Jump to content
Annika

Næsten nægtet adgang til bussen

Recommended Posts

Hvad vil du sige til at vågne ved at der stod en klam kælling og pissede dig i ansigtet' date=' og dine to børn som sover ved siden af?? Det er nogenlunde den følelse man får som ikke ryger, når andres kvalmende røg kommer ind gennem vinduet.[/quote'] Ahh ja, alle de dejlige ikke rygere der snakker om respekt og vise hensyn - de er nok de eneste der ikke tager hensyn og ikke viser respekt for andre, end dem selv :-) Og så kan man snakke om hvor skadeligt rygning er, men fakta er - at der er en hel del andre ting ude i verdenen som er mere skadeligt. Og meget af det, spiser folk med glæde hehe - men røg, som de kan se og lugte - puhaaa. Så hellere tage en dyb indånding af blyholdig bilos, æde lidt mere junkfood, stoppe en masse farvestoffer og tilsætningsstoffer ned i gabet. Bruge et par liter vand mere end nødvendigt er, ikke genbruge sit papir og lade regnskoven langsom dø, købe lidt flere biler som forurener og man kan blive ved jo. Og til dem med børn ? er i klar over hvor meget lort et barn propper i munden i sine unge år ? tror ikke det er lidt røg helt fra naboens vindue man skal være mest obs på hehe. Ikke så længe man ikke selv ryger sit barn op i hovedet i hvert fald. For man ryger jo ikke, og så er den hellige grav velforvaret :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad vil du sige til at vågne ved at der stod en klam kælling og pissede dig i ansigtet' date=' og dine to børn som sover ved siden af?? Det er nogenlunde den følelse man får som ikke ryger, når andres kvalmende røg kommer ind gennem vinduet.[/quote'] Så har du jo noget til fælles med Adolf Hitler. Han var nemlig vegetar, drak kun te og var ikke-ryger, hvilket beviser at man ikke bliver et bedre menneske af at kvitte smøgerne :D. Og man bliver ikke klogere at høre på, blot fordi man ikke ryger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det enste det er helt sikkert er at man som Hitler (mærkeligt at blande ham ind i det!) skal dø! Ingen ved hvornår eller af hvad, men hvis man ryger er det næsten sikkert at det er det der slår en ihjel samt at det sker langt før man ellers ville være smuttet. Man kan altid debatere den enkeltes ret til at smadre sit liv! Hvad man efter min mening ikke kan diskutere er andres ret til at smadre mit og mines liv, derfor synes jeg at der er helt ok at frabede sig de gener som rygning medfører. Både de umiddelbare på kort sigt men især dem på lang sigt; der er faktisk rigtigt mange der dør af passiv ryning. http://www.stoppassivrygning.dk/artikler_myter.htm http://www.liv.dk/facts/index.asp?upID=23 Der er vel ingen der kan forsvare rygning? Alle er vel enige om at det er farligt! Det er ud over min fatteevne at nogen kan have så lidt respekt for sig selv og sin egen krop. Pelle

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ender da med at blive en interessant diskussion. Man ser ikke folk tale med store ord, når der er gang i brændeovnen, eller når man lige tænder juledekorationen. http://www.imv.dk/files/Filer/IMV/Publikationer/Medier/Avisartikler/2003/081103-klumme_i_Politiken.pdf Så hvis vi skal tale om luft forurening, så lad os tale om luft forurening ... men hvis vi bare skal kaste med mudder, og føle os bedre end andre, tror jeg bare jeg står af her.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ahh ja, alle de dejlige ikke rygere der snakker om respekt og vise hensyn - de er nok de eneste der ikke tager hensyn og ikke viser respekt for andre, end dem selv :-) Og så kan man snakke om hvor skadeligt rygning er, men fakta er - at der er en hel del andre ting ude i verdenen som er mere skadeligt. Og meget af det, spiser folk med glæde hehe - men røg, som de kan se og lugte - puhaaa. Så hellere tage en dyb indånding af blyholdig bilos, æde lidt mere junkfood, stoppe en masse farvestoffer og tilsætningsstoffer ned i gabet. Bruge et par liter vand mere end nødvendigt er, ikke genbruge sit papir og lade regnskoven langsom dø, købe lidt flere biler som forurener og man kan blive ved jo. Og til dem med børn ? er i klar over hvor meget lort et barn propper i munden i sine unge år ? tror ikke det er lidt røg helt fra naboens vindue man skal være mest obs på hehe. Ikke så længe man ikke selv ryger sit barn op i hovedet i hvert fald. For man ryger jo ikke, og så er den hellige grav velforvaret :D
Hold kæft et tåbeligt indlæg! Jeg tror tobakken i dine røde cecil har erstattet din sunde fornuft.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så har du jo noget til fælles med Adolf Hitler. Han var nemlig vegetar' date=' drak kun te og var ikke-ryger, hvilket beviser at man ikke bliver et bedre menneske af at kvitte smøgerne :D. Og man bliver ikke klogere at høre på, blot fordi man ikke ryger.[/quote'] Endnu større tåbe... !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ahh ja, alle de dejlige ikke rygere der snakker om respekt og vise hensyn - de er nok de eneste der ikke tager hensyn og ikke viser respekt for andre, end dem selv :-) Og så kan man snakke om hvor skadeligt rygning er, men fakta er - at der er en hel del andre ting ude i verdenen som er mere skadeligt. Og meget af det, spiser folk med glæde hehe - men røg, som de kan se og lugte - puhaaa. Så hellere tage en dyb indånding af blyholdig bilos, æde lidt mere junkfood, stoppe en masse farvestoffer og tilsætningsstoffer ned i gabet. Bruge et par liter vand mere end nødvendigt er, ikke genbruge sit papir og lade regnskoven langsom dø, købe lidt flere biler som forurener og man kan blive ved jo. Og til dem med børn ? er i klar over hvor meget lort et barn propper i munden i sine unge år ? tror ikke det er lidt røg helt fra naboens vindue man skal være mest obs på hehe. Ikke så længe man ikke selv ryger sit barn op i hovedet i hvert fald. For man ryger jo ikke, og så er den hellige grav velforvaret :D
Ja, der er mange andre ting i verden, som kan tage livet af en end lige rygning. Korrekt. Det er farligt at leve, man dør af det. Men det er de færreste andre ting, som man kan (eller har kunnet) blive påtvunget OVERALT. Jeg drikker fx aldrig, men uanset hvor irriterende jeg synes, at folk bliver, når de er berusede, så kan jeg stadigvæk køre hjem efter festen. Og jeg tager ikke et gram på fordi gæster ved nabobordet har valgt fedtede pommes frites i stedet for en salat. Rygning derimod - personligt valg, ja, men hvis du puster mig i hovedet, når du sidder ved siden af mig, så påtvinger du mig din røg - og jeg har vel ligeså stor ret til at fravælge røgen som du har til at vælge den til??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er vel ingen der kan forsvare rygning? Alle er vel enige om at det er farligt! Det er ud over min fatteevne at nogen kan have så lidt respekt for sig selv og sin egen krop.
Hvilken forfærdelig og generaliserende holdning at have om rygere... lad nu være med at snakke for andre end dig selv... at mene jeg, som ryger (røgfri på nu 8 måned uden problemer :) ), ikke havde nogen respekt for mig selv og min krop, er noget pjat at fyre af. Det kunne da aldrig falde mig ind at sige det knald du fyrer af, om ikke-rygere, fordi jeg ser en helvedes masse der aldrig har røget en smøg, leve et langt mere usundt liv end mig - også da jeg røg... Get a grip og tænk længere ud i rækkerne end der dit smalle syn umiddelbart tillader det... ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Endnu større tåbe... !
Meget konstruktivt. Måske du skulle prøve at ryge engang imellem - det dulmer vist nerverne lidt... :rolleye: Selv de mest hardcore rygere benægter ikke at rygning er usundt - det er efter min mening ikke det der er vigtigt at debattere. Det er meget mere givende at debattere, hvor grænsen går for samfundets indblanding i vores medmenneskers liv og vaner - herunder rygning. Der er jeg nok tilbøjelig til at mene at den grænse allerede er rykket alt for langt ind over den personlige frihed. Det virker som om, at man vil påtvinge en masse "unormale" mennesker (rygere) en normalisering, så de kan blive lige som os "andre". Det synes jeg virker sygt :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
....Der er jeg nok tilbøjelig til at mene at den grænse allerede er rykket alt for langt ind over den personlige frihed. Det virker som om' date=' at man vil påtvinge en masse "unormale" mennesker (rygere) en normalisering, så de kan blive lige som os "andre". Det synes jeg virker sygt :sick:[/quote'] Fair nok - men igen... ikke-rygerne har vel også den personlige frihed der hedder, at de ikke vil udsættes for røg? Og ja, jeg synes også nogle gange, at det går alt for vidt, men mange års erfaring siger mig, at hvis der ikke er nogle regler, så er rygerne altså ikke voldsomt villige til at undlade at ryge...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
men mange års erfaring siger mig' date=' at hvis der ikke er nogle regler, så er rygerne altså ikke voldsomt villige til at undlade at ryge...[/quote'] Men der er jo netop regler overalt efterhånden? For hvordan, hvor og hvornår man må ryge. Men trenden er vel, at det også snart bliver forbudt at ryge udenfor. Så lad os endelig få nogle flere regler - der ikke betyder et klap - men som kun drejer sig om at marginalisere en gruppe som er "unormale" :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Syns stadig det er sjovt at mange ikke-rygere snakker om at tage hensyn og vise respekt for at de ikke vil ha røg i hovedet - men herinde er det netop ikke-rygerne der er nogle intoleranter og snævertsynet folk. Tror det gør sig gældende, på et bredere plan også. EOD - Ingen grund til at deltage i 2 klaphattes (ikke-rygeres) troll adfær herinde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Syns stadig det er sjovt at mange ikke-rygere snakker om at tage hensyn og vise respekt for at de ikke vil ha røg i hovedet - men herinde er det netop ikke-rygerne der er nogle intoleranter og snævertsynet folk. Tror det gør sig gældende, på et bredere plan også. EOD - Ingen grund til at deltage i 2 klaphattes (ikke-rygeres) troll adfær herinde.
Hvis det er intolerant og snæversynet ikke at ville belemres med andres røg - ja, så er jeg også intolerant og snæversynet :fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KLAPSALVE Så er det vist sagt .... Tænk når man får børnebørn og kan sidde og fortælle eventyret som det forsvundne folk "Der var en gang et folk - der hed rygere -"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hensynet eller ej? jeg ryger selv dog med en plan om at stoppe men ikke før jeg er parart eller har en grund til det. eks. børn eller forbud. (ved godt det er usundt men vilje kontra dårlig kondi her og nu er ikke grund nok) jeg kan sagtens sætte mig ind i at ikke rygere syntes det er irriterende at de til tider bliver på-duttet nogle stoffer der er skadelige uden selv at have en del i grunden til dette. det er trods alt os der spreder de skadelige stoffer og vi vælger selv at gøre det og samtidig udsætte os selv i en noget mere koncentreret grad. derfor kan jeg ikke se problemet i at man enten flytter sig, slukker sin smøg, eller viser en for for hensyn ved forespørgsel. men der skal også være denne forspørsel ellers er det ikke fair at den generede ikke-yger klantrer rygerne for at være hensynsløse mordere med et til øje nemlig at tilgodese sig selv. jeg er næsten 99% overbevist om at flertallet af rygere er villige til at vise hensyn hvis bare der bliver spurgt om det. gør der ikke det ja så er det i bund og grund svært at vide om personen over for sig føler sig generet for det er ikke samtlige ikke-rygere der er fanatiske. det jeg prøver at sige er at der mangler en dialog på området det virker lidt som om man har en 2 teenage piger der står i hver sin ende af et rum og er sure på hinanden. de nægter at fortælle hvad prblemet er men de er helt enige om at at den anden er en møg-kost. men husk nu at vi er som lemmings når vi bliver for mange så begrænser vi os ved selvmord. bare ærgeligt at vi er for utrygge ved at hoppe ud fra skrænten det er så nemt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvilken forfærdelig og generaliserende holdning at have om rygere... lad nu være med at snakke for andre end dig selv... at mene jeg, som ryger (røgfri på nu 8 måned uden problemer :) ), ikke havde nogen respekt for mig selv og min krop, er noget pjat at fyre af. Det kunne da aldrig falde mig ind at sige det knald du fyrer af, om ikke-rygere, fordi jeg ser en helvedes masse der aldrig har røget en smøg, leve et langt mere usundt liv end mig - også da jeg røg... Get a grip og tænk længere ud i rækkerne end der dit smalle syn umiddelbart tillader det... ;)
Hej, Har forsøgt at tyde dit pofilnavn... men får ikke noget fornuftigt? Nogen forklaring? jeg er bare nysgerrig.... At påstå at du levede sundere end ikke rygere da du røg er vel at tale imod bedre vidende. Med mindre du taler om stik-narkomaner der sover på tog skinnerne eller noget i den stil... Jeg gætter på at du hentyder til din træning? Men det opvejer ikke de skadevirkninger rygning giver. Man kan sagtens have et naturligt forhold til alkohol og mad (også usund mad og i for store mæmgder) som er nogen af de faktorer der er nævnt her i debatten, men ikke til rygning uden at tage skade. men man kan ikke have et "naturligt" forbrug af cigeratter. 21 genstande om ugen er det der anbefales (at holde sig under), hvad er et naturligt cigaretforbrug 10 om dagen? Det mere end rigeligt til at være dødeligt skadende for helbredet, uanset hvor mange gange du løber rundt om blokken eller hvor jern du løfter. Så jo, jeg vil holde fast i at hvis man bevidst skader sin krop og har en vane som øger ens risko for at dø en pinefuld og alt for tidlig død: så har man ikke respekt for hverken sin krop eller sit liv. Men måske du kan overbevise mig om at det godt kan lade sig gøre at ryge og stadig mene at man passer godt på sin krop og værner om sit liv? Endnu værre er det så man dem der heller ikke har respekt for andres helbred. Men det bliver heldigvis nemmere og nemmere at undgå... Vh Pelle

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også problemet bunder lidt i hvad man definerer som sundt/usundt og hvad der bare generer andre.. Det er jo bevist at den passive rygning "kun" består i lokalet få sekunder efter endt rygning. Lugten af røgen forbliver derimod i tøj, tapet osv i lang tid og den gene overskygger (eller bliver en del af) den passive rygning og dens skader.. Som 2EThADoN siger, tror jeg gerne på at en ikke-ryger, der fylder sig dagligt med junk-food, cola, chips og bruger sin tid på fester og foran en computer, lever mere usundt end rygeren, der træner dagligt, spiser sundt og ikke drikker alkohol... Men så er der jo igen forskel på kort- og langsigtet skadespåvirking af kroppen. Hvad er værst? Det er jo så et temperamentsspørgsmål.. Personligt vil jeg hellere være smadret og syg, når jeg blir gammel end have levet som munk i mine unge dage, for at leve længere.. just my 50 cent...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Personligt vil jeg hellere være smadret og syg, når jeg blir gammel end have levet som munk i mine unge dage, for at leve længere.. just my 50 cent...
I hear you! Men der er jo ingen der beder dig (eller nogen andre) om at sove med hænderne over dynen og leve af seleri og koldt vand! Men måske bare se det fornuftige i at kvitte den mest skadelige af alle verdens dårlige vaner. En af mine venner sagde en gang at det var lige så svært at holde op med at ryge som det er at begynde at bruge tandtråd. Det er jeg så startet på. En 6-7 gange siden han sagde det ;-) Det er ikke helt let! Pelle

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Svar fra Skånetrafiken Vi beklagar verkligen och ber om ursäkt att du och dina medpassagerare varit med om denna händelse! Vi vill att förarna skall leverera service & kvalité och det vet vi att merparten av förarna gör, men det finns undantag! Därför är det väldigt bra när man i sina klagomål är tydlig med tidpunkt, linje nr och hållplats, för då kan vi spåra tillbaka till vilken förare klagomålet gäller. I de fall som vi får in klagomål där vi kan spåra föraren tas denne till samtal för att medvetandegöra och utveckla föraren till en bättre förare. Sker det allvarliga förseelser upprepade gånger vidtas ytterligare åtgärder. Tja, en undskyldning blev det da til :) Annika

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle. dejlig debat der er gang i herinde :rolleye: jeg kunne godt tænke mig at spørge alle jer ikkerygere om hvad det egentlig er der genere jer så meget, at vi rygere skal jagtes som jøder under anden verdenskrig, ikke så mærkeligt at Vagn16 blander Hitler ind i dette spørgsmål, da det jo tydeligvis er hans store idol.. når det så er sagt, vil jeg også gerne spørge, hvormange af jer ikkerygere der hver dag bruger deodorant, og om i tænker på den freon i dermed lukker ud og dermed ØDELÆGGER vores alle sammens jord, men det er vel ok for det lugter ikke og er ikke synligt. men hvor mange af jer ejer en bil? dermed er i med til at fourene atmosfæren. vi kan også spørge om i graver jeres mad ned i jorden, for at holde det koldt, for selv et køleskab udleder freon. SPØRGSMÅLET vi alle må spørge jer om... er jeres liv bare så totalt kedeligt og indholdsløst at i kun kan koncentrere jer om en enkelt gruppe menneskers ret til selv at vælge, for så burde vi måske allesammen ryge lidt mere, så jeres ynkelige liv render lidt hurtigere ud.:fight: til sidst... Vagn16 mon ikke du skulle få dig et nyt idol, inden jøderne og deres efterkommere laver en lov imod dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej alle. dejlig debat der er gang i herinde :rolleye: jeg kunne godt tænke mig at spørge alle jer ikkerygere om hvad det egentlig er der genere jer så meget, at vi rygere skal jagtes som jøder under anden verdenskrig, ikke så mærkeligt at Vagn16 blander Hitler ind i dette spørgsmål, da det jo tydeligvis er hans store idol.. når det så er sagt, vil jeg også gerne spørge, hvormange af jer ikkerygere der hver dag bruger deodorant, og om i tænker på den freon i dermed lukker ud og dermed ØDELÆGGER vores alle sammens jord, men det er vel ok for det lugter ikke og er ikke synligt. men hvor mange af jer ejer en bil? dermed er i med til at fourene atmosfæren. vi kan også spørge om i graver jeres mad ned i jorden, for at holde det koldt, for selv et køleskab udleder freon. SPØRGSMÅLET vi alle må spørge jer om... er jeres liv bare så totalt kedeligt og indholdsløst at i kun kan koncentrere jer om en enkelt gruppe menneskers ret til selv at vælge, for så burde vi måske allesammen ryge lidt mere, så jeres ynkelige liv render lidt hurtigere ud.:fight: til sidst... Vagn16 mon ikke du skulle få dig et nyt idol, inden jøderne og deres efterkommere laver en lov imod dig.
Yes! fortsät mudderkastningen:rolleye: (mon jeg når at poste mit indläg inden Gio siger: "dont feed the troll?") Jeg er ikke-ryger og meget tilfreds med at man ikke längere må ryge på restaurenter og at jeg kan gå til koncert uden at få ödelagt mine öjne (hermed bortser jeg fra alle indirekte skader rygere påförer min krop ved passiv rygning). Der er godt nok ikke freon i min deo, men jeg körer bil, da jeg trods alt er et produkt af det samfund jeg lever i. Vi forurener alle -både rygere og ikke-rygere- men det er jo ligesom ikke det det egentlig handler om. Jeg er enig i, at visse indläg er mindre hensigtsmässige (formuleret så jeg ikke får moderator efter mig). Det handler vel egentlig bare om at vi har respekt for hinanden og heldigivs er der da også mange rygere som tager hensyn:th2: Drop den der latterlige sammenligning med hvem som forurerer hvor meget og hvorfor, det gör vi jo alle, men brug dog hovedet fornuftigt og vis omtanke!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Yes! fortsät mudderkastningen:rolleye: QUOTE] Det kan du for så vidt have ret i, problemet er jo så bare, at i ikkerygere ikke respektere de rygere som ønsker at vise hensyn. lad mig komme med et eksempel: I sommer ville min kæreste og jeg en tur på Cafe, dette viste sig bare ret umuligt, da alle pladser udenfor var optaget, og det var endda for de flestes vedkommende af ikkerygere. man må jo efter ikkerygernes nye lov ikke ryge indendørs på restaurationer længere, for det er jo ikke hensigtsmæssigt... så er det da ret komisk at ikkerygere frivilligt vælger at plante sig lige der hvor rygere sidder og OSER, og så er cafeén tom indenfor. jeg kan så godt forstå at ikkerygere gerne vil have lidt glæde af solen også, men er det ikke at tage patent på DET HELE.... skulle det nu vise sig at blive regnvejr, ja så ser man alle ikkerygerne LØBE ind i forbudsområdet imens de resterende rygere sidder tilbage i regnen. hvor er ligevægten henne...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Claus54: Det (udendørs og indendørs rygeliv) er, i mine øjne, bare den pris rygerne må betale. Man kan ikke både få i pose og sæk, vel? Det skulle man (politikerne) nok have overvejet, inden man skreg på rygelove.. Jeg synes nu generelt at folk er meget flinke til at respektere hinanden, men jeg ved jo heller ikke hvad der blir sagt rundt om i de små hjem.. Men hvis det bare handler om irritation pga lugten osv, så synes jeg at det er klamt at "skyde skylden" på argumenter, som "passiv rygning", "sundhedsskadelig" o.a., hvis det grundlæggende bare handler om, at man bliver irriteret over rygere, deres rygepauser osv.. Det lugter (for nu at bruge udtrykket) nogle gange lidt sådan, synes jeg..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites