgående retning." Tsk... nogle barnlige bavianer. De er lidt i samme skuffe som ungdomshusets fjolser. Jeg har forståelse for, hvis reglerne er forkerte og de måske bør laves om, men man får da ikke videre sympati fra den brede del af befolkningen ved at lave sådanne stunts :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det så ud som om at medierne var lige hurtige nok med at broen var lukket - det er den så vist ikke endnu. I nyhederne på TV sagde chaufførerne at det kun er lastbiler der ikke kommer forbi - men da det hele foregår rimeligt autonomt, så kan man jo ikke være helt sikker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Og de skal sgutte blokere for mig når jeg skal hjem og sove ;)
Blokeret mod Sverige og frit mod DK - iflg. Radio 100FM...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hørte i går at meningen med blokaden var at tømme supermarkederne for varer i løbet af et par dage. Men de spærrer kun for lastbiler ud af landet og ikke ind i landet... hvor intelligent er det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hørte i går at meningen med blokaden var at tømme supermarkederne for varer i løbet af et par dage. Men de spærrer kun for lastbiler ud af landet og ikke ind i landet... hvor intelligent er det?
Det kan jo være det ikke er danske supermarkeder de mente. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
prøv og tænk sådan her: 1) du er tjenestemand / kontorslave, du arbejder som f.eks. computertekniker og kommer til at tabe en skærm på gulvet, eller du sidder i en bank og kommer til at trykke på den forkerte tast. hvad sker der ?? din arbejdsgiver har sandsynligvis en forsikring, eller så regner han / hun det ind under faste omkostninger. Hvis det sker tit så bliver du selvfølgelig til sidst fyret, men i princippet lider du ikke selv det store tab ved at lave en bommert. 2) du er langturschauffør. du er flink og flytter din lastbil så den tjekkiske chauffør indenfor (som du troede havde langtidsparkeret) kan komme ud. Der går kuk i dit arbejdstidskort fordi du ikke har holdt stille de 11 timer du skal i følge loven. hvad sker der ?? loven kommer efter dig og sørger for at dig, din familie og børn ikke kan få nye vinterfrakker :flov:
Er det ikke pærer og æbler du sammenligner lidt der? Hvis jeg er kontornusser og skal køre en tur ud til en kunde for mit firma og bliver snuppet for at køre for stærkt - så er det nu også mig personligt som skal hoste op. Og der er nok omvendt også en forsikring der dækker, hvis en lastbil skulle lave en bule i en anden bil f.eks. Men vi kan nok blive enige om, at bødernes størrelse syntes ude af proportioner med forseelsen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja - det var ikke et kønt syn der mødte mig omkring lufthavnen, da jeg futtede over her for 30 min siden. *Puh* - jeg håber de har fået opløst den blokade inden vi skal hjem igen - ellers bliver det en lang tur :thumbdown

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er det ikke pærer og æbler du sammenligner lidt der? Hvis jeg er kontornusser og skal køre en tur ud til en kunde for mit firma og bliver snuppet for at køre for stærkt - så er det nu også mig personligt som skal hoste op.
Hvad med denne: Du er kontornusser med mulighed for at koble op hjemmefra, og skal dagligt holde holde 11 timer fri. Du er på arbejde fra 8 til 16 mandag til fradag, men vælger lige for at holde dig orienteret, at checke mails kl. 22.00 før du smutter i seng. Arbejdstilsynet kommer på besøg, læser virksomhedens log over synkronisering af Exchange serveren 3 år tilbage i tiden, og giver dig en bøde på kr. 3.000, og virksomheden en på kr. 6.000, for hver gang du har gjort det. Jeg personligt ville blive en meget fattig mand hvis ovenstående overgik mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har meget større konsekvens, at en lastvognschauffør falder i søvn bag rattet end, at man checker sine arbejdsmails om aftenen... På mig at se er, det lastvognschaufførernes fagforening, som ikke har gjort deres hjemmearbejde godt nok. Det virker ikke til, at der har været lavet noget ordentligt lobbyarbejde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

OT: Handling og konsekvens

Det har meget større konsekvens, at en lastvognschauffør falder i søvn bag rattet end, at man checker sine arbejdsmails om aftenen...
Helt enig, når vi snakker uheld er konsekvenserne meget større. Men igen hvorfor skulle eksemplet med at en chauffør flytter sin bil give større uheld. Chaufføren arbejdsdag på 8 timer, hvor han kører fra 8-17 ca. med de lovbefalede pauser. Han stopper dagens arbejde på en rast, og sætter sig til at spise aftensmad. Kl. 18:00 kommer der en og beder ham flytte hans bil over i det fjerneste hjørne, for han transporterer gylle og det lugter. Tjing, 3.000/6.000 kroner i statskassen. Bøderne står bare ikke mål med forbrydelsen!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan man egentlig gå ud fra at politiet som det første piller kortene fra samtlige chauffører, der har parkeret på E45 og på motorvejen ved Øresund? Det kan vel ikke være lovligt bare at standse der? /Henke

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
De er vel ved at sætte parkeringsautomater op. ;)
:) Ja, det kunne være en god ide, det må de hellere gøre inden folk lurer fidusen. Det var jo bekvemt, hvis man bare kunne smide bilen på motorvejen ved Ørestad, og så lige kravle op over bakken til stationen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver simpelthen sindsyg hvis de her forbandede lavtuddannede, lavtlønnede skod ølmave hotdogspisende røvhuller får lavet lort i min hjem tur. Igen viser politiet sig fra sin LADE side. De fjolser skal anholdes hele lortet for forstyrrelse af offentlig orden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Grrrrr er der nogen der har en status på hvor længe det tager fra kbh/tårnby eller hvor køen nu starter for at komme til kastrup/øresundsbroen :sad: Nu får folk jo snart fri.... Så går det nok helt i stå igen............... Kanske man skal kører hjem noget før i dag :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg bliver simpelthen sindsyg hvis de her forbandede lavtuddannede, lavtlønnede skod ølmave hotdogspisende røvhuller får lavet lort i min hjem tur. Igen viser politiet sig fra sin LADE side. De fjolser skal anholdes hele lortet for forstyrrelse af offentlig orden
Kan det virkelig passe, at du mener det du har skrevet her? :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites