Jump to content
EjS

Stemmeret, Jurist efterlyses

Recommended Posts

Hej Alle I forbindelse med det kommende valg i Danmark har jeg som bestyrelsesmedlem i Foreningen Øresundsborger haft en snak med Professor Dr. Jur. Peter Germer omkring stemmeretten. Der blev henvist til hans bog "Statsforfatningsret" 4de udgave fra 2007, ISBN 978-87-574-1098-3, udgivet af DJØF's forlag. Er der en venlig jurist som fra sin studietid eller sit arbejde har denne bog som kan scanne eller sende side 62-63 med tilhørende fodnoter (fodnote 7 specielt). Der skulle stå noget interessant for om stemmeretten. VH Esben Juul Sørensen +45 6120 3808 +46 732 431 231

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Alle I forbindelse med det kommende valg i Danmark har jeg som bestyrelsesmedlem i Foreningen Øresundsborger haft en snak med Professor Dr. Jur. Peter Germer omkring stemmeretten. Der blev henvist til hans bog "Statsforfatningsret" 4de udgave fra 2007, ISBN 978-87-574-1098-3, udgivet af DJØF's forlag. Er der en venlig jurist som fra sin studietid eller sit arbejde har denne bog som kan scanne eller sende side 62-63 med tilhørende fodnoter (fodnote 7 specielt). Der skulle stå noget interessant for om stemmeretten. VH Esben Juul Sørensen +45 6120 3808 +46 732 431 231
Jeg er desværre kun scient.pol., men jeg har 2. udgave på hylden... Side 62 og 63 i den udgave handler imidlertid om den parlamentariske ytringsfrihed... Sagde han noget nærmere om, hvad der skulle stå i noten? Formentlig er afsnittet og noten bare flyttet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, Tak for svar - ringer til fakultetet idag mhb. lån af bogen. Jeg ved ikke om det står i anden udgave, det skulle omhandle statsborgerskab og tilhørsforhold til Danmark i forbindelse med stemmeret ved bopæl i udlandet. Jeg ved at der kom en betænkning 1432 i 2003 som anbefalede at fortsætte nuværende jura vedr. stemmeret. Betænkningen var et resultat af et udvalgsarbejde som bl.a. bogens forfatter var med i - men udtrådte efter første møde. VH EjS

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites