Jump to content
Annika

Næsten nægtet adgang til bussen

Recommended Posts

Bliver simpelthen nødt til at fortælle om en oplevelse jeg havde lørdag eftermiddag, hvor jeg skulle med bussen fra Centralen og hjem. Jeg står og ryger en smøg inden bussen kommer. Da bussen kommer skodder jeg i et dertil indrettet askebæger og stiller mig pænt i kø for at komme ind. Finder mit kort frem og er klar. Men næ nej jeg fik besked på at stå ud af bussen igen - af chaufføren, for jeg havde jo lige røget og jeg skulle ikke forpeste hele bussen. Målløs går jeg baglæns ud af bussen og står og venter på at få lov at komme ind. Så kommer en ung tjej løbende med en smøg i hånden og går ind i bussen for at spørge om dette nu også er bus 4. Ja ja siger chaufføren og hun kaster sin smøg ud på fortovet. Overrasket siger jeg "Og hun må så godt komme ind i bussen????" Så flipper han helt ud på denne stakkels pige, noget om at han har dårlig hals og kan ikke tåle røglugt og fanden og hans pumpestokker. Hun bliver overfuset men får dog købt en billet og går ind. Jeg står stadig udenfor og har nu spurgt to gange om jeg må komme ind. Og til sidst får jeg så lov at komme ind. Jeg er aldrig blevet nedværdiget på den måde og var helt paf. Men det første jeg gjorde, da jeg kom hjem var at skrive til Skånetrafiken og glæder mig til at hør deres svar, for man kan sgu da ikke behandle andre mennesker på den måde. Men måtte bare lige ud med det herinde - til advarsel for andre rygere....Og skulle det ske en anden gang for mig, er jeg nu forberedt på det. Og så må det være tid til en smøgpause :) Annika

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er sq mest overrasket over du går ud af bussen! Du har jo ikke overtrådt nogen regler da du netop slukker den udenfor. Men bliver da spændende at høre hvad de svarer dig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Jeg var flækket HELT på ham.................................:mad: Er der noget at sige til de får nogen på gummerne af og til................

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er sq mest overrasket over du går ud af bussen! Du har jo ikke overtrådt nogen regler da du netop slukker den udenfor. Men bliver da spændende at høre hvad de svarer dig?
Ja men de kan vel reelt bestemme, hvem de vil lukke ind i bussen (fx burka-sagen, men chaufføren blev vist fyret) og jeg blev simpelthen så lamslået at jeg bare automatisk bakkede ud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da kæft en grotesk situation at blive kastet ud i bare fordi man benytter den offentlige trafik. Jeg glæder mig også til at høre hvad de har at sige til det !! Kan slet ikke klare sådan noget, sådan en nar........

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Må man være dum? Hvad med om du holdt op med at ryge? Det ville ikke alene skåne dig og alle du omgåes men måske skåne dig for andre pinlige optrin i fremtiden?! ;-) Naturligvis er det helt ude i hampen - og jeg glæder mig til at høre hvad de svarer... Pelle /Jeg er FANATISK anti ryger... jeg kan lugte hvis "idioten" i blien foran mig ryger! Og overvejer hver gang at smadre ind i ham... det vil være en mere skånsom død end rygerlunger... men vælger som regel (altid?!) at skifte bane eller "falde" lidt tilbage....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
/Jeg er FANATISK anti ryger... jeg kan lugte hvis "idioten" i blien foran mig ryger! Og overvejer hver gang at smadre ind i ham... det vil være en mere skånsom død end rygerlunger... men vælger som regel (altid?!) at skifte bane eller "falde" lidt tilbage....
Godt der ikke er nogen fanatiske rygere...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
...mjaaaa...:rolleyes:
Hehe :laugh: De rygere jeg har mødt, har altid været flinke til at vise hensyn. Det kunne jo være fantastisk, hvis vi ikke-rygere var lige så flinke til at vise hensyn overfor dem der nu engang vil ryge... :rolleyes: Den opførsel buschaufføren udviser overfor Annika (og som Pelle joker med?) synes jeg er et godt eksempel på den omkringsig-gribende allesteds-nærværende platte politiske korrekthed, som kunne få mig til at overveje at begynde! (at ryge) :surprise:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også ex-ryger og nyder det. MEN, JEG undrer mig over, at buschaufføren i det hele taget tør ÅBNE døren, for med al den os fra bilerne, .. ja .. så .. så .. stakkels chauffør ... nu bliver jeg helt bekymret:flov:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Blir spændende at se hetzen på de overvægtige, når man er færdig med (os) rygere.. Er sg lidt træt af al den virak... På min mors arbejdsplads (en børnehave) har de fælles frugtkasse, hvor børnene lægger deres medbragte frugt, og så tager det de har lyst til, når det er frugt-tid. SÅ ER DER GUDHJÆLPEMIG NOGLE FORÆLDRE, DER IKKE VIL HAVE AT DERES BØRN SKAL SPISE AF FRUGTEN, FORDI NOGET AF DEN KOMMER FRA RYGERHJEM!! HAR ALDRIG HØRT NOGET LIGNENDE!! Hvor fanden er vi snart henne? Skal børnene pakkes ind i vat og stilles i en statisk position i en steril hal, og så hentes, når mor og far har fri? Jeg får sg kvalme...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kender jeg ikke de nærmere omstændigheder, men jeg er ikke-ryger og har tidligere arbejdet som buschauffør. Der er faktisk nogen rygere, der ubetænksomt nok ånder ud lige i det de stiger ind i bussen, og som buschauffør kan man godt føle at disse personer skider højt og helligt på ens arbejdsmiljø. Jeg gætter kun, men jeg vil tro at det er forklaringen til at chaufføren gik op i en spids ved lige nøjagtig din indstigning. (At sammenligne almindelig trafikos med røg, som nogen gør, viser bare at det er UMULIGT at forklare for en ryger at det de gør STINKER. Jeg vil ikke tvinges deres røg på.)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er godt klar over at det stinker.. Men det er nu altså ikke ulovligt og personligt tager jeg ALTID hensyn til ikke-rygere (skal forresten stoppe i morgen), men jeg synes, som tidligere nævnt, ikke at man skal nedgøres eller modtage mindre respekt end de, der ikke ryger.. Desuden er der sg så mange der lugter: Mangel på deo, for meget krydderi i maden, lort i bleen osv.. Det er jo ikke røglugten, der er usund..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Og forresten: Lad for guds skyld være med at blive fængselsbetjent, hvis man ikke kan klare dårlig lugt! Jeg kan love for, at sådan en fængselscelle kan hørme, som bare pokker, når jeg lukker op om morgenen!! - HE HE... Røg, prut, morgenånde, askebæger, gammel tis i håndvasken, sure tæer osv i én stor pærevælling.. ADR! I den sammenhæng er røgen ikke slem ;o)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Adr :sick: At de ikke respekterer at deres celler er en del af din arbejdsmiljø :laugh: De skulle simpelthen spærres inde :th2: Vi har alle forskellige grænser og ingen dag er som den anden. Hvis jeg i forvejen er træt og måske har lidt hovedpine, så KAN cigaretrøg være dråben der gør at jeg bliver utilpas og brækker mig. Det er bedre for alle hvis rygerne holder cigaretrøgen udenfor bussen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg ikke ryger - Men jeg føler med alle rygere, at det er et stort problem at man ikke kan ryge "næsten" hvor man vil - Lad dem dog ryge, så statskassen får flere penge i afgifter og vi andre måske kunne få lidt skattelettelse! Fede menesker har også deres afgifter (i hvert fald i danmark) i form af sukker, fedtafgifter m.m. Hvor tit ser man en fed ryger, det er sjældent - det at kunne komme noget i kæften er som et narkotikum, om det er fedt, sukker eller røg. Lad dog folk forpeste deres eget liv om de vil - indsæt rygerbusser, tog osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu kender jeg ikke de nærmere omstændigheder, men jeg er ikke-ryger og har tidligere arbejdet som buschauffør. Der er faktisk nogen rygere, der ubetænksomt nok ånder ud lige i det de stiger ind i bussen, og som buschauffør kan man godt føle at disse personer skider højt og helligt på ens arbejdsmiljø. Jeg gætter kun, men jeg vil tro at det er forklaringen til at chaufføren gik op i en spids ved lige nøjagtig din indstigning.
Nu skal vi selvfølgelig ikke tærske langhalm på det her, men som jeg skrev havde jeg pænt skoddet cigaretten i et askebæger og derfor også pustet den sidste røg ud flere minutter inden jeg stiger ind i bussen. Men derfor "stinker" jeg selvfølgelig stadig af røg, men de max. 5 sekunder jeg står og propper kortet i maskinen kunne han vel overleve. Og som en så rigtigt også skriver: små børn med lort til op over begge ører, hjemløse der stinker af pis og meget mere forpester ihvertfald bussen lige så meget om end ikke mere. Men sådan er det altså bare at køre med de offentlige transportmidler. Hvorom alting er, synes jeg bare, at den hetz som foregår i øjeblikket bliver værre og værre. Der er også nogle der klager om sommeren, hvis man ryger i sin lejlighed og har vinduet åbent, for så kommer røgen jo ind i de andres lejligheder (en sag fra min tidligere boligforening, hvor jeg som styrelsesmedlem skulle behandle dette). Gad vide hvor det hele ender henne? /Annika

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorom alting er, synes jeg bare, at den hetz som foregår i øjeblikket bliver værre og værre. Der er også nogle der klager om sommeren, hvis man ryger i sin lejlighed og har vinduet åbent, for så kommer røgen jo ind i de andres lejligheder (en sag fra min tidligere boligforening, hvor jeg som styrelsesmedlem skulle behandle dette). Gad vide hvor det hele ender henne? /Annika
Hvad vil du sige til at vågne ved at der stod en klam kælling og pissede dig i ansigtet, og dine to børn som sover ved siden af?? Det er nogenlunde den følelse man får som ikke ryger, når andres kvalmende røg kommer ind gennem vinduet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gad vide hvor det hele ender henne? /Annika
Vi skal vel have et gult armbånd med et askebæger på, så alle kan spotte de udstødte på lang afstand? Normalt syntes jeg egentlig at forholdene for rygere er fine nok. Der er masser af steder jeg kan pulse løs, uden at genere andre (ret meget), og det passer mig fint. Jeg plejer at være en hensynsfuld ryger, men når først ikke/anti-rygere går i gang med at bræge løs om hensynsløse rygere, bliver jeg sgu lidt arrig. Når jeg nu er hensynsfuld og ikke ryge i deres selskab, behøver de vel for fanden heller ikke sidde og lukke alt det lort ud i mit selskab? Det er for fanden da ikke mig, alle deres historier handler om. Man får næsten lyst til at tænde en cigaret, bare for at få dem til at forstå at deres støjforurening er lige så forulempende som røg. /M - fed ryger (en af de få)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad vil du sige til at vågne ved at der stod en klam kælling og pissede dig i ansigtet' date=' og dine to børn som sover ved siden af?? Det er nogenlunde den følelse man får som ikke ryger, når andres kvalmende røg kommer ind gennem vinduet.[/quote'] Luk vinduet? Flyt? Snak med din rygende nabo om at skiftes til at holde vinduerne lukket? Prøv evt. med lidt forståelse og en søgen efter et kompromis, istedet for at smide om dig med ukvemsord... det får de fleste mennesker til at reagere positivt. Prøv det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det ender ingen steder... :o http://en.wikipedia.org/wiki/Political_correctness Ikke før vi er 100% ens allesammen! :eek:
Ja, det skal jo nok blive sjovt :P Brian: Please, please, please listen! I've got one or two things to say. The Crowd: Tell us! Tell us both of them! Brian: Look, you've got it all wrong! You don't NEED to follow ME, You don't NEED to follow ANYBODY! You've got to think for your selves! You're ALL individuals! The Crowd: Yes! We're all individuals! Brian: You're all different! The Crowd: Yes, we ARE all different! Man in crowd: I'm not... The Crowd: Sch!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites