Jump to content
Guest Supermule

Så koster S arbejdspladser i DK......

Recommended Posts

Guest Supermule

Thorning vil hæve selskabsskatten Danske virksomheder kan se frem til at skulle betale en højere selskabsskat, hvis Helle Thorning-Schmidt bliver statsminister. Af Morten Henriksen Fredag den 2. november 2007, 13:07 I den direkte duel mod statsminister Anders Fogh Rasmussen (V) på TV2 i aftes svarede Helle Thorning-Schmidt ellers ”nej” til spørgsmålet, om hun ville hæve erhvervslivets skatter. Nu siger S-formanden, at partiet i forbindelse med en kommende skattereform ønsker at hæve selskabsskatten fra de nuværende 25 procent til 28 procent. Netop 28 procent var den sats, selskabsskatten lå på inden VK-regeringen sænkede den for et halvt års tid siden i forbindelse med en skattepakke for erhvervslivet. Går I ind for at hæve selskabsskatten tilbage til 28 pct.? ”Ja ,det gør vi. Det gør vi, ”siger Helle Thorning-Schmidt til Berlingske Tidende.”Det var en unødvendig skattelettelse. Vi skal tilbage til det niveau, som selskabsskatten lå på før,” fastslår S-formanden. Når du i går svarede nej til at du vil hæve erhvervslivets skat, hvordan kan det så være, at du i dag siger, at I går efter at hæve selskabsskatten til 28 pct.? ”Fordi det her handler om en samlet skattereform. Og når jeg bliver spurgt, om jeg vil hæve erhvervsskatterne, så lyder det, som om det er noget, som jeg går i gang med den første dag ved skrivebordet. At jeg vil lægge et forslag frem om at hæve erhvervsskatterne. Det vil jeg ikke, fordi det er et led i en skattereform. Og man kan ikke hæve noget som helst, uden at et af de tre borgerlige partier er med,” siger Helle Thorning-Schmidt. Men er du ikke bange for at forringe erhvervslivets konkurrenceevne, hvis selskabsskatten kommer op på 28 pct. igen? ”Nej, det er jeg ikke. Det er jeg bestemt ikke,” fastslår Thorning-Schmidt. ----------------- Den ene dag lover hun noget og ændre det dagen efter................hvad fanden er det for en holdning og det vil betyde udflytning af arbejdspladser og en ringere konkurrenceevne...... Men det rammer sjovt nok ikke de største virksomheder, da de har datterselskaber på Bermuda osv.....Næææ, det rammer de mindre og mellemstore virksomheder uden de muligheder som de store har.... Så politikken hænger bare ikke sammen................... Hun er bare så fandens desperat for at blive statsminister, at hun ikke ved hvad hun selv vil!!!!!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites