Junkeren 10 Anmeld indhold Skrevet November 2, 2007 Vi kom hjem til lejligheden i Annestad i går ved 20-tiden. Jeg åbnede hoveddøren og undrede mig over, at katten havde rodet SÅ meget. Der gik lige 2 sekunder, før vi fandt ud af at der rent faktisk havde været ubudne gæster, mens vi havde været på arbejde. Rundt og kigge - vinduet stod åbent - men de var heldigvis væk. De havde været rundt i næsten alle rum og nappet lysestager, smykker, en gammel bærbar, en sportstaske til at bære fangsten i + desværre også to kameraer, hvor der selvfølgelig stadig lå billeder fra vores efterårsferie i Berlin. Satans!!!! Der har med andre ord stået et par polaknarkomaner med et koben ved vores terrassedør (vi bor på våning 2 med direkte udgang til gården fra terrassen) ved højlys dag eller muligvis tusmørke. Da de var for dumme til at åbne den, gik de i gang med vinduet i stedet, som det lykkedes dem at bryde op. Dum og Dummere har sprunget ud af vinduet samme vej som de kom ind. Døren var lige ved siden af.... De naboer vi har talt med har været hjemme fra tidligst 17.40 og har ikke set eller hørt noget. Men hvis NOGEN har set noget mistænkeligt i og omkring Sadelmakarebyn 2 torsdag d. 1/11 vil jeg MEGET GERNE HØRE nærmere. (på tråden eller PM) Det kunne fx være nogle smudsede karle løbe af sted med en sort hummel sportstaske med hvidt logo med et meterlangt koben stikkende ud. Det skal siges at både Polisen og BRF tager den slags meget seriøst og er venlige. Da vi anmeldte det i går aftes kom 2 betjente ud en halv time efter og tog fingeraftryk und alles. Rigtig god stil. Nu mangler vi bare forsikringscirkuset og komme os over den småparanoide tilstand, man får hver gang man åbner en skuffe eller et skab... Plejer der ikke at ligge noget her?!?!?! Og ellers Annestadsboere: Hold øje, snak med jeres naboer. Der foregår en del lusk for tiden - det skal vi bare have udryddet. Hvis ikke på lovlig vis så med en kroketkølle i baghovedet Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret November 2, 2007 Nedtur. Det skal siges at både Polisen og BRF tager den slags meget seriøst og er venlige. Da vi anmeldte det i går aftes kom 2 betjente ud en halv time efter og tog fingeraftryk und alles. Rigtig god stil. Vi har haft samme gode oplevelse med politiet. Efter et indbrud i vores ene bil (parkeret ved Plantagen, Svågertorp) ringede vi til politiet og oplyste, at der var en lille blodplet. En halv time senere ankom de og tog en prøve med sig. Et par uger senere ringer de så til os og kan fortælle, at de har pågrebet vedkommende. :th2: Frederik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Johan 10 Anmeld indhold Besvaret November 2, 2007 Nedtur. Vi har haft samme gode oplevelse med politiet. Efter et indbrud i vores ene bil (parkeret ved Plantagen, Svågertorp) ringede vi til politiet og oplyste, at der var en lille blodplet. En halv time senere ankom de og tog en prøve med sig. Et par uger senere ringer de så til os og kan fortælle, at de har pågrebet vedkommende. :th2: Frederik Vi havde også indbrudsforsøg hvor der var blod på ruden der hvor de havde slået hul. Politiet kom dagen efter og tog en prøve men personen var ikke i deres register. Men jeg føler at man bliver taget alvorligt når man anmelder noget i sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret November 2, 2007 Ja, jeg havde så også indbrud i min lejlighed i Rörsjöstaden for et par uger siden. :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2007 Der har med andre ord stået et par polaknarkomaner med et koben ved vores terrassedør. Jeg tror ikke de er narkomaner. Nogle af dem er ret professionelle og ekstremt rå. Vær glade for at I ikke tilfældigvis var hjemme. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Junkeren 10 Anmeld indhold Besvaret November 4, 2007 Jeg tror ikke de er narkomaner. Nogle af dem er ret professionelle og ekstremt rå. Vær glade for at I ikke tilfældigvis var hjemme. Jeg ved ikke hvad de er, men særlig snu er de ikke, når der er en terrassedør lige ved siden af vinduet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret November 4, 2007 Sæt et klistermærke med et kamera på døren....Så går de langt udenom.....;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Luggy 10 Anmeld indhold Besvaret November 4, 2007 UUH! Scary oplevelse, du fortæller der. Bor selv lige rundt om hjørnet mere eller mindre ... men jeg har intet hørt om indbrud. Ubehagelig oplevelse for jer! Tak fordi du deler den, jeg vil lige være obs på det der! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miss kittekat 10 Anmeld indhold Besvaret November 5, 2007 Sæt et klistermærke med et kamera på døren....Så går de langt udenom.....;) Ja hvis det var sandt, så ville da vel ikke være indbrud længere:D Hvad skulle man så med Falck Securitas og alle de andre "gode" foranstaltninger?:p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CoolAIR 10 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2007 Og ellers Annestadsboere: Hold øje' date=' snak med jeres naboer. Der foregår en del lusk for tiden - det skal vi bare have udryddet. Hvis ikke på lovlig vis så med en kroketkølle i baghovedet [/quote'] Røvsnaps! Så ikke noget mistænkeligt den dag, men vil holde skærpet udkig fremover! Hvor henne bor I? Ikke fordi jeg er nysgerrig... :o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nulla 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2007 Hvordan var de kommet ind af vinduet ??? stod det lidt åbent eller har de smadret det ???? slås selv pt med forsikringen ang tyveri af mcen, og de er sgu godt nok tunge at danse med Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Junkeren 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2007 Hvordan var de kommet ind af vinduet ??? stod det lidt åbent eller har de smadret det ???? slås selv pt med forsikringen ang tyveri af mcen, og de er sgu godt nok tunge at danse med De har tonset rundt med et koben eller lignende. Først ved terrassedøren, hvor de uden held har forsøgt både sidevejs og fra neden. Herefter tog de fat på vinduet ved siden af, hvor de var mere heldige. De har ikke smadret ruder (det har vel larmet for meget), men de har lagt kræfterne i. Jeg skal helt sikkert have lås på vinduet ud til terrassen og vil opfordre andre til at gøre det samme. /Junkeren Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tommyaa 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2007 har de klatret op eller hvordan, du siger du bor på 2 vån???? Jeg bor selv på 2 vån i almvik, jeg har dog sikkerhetsdør, og tror nu ikke liga at man kravler op der hvor jeg bor men man ved jo aldrig, derfor er jeg lidt nysgerig om hvor "tilgængeligt" det vindue var hvor de kom ind. Tommy Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Junkeren 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2007 har de klatret op eller hvordan, du siger du bor på 2 vån???? Jeg bor selv på 2 vån i almvik, jeg har dog sikkerhetsdør, og tror nu ikke liga at man kravler op der hvor jeg bor men man ved jo aldrig, derfor er jeg lidt nysgerig om hvor "tilgængeligt" det vindue var hvor de kom ind. Tommy Nu er det sådan at der ligger en midtergård løftet op i 1. sals højde herude. Det er altså ikke spiderman, der har været på spil. Banditterne er gået op ad nogle trapper og kæmpet løs med et koben med stor risiko for at blive spottet af en nabo eller en polsk håndværker... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tommyaa 10 Anmeld indhold Besvaret November 11, 2007 Jeg føler med dig, det er utroligt folk ikke kan kende forskel på dit og mit, havde selv indbrud i min bil for noget tid siden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CoolAIR 10 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2007 De vinduer der er her i Annestad har allerede en indbruds-"sikring". De kan kun åbne 5 cm, så er der en arm der blokerer for yderligere åbning. Men det virker jo øjensynlig ikke :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites