brevadt 10 Anmeld indhold Skrevet November 2, 2007 Jeg skal på en rejse til Dubai og Bahrain om 2 uger, hvor jeg bla. skal leje bil og køre rundt. Her skal der bruges et internationalt kørekort. I "gamle" dage var det bare et smut forbi politiet, og så klarede sherifferne det på et få minutter:th2: . I dag er de borgerservice som har overtaget tjansen, og her er der igen hjælp at hente hvis man ikke er bosat i kommuen. I Sverige skal man igennem en forening for at få et internationalt kørekort (OK Marknadsservice, Kungliga automobilklubben, Caravan Club of Sweden osv.) Men her kræver de et svensk udstedt kørekort. Er der nogen som har nogen erfaring med hvordan man får et internationalt kørekort, når man som øresundsborger er endt i en "gråzone"? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lars C 10 Anmeld indhold Besvaret November 2, 2007 Hmm det lyder helt absurt. Du burde jo kunne insistere på at borgerservice gør det. Hvad bliver det næste - intet nyt pas hvis man ikke bor i kommunen:confused: Jeg fik et for nyligt men det var i Sverige med svensk kørekort som udgangspunkt sendt Motormännen. Gik meget let... bortset fra at det ikke var muligt at leje bil alligevel i Japan, fordi der ikke var en japansk oversættelse i kørekortet Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
splint 10 Anmeld indhold Besvaret November 2, 2007 Lyde fuldstændigt åndsvagt. Vil det så sige at man ikke kan bruge sit danske pas ved indrejse til Japan, fordi det ikke er oversat til Japansk. Hvem siger at der ikke findes tåbelige regler og politikere Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret November 2, 2007 Jeg skal på en rejse til Dubai og Bahrain om 2 uger, hvor jeg bla. skal leje bil og køre rundt. Her skal der bruges et internationalt kørekort. I "gamle" dage var det bare et smut forbi politiet, og så klarede sherifferne det på et få minutter:th2: . I dag er de borgerservice som har overtaget tjansen, og her er der igen hjælp at hente hvis man ikke er bosat i kommuen. I Sverige skal man igennem en forening for at få et internationalt kørekort (OK Marknadsservice, Kungliga automobilklubben, Caravan Club of Sweden osv.) Men her kræver de et svensk udstedt kørekort. Er der nogen som har nogen erfaring med hvordan man får et internationalt kørekort, når man som øresundsborger er endt i en "gråzone"? Førhen skulle man henvende sig på ambassaden for at få udstedt et internationalt kørekort, hvis man havde bopæl uden for Riget. Prøv at kontakte den danske ambassade i Stockholm. Problemet for dig er nok tiden, da ansøgningen skal sendes til DK, godkendes og udstedes i DK:rolleye: Det tager nok mere end et par uger. Du må da gerne give en tilbagemelding, hvis du finder svaret, for det vil helt sikkert være interessant for mange her inde:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tomcat 10 Anmeld indhold Besvaret November 4, 2007 Ned forbi den kommune som du arbejder i. Også skal du satme stå ved din ret. De SKAL hjælpe dig i den kommune du arbejder i, slut færdigt. Længere er den ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
brevadt 10 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2007 Så er der vidst kommet klaring på sagerne. Jeg har i dag modtaget en mail fra Den Kgl. Danske Ambassade, Stockholm som henviser mig til det Danske Konsulat i Malmö. De skriver: ’’Internationale kørekort til danske statsborgere søges på Den Danske Ambassade i Stockholm og på visse danske konsulater. Du skal medbringe dit danske kørekort og SEK 55,-.,, Jeg mener at jeg tidligere måtte betale 100 Dkr for et internationalt kørekort oppe hos politimesteren i Danmark. :D Nu smutter jeg forbi Stortorget 13 i morgen og høre hvad konsulen kan gøre for mig Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sali1987 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2008 Opper lige denne gamle tråd, hvor længe er sådan et kort gyldig til ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2008 1 år i gamle dage.. (for 3 år siden) om det stadig er sådan ved jeg ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JNG 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2008 Så er der vidst kommet klaring på sagerne. Jeg har i dag modtaget en mail fra Den Kgl. Danske Ambassade, Stockholm som henviser mig til det Danske Konsulat i Malmö. De skriver: ’’Internationale kørekort til danske statsborgere søges på Den Danske Ambassade i Stockholm og på visse danske konsulater. Du skal medbringe dit danske kørekort og SEK 55,-.,, Jeg mener at jeg tidligere måtte betale 100 Dkr for et internationalt kørekort oppe hos politimesteren i Danmark. :D Nu smutter jeg forbi Stortorget 13 i morgen og høre hvad konsulen kan gøre for mig Fik du så det kort??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MunterHyrde 10 Anmeld indhold Besvaret July 23, 2012 Tror ikke det er noget problem at få det lavet hos borgerservice hvis det er et dansk kørekort. Min ven fik lavet et for en måned siden hos borgerservice i København på få minutter og han har ikke boet i Danmark i 4 år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites