Jump to content
stein_

Fordele og ulemper

Recommended Posts

hejsa allesammen... er der nogen som kan fortælle mig om fordele og ulemper ved at hente bil i tyskland.. bilen jeg regner med at ville hente er en audi rs4.. hvis der jo selvfølgelig ikke er for mange ulemper ved det. hilsen stein_

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordele: - Større udvalg - Mere udstyr - Intet rust - Bedre stand - Besparrelse økonomisk Ulemper - 2000SEK dyrere forsikring pr. år - Kan være svære at sælge til samme pris som svensksåld Altså opvejer fordelene IMO ulemperne!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
okay... hvad ville i selv gøre hvis i stod i den situation??? har også overvejet en rs6´r for kan se de få´s noget billigere dernede end i sverige.... har aldrig hentet en bil selv så er lidt i et dilema.
jeg har hentet min Smart roadstar i tyskland, sparede en del. så hvis du finde bilen og bliver enig med forhandleren , henter jeg den for dig for en lille beløb, send ig en PM.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Af ulemper er der selvfølgelig også: - En hel del papirarbejde og formalia man skal få styr på - Garanti og kontrol problemer - køber du i Sverige hos en forhandler har man mange gange en form for garanti, hvor man måske har en måned til at påpege fejl og mangler, som forhandlerens værksted så udbedrer ved et garanti-service. Det er noget sværere at brokke sig til en forhandler i Sydtyskland, så du er nødt til at kontrollere bilen meget mere før købet. Disse to ulemper er der dog nogen af debattens bilforhandlere, som helt sikkert kan hjælpe dig med - mod betaling naturligvis.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den med garantien som Bananas påpeger er, imø, helt klart værd at betale for. Det kan blive RIGTIG dyrt lige pludselig. Der findes aut. importører herinde der kanhjælpe med at hente og give garanti.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det kender jeg ikke til. Min Porsche koster det samme om' date=' den er svensksåld eller importeret, det samme gjorde min Passat, min A4 og min TT.[/quote'] Jeg har heller ikke nogen erfaring med at det er dyrere at forsikre en importeret bil. Mener også at det ved lov er blevet forbudt for forsikringsselskaberne at forskelsbehandle svensksålde og importerede biler, correct me if I'm wrong? I hvert fald forskelsbehandler de ikke hos Trygg-Hansa, eller i hvert fald forskelsbehandler Trygg-Hansa ikke mig :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har heller ikke nogen erfaring med at det er dyrere at forsikre en importeret bil. Mener også at det ved lov er blevet forbudt for forsikringsselskaberne at forskelsbehandle svensksålde og importerede biler' date=' [i']correct me if I'm wrong? I hvert fald forskelsbehandler de ikke hos Trygg-Hansa, eller i hvert fald forskelsbehandler Trygg-Hansa ikke mig :)
De forskelsbehandler heller ikke hos OK Q8 forsikring og Sveland.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Forsikring: Okay, det fik jeg oplyst af min forsikringsmand hos If, men jeg søger dog også et andet forsikringsselskab (Credde kan vi tage den på msn?) Garanti: Min Porsche er købt med Garanti (Som er worldwide), så her ser jeg ikke umiddelbart nogen problemer? Desuden kan den forlænges :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Både Auto-Haus og Prestige Auto henter biler hjem, og det er danske ejere. Kender ikke til det med garanti, Prestige auto har en eller anden form for motorgaranti man kan købe og betale for, hvis bilen ikke er så gammel osv osv. Det er sandt man spare en del penge på at hente i Tyskland, bare vær opmærksom på de penge man sparer, taber du i den anden ende når du skal sælge den igen. Det gælder i hvert fald, hvis du henter bensinslugere hjem som ikke er helt så normale i SE tror jeg. Svenskerne sværger til Svensksåld af en eller anden årsag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er sandt man spare en del penge på at hente i Tyskland, bare vær opmærksom på de penge man sparer, taber du i den anden ende når du skal sælge den igen. Det gælder i hvert fald, hvis du henter bensinslugere hjem som ikke er helt så normale i SE tror jeg. Svenskerne sværger til Svensksåld af en eller anden årsag.
Henter du selv bilen = IKKE Svensksåld Henter Auto-Haus eller Prestige Auto for dig = IKKE Svensksåld Jeg vil klart anbefale Prestige Auto. :th2: Utrolige flinke mennesker, meget pålidelige, ikke så dyrt, super, super godt...TOPKARAKTER fra min side! :th2: http://www.prestigeauto.se/contact.shtml :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Import er vejen frem...

Garanti på bilen..?!
Jep - og for Porsches vedkommende også km-garanti. En fantastisk ordning for et brugtvognskøb, Porsche dér har etableret. Nuvel, vi har importeret rigtig mange biler - både i DK og Sverige. Så får man præcis det, man kunne ønske sig - http://bilimport.tkrath.dk/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg vil klart anbefale Prestige Auto. Utrolige flinke mennesker, meget pålidelige, ikke så dyrt, super, super godt...TOPKARAKTER fra min side! http://www.prestigeauto.se/contact.shtml
Vi takker for de pæne ord!! Vi gør vores ypperste for at folk blir tilfredse!!! Ring/skriv og få et uforpligtigende tilbud på import af din drømme bil. Vi kan lige nu tilbyde super hurtig responstid både på importen og besigtningen. Dvs du har din bil på plader inden for MAX 14 dage og ofte hurtigere. Dette gælder også på fabriksnye bil som der kan være laaaange leveringstider på hos mærke forhandlerne. Og der er stadig de samme garantier på bilerne som mærke forhandlerne tilbyder. Husk på at du ofte får en billigere/bedre bil end tilsvarende Svensk solgte, (flere af vores kunder har rent faktisk tjent penge på deres biler eller kørt gratis i et helt år). Ring/skriv og hør nærmere om investerings objekter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites