Jump to content
Nulla

Ny øko bil

Recommended Posts

Guest Mogens

Økobil??

Jeg skal have en ny økobil og ville lige hører om nogen kender noget til disse biler. Citroen C3 og vw polo eller kan anbefale noget helt andet.
Økobil? - hvad lægger du i dét? - og hvad har du at gøre godt med? Jeg mener - for mig er en BMW535d også en økobil, hvis man har de 35.000 euro at gøre godt. Ligeledes er den nye BMW dynamic motorserie særdeles økonomisk (16 km/l)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv med en ford fiest 1.4 tdci (tror nok dette er betegnelsen for diesel hos ford). Denne bil skulle angiveligt have en meget lav break even. Allerrede efter ca 8500 km ved blandet kørsel er dieseludgaven mere lønsom end en tilsvarende benzinmodel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg skal have en ny MILJØ / økobil og ville lige hører om nogen kender noget til disse biler. citroen C3 og vw polo eller kan anbefale noget helt andet.
Tillykke med salget af din Lupo ;) Jeg har jo, som du ved, lige købt en Seat Ibiza 1,4 TDI (som jeg dog først får leveret til jul), og den skal jeg bare bruge som ren pendlerbil og nicht weider :) Egentlig ville jeg helst have haft den nye VW Polo 1,4 TDI BlueMotion, men efter at have regnet lidt på det, så blev det Ibiza'en. Ibiza'en er på mange måder lig Polo'en, og bl.a. er det den samme 80 hk motor der sidder i de to biler (Polo'en er dog alligevel lidt mere økonomisk at køre i). Men VW ved også hvad de vil have for deres Polo BlueMotion, og for at få Polo'en MED SAMME udstyr som jeg har bestilt Ibiza'en i, ja så koster Polo'en altså ca. 40.000 sek mere - og det er endda UDEN iPod udtag i bilen samt fire vinterhjul, som jeg får til Ibiza'en. Så prisen for vinterhjul til en Polo og det manglende iPod udtag kan man "lægge til prisen", der i forvejen er ca. 40.000 sek dyrere end en ditto Ibiza :rolleyes: Har man pengene, ja så er Polo BlueMotion vel at foretrække. Men de 40.000+ sek jeg sparede ved at købe Ibiza'en, de penge kan jeg sgu anvende bedre selv til andre ting! Vi snakker (i hvert fald i mit tilfælde) trods alt kun om en lille pendlerbil til forholdsvis små penge, så set i %, så er Polo'en for dyr i forhold til Ibiza'en. Det er jo ikke luksusbiler nogen af dem, selv om Polo'ens finish ligger en klasse over Ibiza'en :) Jeg har prøvet begge modeller, og de kører begge ganske udemærket til formålet. Som sagt, så havde jeg valgt Polo BlueMotion hvis ikke det var fordi jeg i forvejen skyldte en masse penge væk. Jeg vil sige det således mellem Polo 1,4 TDI BlueMotion og Seat Ibiza 1,4 TDI: Bedste bil: Polo'en. Bedste bil til prisen: Ibiza'en. Men der er jo mange andre miljöbiler, end lige de to. Men det her var i hvert fald hvad jeg personligt kunne bidrage med af erfaring.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja sjovt nok du nævner det, poloen er alt for dyr i forhold til hvad man får, helt skrabet model til 140 kilo det er sgu for meget, jeg er blevet noget vild med en citroen c3 HDI X-TR men den laves vist ikke mere, så pt kigger jeg lidt på mobile, men ved ikke rigtigt om det er en god ide og købe bil dernede, vi må se hvad det bliver :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har b.la. på grund af det indlæg som der linkes til også købt en Ibiza 1,4 tdi fordi vi skulle bruge en billig bil som skal pendle mellem 100 og 200km om dagen, vi har ikke de store erfaringer endnu men den rundede da 100km idag :-) Med hensyn til mobile så er det værd at huske at køber du din øko/miljøbil i 2007 er de første 6000 du skal betale i vejskat gratis det svarer til ca 3år, samt at køber du ny bil i er kasko med i prisen i 3 år samt med miljøbilerne kommer der en lille hilsen fra staten med 10000 det får du ikke ved at handle på mobile.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Toft - hvad endte den så på Ibizaen og hvilket udstyr fik du i ?
Et stykke under de 159.000 sek ;) Og så kommer der en check på de 10.000 sek i miljøpræmie om et halvt år, så det kan trækkes fra prisen :thumbup: A/C, alufælge, musikanlæg med CD/MP3 og extra højtalere, iPod udtag, fartpilot, kørecomputer, vinterhjul, metallak. Og forhandleren betaler forresten også registreringsafgiften :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites