alex 0 Anmeld indhold Skrevet October 31, 2007 Hej alle, jeg har gang i en behandling hos en tandlæge i Malmö og kontaktede lige borger.dk for at høre omkring tilskud. Fik følgende svar: Du kan læse her på Øresunddirekt om hvad man som pendler kan få tilskud til http://www.oresunddirekt.com/article.aspx?type=article&id=47878 (Kig under pendlare/man kan ikke få tilskud i begge lande)) Generelt for danskere der søger behandling i udlandet: http://www.borger.dk/forside/sundhed-og-sygdom/behandling/tandlaege Med venlig hilsen borger.dk/abj Kigger man på det første link står der: Pendlare Pendlare som bor i Sverige och arbetar i Danmark har rätt till samma bidrag för tandvård som personer som bor i Danmark. Observera att man bara kan få bidrag från den danska sjukförsäkringen för besök hos en dansk tandläkare. Man kan alltså inte besöka en svensk tandläkare och sedan få bidrag för behandlingen i Danmark. Kigger man under det andet link står der: Tilskud til behandling i udlandet Du får samme tilskud som i Danmark til tandbehandling foretaget af en autoriseret behandler i et EU/EØS lande. Det er alle EU-landene samt Norge, Island, Lichtenstein og Schweiz. Du får tilskud til de samme behandlinger, som er tilskudsberettigede i Danmark. Du kan fx ikke få tilskud til tandproteser eller kroner. Forvirringen er nu total Kan man virkeligt ikke få tilskud til behandling i Sverige hvis man bor i Sverige og arbejder i DK ??? Anyone ? Mvh Alex Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2007 Hej alle, jeg har gang i en behandling hos en tandlæge i Malmö og kontaktede lige borger.dk for at høre omkring tilskud. Fik følgende svar: Du kan læse her på Øresunddirekt om hvad man som pendler kan få tilskud til http://www.oresunddirekt.com/article.aspx?type=article&id=47878 (Kig under pendlare/man kan ikke få tilskud i begge lande)) Generelt for danskere der søger behandling i udlandet: http://www.borger.dk/forside/sundhed-og-sygdom/behandling/tandlaege Med venlig hilsen borger.dk/abj Kigger man på det første link står der: Pendlare Pendlare som bor i Sverige och arbetar i Danmark har rätt till samma bidrag för tandvård som personer som bor i Danmark. Observera att man bara kan få bidrag från den danska sjukförsäkringen för besök hos en dansk tandläkare. Man kan alltså inte besöka en svensk tandläkare och sedan få bidrag för behandlingen i Danmark. Kigger man under det andet link står der: Tilskud til behandling i udlandet Du får samme tilskud som i Danmark til tandbehandling foretaget af en autoriseret behandler i et EU/EØS lande. Det er alle EU-landene samt Norge, Island, Lichtenstein og Schweiz. Du får tilskud til de samme behandlinger, som er tilskudsberettigede i Danmark. Du kan fx ikke få tilskud til tandproteser eller kroner. Forvirringen er nu total Kan man virkeligt ikke få tilskud til behandling i Sverige hvis man bor i Sverige og arbejder i DK ??? Anyone ? Mvh Alex Du får jo tilskuddet fra Sverige, du kan da ikke få det fra 2 lande! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2007 Det er ikke et særligt konstruktivt svar Thomas.. I realiteten kan manden jo selv bestemme hvorfro han vil have tilskud.. Sverige eller Danmark.. sålænge han altså har det gule sygesikringspapkort som man jo får.. Det korte af det lange er at der skal betales fuld pris herovre UDEN tilskud fra den svenske del.. Så tager du din regning og sender til din arbejdskommune som så skal refundere dig de penge som du ville have fået tilsvarende i Danmark.. Eller bare sige at du vil have det med det svenske tilskud... og så ikke sende til Danmark.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2007 Det er ikke et særligt konstruktivt svar Thomas.. I realiteten kan manden jo selv bestemme hvorfro han vil have tilskud.. Sverige eller Danmark.. sålænge han altså har det gule sygesikringspapkort som man jo får.. Det korte af det lange er at der skal betales fuld pris herovre UDEN tilskud fra den svenske del.. Så tager du din regning og sender til din arbejdskommune som så skal refundere dig de penge som du ville have fået tilsvarende i Danmark.. Eller bare sige at du vil have det med det svenske tilskud... og så ikke sende til Danmark.. Fint nok, kom med nogle link der kan bevise din påstand. For jeg har fået afslag på mine tandlæge regninger fra Dk. Har dog efterfølgende fået tilskud fra Sverige Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2007 Nu ved jeg ikke om det er en anden situation, men min kære mor som bor i dk rejser altid til malmö for at få ordnet sine tænder.... Hun sender som thygesen siger sin regning til sin kommune i dk, og får altid bidraget tilbage uden problemer.. så kan vi andre vel også eller hur ? ......... Hvis danskere i dk kan få penge tilbage fra deres tandlægeregning i sverige, kan vi grænsegængere vel også ..... Dog påstås det altid at vi skal til försäkringskassen :o hmm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Solsikke80 10 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2007 Fint nok' date=' kom med nogle link der kan bevise din påstand. For jeg har fået afslag på mine tandlæge regninger fra Dk. Har dog efterfølgende fået tilskud fra Sverige[/quote'] Hvor har du sendt dine regninger til i Sverige?? Jeg opgav at finde ud af hvad jeg skulle gøre med mine regninger for ½ år siden, så jeg droppede det igen, og har altså ikke fået penge retur. Hvornår forældes de mon? Det skal lige siges at jeg har en kvittering fra en svensk tandlæge og et par stykker fra en dansk tandlæge, men de er alle fra samme periode. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2007 Hvor har du sendt dine regninger til i Sverige?? Jeg opgav at finde ud af hvad jeg skulle gøre med mine regninger for ½ år siden, så jeg droppede det igen, og har altså ikke fået penge retur. Hvornår forældes de mon? Det skal lige siges at jeg har en kvittering fra en svensk tandlæge og et par stykker fra en dansk tandlæge, men de er alle fra samme periode. Forsikringskassen i sverige Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2007 Nu ved jeg ikke om det er en anden situation, men min kære mor som bor i dk rejser altid til malmö for at få ordnet sine tænder.... Hun sender som thygesen siger sin regning til sin kommune i dk, og får altid bidraget tilbage uden problemer.. så kan vi andre vel også eller hur ? ......... Hvis danskere i dk kan få penge tilbage fra deres tandlægeregning i sverige, kan vi grænsegængere vel også ..... Dog påstås det altid at vi skal til försäkringskassen :o hmm Som du selv skriver, hun bor i dk, deri består forskellen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites