Jump to content
evelyn

Fradrag på ca. 17.000 og løn på 14.000. Hvor meget får man så udbetalt?

Recommended Posts

Hmmm..Jeg undrer mig over hvis nu jeg skulle gå hen og blive deltidsansat og jeg exempelvis kun tjener 14.000Kr Brutto, men har så et fradrag på 17.000Kr pr. mnd. hvad jeg så skal betale i skat??? Et eller andet beløb skal man vel betale eller....??:confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hmmm..Jeg undrer mig over hvis nu jeg skulle gå hen og blive deltidsansat og jeg exempelvis kun tjener 14.000Kr Brutto' date=' men har så et fradrag på 17.000Kr pr. mnd. hvad jeg så skal betale i skat??? Et eller andet beløb skal man vel betale eller....??:confused:[/quote'] Hvordan vil du opnå sådan et fradrag? Det kræver jo at du har så store renteudgifter, at du ikke kan betale dem med den løn, men du kunne selvfølgelig have noget, du tærede på... Og du skal nok komme til at betale skat, for arbejdsmarkedsbidrag, bund- mellem- og topskat er helt uberørt af rentefradrag og befordringsfradrag. :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Så vidt jeg ved er det bare ærgerligt hvis dit fradrag er højere end din løn. Du kan ikke få penge tilbage i skat, så vidt jeg ved. Så hvis din løn er 14000 og dit fradrag vil din udbetalte løn vel være ca. 14.000 fordi du ikke betaler skat Du har så et u-udnyttet fradrag på 3.000. -cb-

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

:)

Ja' date=' hvis fradraget er højere end lønnen er det bare ærgerligt med det overskydende fradrag, og som sagt er der lidt småskatter, der skal betales alligevel uanset hvor fradragsstærk man er. :)[/quote'] Ah ha. Tak for hjælpen. Jeg ved ikke hvordan det er gået til, men var jo ind og lave om på mit skattekort igår da der er ændringer på renteudgifter i forbindelse med køb af lejl. og efter at jeg så har indtastet d beløb jeg betaler i renter til pengeinstitutter og skulle printe mit nye skattekort ud som skal afleveres til min arb.´s giver stod der pludseligt at mit fradrag altså er 17.001 kr.:confused: Tidligere havde jeg fradrag på ca. 7000kr pr. mnd. Renteudgifter ca. 5000Kr pr. :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
:) Ah ha. Tak for hjælpen. Jeg ved ikke hvordan det er gået til, men var jo ind og lave om på mit skattekort igår da der er ændringer på renteudgifter i forbindelse med køb af lejl. og efter at jeg så har indtastet d beløb jeg betaler i renter til pengeinstitutter og skulle printe mit nye skattekort ud som skal afleveres til min arb.´s giver stod der pludseligt at mit fradrag altså er 17.001 kr.:confused: Tidligere havde jeg fradrag på ca. 7000kr pr. mnd. Renteudgifter ca. 5000Kr pr. :confused:
Nå det er det beløb som hedder "Skattefrit fradrag" på dit skattekort, som du snakker om. Det er bestemt ikke det samme som vi andre forstår ved "Fradrag" . Det skal du ikke tage så tungt - det har noget at gøre med at regne lidt frem og tilbage sådan at du ikke ender med en for stor positiv eller negativ restskat. Det beløb kan være ret følsomt for ændringer her sidst på året fordi der kun er 1 eller 2 skattemåneder tilbage af året. Hvis du ikke udnytter hele dit "Skattefrie fradrag" vil du bare få dine manglende penge tilbage i restskat i løbet af 2008

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
:) Ah ha. Tak for hjælpen. Jeg ved ikke hvordan det er gået til, men var jo ind og lave om på mit skattekort igår da der er ændringer på renteudgifter i forbindelse med køb af lejl. og efter at jeg så har indtastet d beløb jeg betaler i renter til pengeinstitutter og skulle printe mit nye skattekort ud som skal afleveres til min arb.´s giver stod der pludseligt at mit fradrag altså er 17.001 kr.:confused: Tidligere havde jeg fradrag på ca. 7000kr pr. mnd. Renteudgifter ca. 5000Kr pr. :confused:
Nåja, på den måde. Men så er fradraget så højt, fordi det har været for lavt i månederne før eller måneden før. Du kan ikke udnytte det overskydende fradrag nu, men i din årsopgørelse bliver renterne jo trukket fra årets løn og og ikke fra månedslønnen, og så får du alligevel valuta for det. :) Edit: Jeg havde så ikke lige set, at Bananas havde svaret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nåja, på den måde. Men så er fradraget så højt, fordi det har været for lavt i månederne før eller måneden før. Du kan ikke udnytte det overskydende fradrag nu, men i din årsopgørelse bliver renterne jo trukket fra årets løn og og ikke fra månedslønnen, og så får du alligevel valuta for det. :) Edit: Jeg havde så ikke lige set, at Bananas havde svaret.
Oki:) Tak for hjælpen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites