Jump to content
Guest Mogens

Hmm, mon jeg kan komme på arbejde imorgen mandag...

Recommended Posts

Guest Mogens
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-9231053.html?rss Vrede chauffører blokerer færger - 04-11-07: 09:33 | opd. 04-11-07: 10:01 | af: rimd "Færgerne Stena Saga og Color Festival, kan ikke komme af med passagerer og gods i havnen i Frederikshavn. Vrede lastbilchauffører har blokeret færger­ne, oplyser TV2/NORD. Chaufførerne er vrede over en lang række punkter. Heriblandt nye køre-hviletidsregler og kæmpebøder. Chaufførernes plan er, at godstrafikken skal lammes totalt så der ikke er varer i butikkerne om få dage, oplyser de til TV2/NORD. Ved 9.30-tiden i dag, var politiet på vej i et forsøg på at ophæve blokaden i Frederikshavn. Senere i dag ventes også grænseovergangene at blive blokeret...." En bekendt siger, at der holder en stor mængde lastbiler på parkeringspladsen ved Bilka sydfor byen også...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fra TV2 200 lastbiler vil lukke Danmark 04-11-07: 09:33 | opd. 04-11-07: 11:41 | af: rimd Foto: Scanpix200 lastbiler står lige nu klar til at lukke hele Danmark af. Chaufførerne vil de lukke alle færge- og grænse*overgange i håbet om at få gjort noget ved deres køre-hviletidsregler. Det siger talsmanden for de aktionerende chauffører i Frederikshavn, Per Thusen, til TV/NEWS. "Det handler om vores kørehviletid, og de bøder, vi får for det. Vi vil hellere end gerne overholde reglerne, og det gør vi også til dagligt, men vi får så mange bøder for ting, der ikke har noget med færdselssikkerheden at gøre og som slet ikke er realistisk," siger Per Thusen. Ifølge talsmanden koster en skrivefejl eller nogle få minutter, hvor man kører over tid, minimum 3000 kroner for chaufførerne og 6000 for vognmanden. Efter 3-4 fejl mister man kørekortet og dermed levebrødet, siger han. Planen er, at godstrafikken skal lammes totalt så der ikke er varer i butikkerne om få dage. Lige nu er færgerne Stena Saga og Color Festival blokeret i Frederikshavn og kan ikke komme af med passagerer og gods. Men blokaderne breder sig rundt omkring i landet i løbet af dagen. Først til Hirtshals kl. 12, siden Grenaa kl. 14, mens grænsen ved Padborg bliver blokeret i aften kl. 20, efter TV 2's oplysninger. Rødby * Øresund og Helsingør * Helsingborg bliver også blokeret løbet af dagen i dag, men tidspunkt ikke fastlagt. FUCK - jeg skal over og besøge noget famillie i dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Det bliver dejligt.......Så skal jeg ikke på job i nat....!!!

Fra TV2 200 lastbiler vil lukke Danmark 04-11-07: 09:33 | opd. 04-11-07: 11:41 | af: rimd Foto: Scanpix200 lastbiler står lige nu klar til at lukke hele Danmark af. Chaufførerne vil de lukke alle færge- og grænse*overgange i håbet om at få gjort noget ved deres køre-hviletidsregler. Det siger talsmanden for de aktionerende chauffører i Frederikshavn, Per Thusen, til TV/NEWS. "Det handler om vores kørehviletid, og de bøder, vi får for det. Vi vil hellere end gerne overholde reglerne, og det gør vi også til dagligt, men vi får så mange bøder for ting, der ikke har noget med færdselssikkerheden at gøre og som slet ikke er realistisk," siger Per Thusen. Ifølge talsmanden koster en skrivefejl eller nogle få minutter, hvor man kører over tid, minimum 3000 kroner for chaufførerne og 6000 for vognmanden. Efter 3-4 fejl mister man kørekortet og dermed levebrødet, siger han. Planen er, at godstrafikken skal lammes totalt så der ikke er varer i butikkerne om få dage. Lige nu er færgerne Stena Saga og Color Festival blokeret i Frederikshavn og kan ikke komme af med passagerer og gods. Men blokaderne breder sig rundt omkring i landet i løbet af dagen. Først til Hirtshals kl. 12, siden Grenaa kl. 14, mens grænsen ved Padborg bliver blokeret i aften kl. 20, efter TV 2's oplysninger. Rødby * Øresund og Helsingør * Helsingborg bliver også blokeret løbet af dagen i dag, men tidspunkt ikke fastlagt. FUCK - jeg skal over og besøge noget famillie i dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig flot. Go gammel fagforeningspolitik at tage en masse uskyldige som gidsler i et pinligt forsøg på at få opbakning til deres sag. Kom dog ind i det århundrede som vi andre befinder os i. Jeg bliver edderrasende hvis jeg ikke kan komme hjem fra arbejde idag eller komme på job imorgen tidlig. Sådan en flok træsko-klædte tosser. Hvad med om politiet brugte deres mulighed for præventive anholdelser? - de gør det jo gladeligt over for fodbold fans. Disse individer har jo tydeligvis til hensigt at bryde landets love. Efter eget udsagn holder de 200 lastbiler i København og vil blokere landet - anhold hele lortet og bur dem inde. Pede

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rigtig flot. Go gammel fagforeningspolitik at tage en masse uskyldige som gidsler i et pinligt forsøg på at få opbakning til deres sag. Kom dog ind i det århundrede som vi andre befinder os i. Jeg bliver edderrasende hvis jeg ikke kan komme hjem fra arbejde idag eller komme på job imorgen tidlig. Sådan en flok træsko-klædte tosser. Hvad med om politiet brugte deres mulighed for præventive anholdelser? - de gør det jo gladeligt over for fodbold fans. Disse individer har jo tydeligvis til hensigt at bryde landets love. Efter eget udsagn holder de 200 lastbiler i København og vil blokere landet - anhold hele lortet og bur dem inde. Pede
Og hvilke andre muligheder er der så for at vække politikere og folkets opmærkesomhed på ud over denne? Det virker jo. Det ses gang på gang. Det er den måde alle andre fag bruger. Så hvorfor ik? Jeg vil til hver en tid bakke om en sådan blokade! Men iflg Stena line bliver du ikke berørt Stena Line oplyser, at persontrafikken fungerer normalt. Kun godstrafikken er lammet af blokaden fra vrede chauffører

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg vil til hver en tid bakke om en sådan blokade!
http://www.berlingske.dk/article/20071104/danmark/71104011/ Du støtter altså op om folk der griber til vold mod anderledes tænkende - ligesom tosserne fra Ungeren? "Vi må godt genere andre og blokere vejen for dem - men i må ikke genere os ved at forsøge at bryde blokaden - piv piv". Pede

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm... "Netop nu er blokaden ved at tage rigtig form. Grænsen mellem Padborg og Tyskland er ved at blive lukket. Det samme er Helsingør-Helsingborg, Grenaa-Varberg, og Øresundsforbindelsen. Også færgehavnen i Hirtshals er lukket nu. Storebæltsforbindelsen skal efter planen også lukkes. Hvornår det sker, og hvor længe det skal stå på er endnu uklart." Fra http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article355403.ece

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Hurra

"Netop nu er blokaden ved at tage rigtig form. Grænsen mellem Padborg og Tyskland er ved at blive lukket. Det samme er Helsingør-Helsingborg, Grenaa-Varberg, og Øresundsforbindelsen. Også færgehavnen i Hirtshals er lukket nu.
LOL - vi er lige kommet hjem efter at have været een dag i DK. Vi talte en del, om vi turde køre dérover, men der var ingen problemer på vej hjem til Malmö :) Nuvel - vi fløj jo også nærmest hjem, såh... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LOL - vi er lige kommet hjem efter at have været een dag i DK. Vi talte en del, om vi turde køre dérover, men der var ingen problemer på vej hjem til Malmö :) Nuvel - vi fløj jo også nærmest hjem, såh... :)
Det samme her, men vil deres blokade kun være lastbiler eller er det også personbiler??? Altså helt lukket ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det samme her' date=' men vil deres blokade kun være lastbiler eller er det også personbiler??? Altså helt lukket ??[/quote'] Hvordan blokere man kun godstranport på øresundsbroen ? skal de så nøjes med at blokere lastbilbanerne :rolleye: synes det lyder vanvittigt med en blokade, jeg blokerer jo ikke deres rørlighed fordi jeg vil kæmpe for min stemmeret - det er sgu en om'er.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Helt seriøst.....Lastbilchauffører er nederst i hierakiet i DK. Der er ingen der gider høre på "de landevejens bondeknolde"...... Så jeg kan godt forstå dem! Rart at se nogle der tør handle og virkelig gør noget ved det......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Hvordan blokere man kun godstranport på øresundsbroen ? skal de så nøjes med at blokere lastbilbanerne :rolleye:
Jeg kan se, at der køres på broen - så den er da ikke lukket endnu...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helt seriøst.....Lastbilchauffører er nederst i hierakiet i DK. Der er ingen der gider høre på "de landevejens bondeknolde"...... Så jeg kan godt forstå dem! Rart at se nogle der tør handle og virkelig gør noget ved det......
hehe det kan jeg ikke give dig ret i. Det eneste det handler om er de ikke har nogle ordenlige personer til at tale deres sag. Det kommer til at minde om alle de SSA´er. Jeg kan give dem ret i de har fået trukket nogle sindsyge regler og bøder ned over hovedet men det kan ikke passe de ikke ahr andre måde at komme frem med deres budskab.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det siger jeg også. Vores justitsminister (for øvrigt fra Hirtshals, hvis hun ikke har fortrængt det) gider åbenbart ikke nedlade sig til at forholde sig til langturschaufførerne på en ordentlig måde. Det er bare ærgerligt at det lige nøjagtig rammer Stena Line så hårdt. elbilen > De kan da holde Øresundsbroen og Storebæltsbroen åben for persontrafik på nøjagtig samme måde som de spærrer færgeramperne; de laver bare huller i barrikaderne så bilerne lige nøjagtig kan slippe gennem, dog selvfølgelig med kø.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det siger jeg også. Vores justitsminister (for øvrigt fra Hirtshals, hvis hun ikke har fortrængt det) gider åbenbart ikke nedlade sig til at forholde sig til langturschaufførerne på en ordentlig måde. Det er bare ærgerligt at det lige nøjagtig rammer Stena Line så hårdt. elbilen > De kan da holde Øresundsbroen og Storebæltsbroen åben for persontrafik på nøjagtig samme måde som de spærrer færgeramperne; de laver bare huller i barrikaderne så bilerne lige nøjagtig kan slippe gennem, dog selvfølgelig med kø.
Nu kører personbiler og lastbiler jo ikke ind samme sted, hverken i Helsingør eller Helsingborg, så det er da meget nemt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor langt mon det kan gå ? klare de round one vil tilslutningen måske øge og hvor står man så stillet ? Jeg tror ikke på at de for deres vilje i første omgang og er det såddan vil en fagbevægelse nok udfordre med sin udholdenhed. ps kender ikke 100% til deres vilkår så har ikke rigtigt taget stilling til sympatien...(endu)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ps kender ikke 100% til deres vilkår så har ikke rigtigt taget stilling til sympatien...(endu)
prøv og tænk sådan her: 1) du er tjenestemand / kontorslave, du arbejder som f.eks. computertekniker og kommer til at tabe en skærm på gulvet, eller du sidder i en bank og kommer til at trykke på den forkerte tast. hvad sker der ?? din arbejdsgiver har sandsynligvis en forsikring, eller så regner han / hun det ind under faste omkostninger. Hvis det sker tit så bliver du selvfølgelig til sidst fyret, men i princippet lider du ikke selv det store tab ved at lave en bommert. 2) du er langturschauffør. du er flink og flytter din lastbil så den tjekkiske chauffør indenfor (som du troede havde langtidsparkeret) kan komme ud. Der går kuk i dit arbejdstidskort fordi du ikke har holdt stille de 11 timer du skal i følge loven. hvad sker der ?? loven kommer efter dig og sørger for at dig, din familie og børn ikke kan få nye vinterfrakker :flov:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nøj hvor jeg håber de lader biler slippe igennem Er der nogen herinde der har styr på om de lader biler slippe igennem... Øresundsbroen er som altid bagud med opdateringer på deres hjemmeside og broen er åben for al trafik p.t.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der står heller ikke noget på trafikken.dk. Tilgengæld står der på dr.dk: "Motorvej E45 ved Padborg blev klokken 22.00 spærret af sættevogne i både nord og sydgående retning." Tsk... nogle barnlige bavianer. De er lidt i samme skuffe som ungdomshusets fjolser. Jeg har forståelse for, hvis reglerne er forkerte og de måske bør laves om, men man får da ikke videre sympati fra den brede del af befolkningen ved at lave sådanne stunts :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites