thygesen 0 Anmeld indhold Skrevet October 26, 2007 Hej Alle, Så er der nyt fra foreningen.. Pga. det nyligt udstedte valg har medierne begyndt at se en historie i os stakkels danskere der ikke kan stemme.. Derfor har DR haft kontaktet både Lars Hougaard og undertegnede og bedt os stille op til interview. Martin Thygesen blev interviewet som en borger og medlem af foreningen og derfor er det "personlige" holdninger som gives i et radiointerview i nyhederne i morgen. Det vil sikkert komme et par gange i løbet af dagen og omhandler det generelle problem. Lars Hougaard blev interviewet overfor Lars Løkke Rasmussen omkring problemstillingen med vores manglende stemmeret.. Det gik efter sigende forrygende.. Dette skulle gerne komme i 18.30 nyhederne i morgen lørdag.. Så hold jer klistret til skærmen og følg med :-) I behøver ikke tænde for radioen ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2007 Rigtig godt gået - venter med spænding! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Luggy 10 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2007 SPÆNDENDE! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret October 26, 2007 Det er bare ALTFOR iorden det der!!!! Godt gået Thyge mand..................... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2007 Sådan Thygesen og co. - det er sgu hurtig aktion :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2007 Miss Cath fik hun også læst sit indlæg op på radioen i dag, som hun havde skrevet i en debat. Der blev foreningen også lige nævnt :) samt den manglende stemmeret ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tomcat 10 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2007 En lille reklame for vores hjemmeside: www.oresundsborger.dk Den vil løbende bliver opdateret med de events og aktiviteter vi har i gang gennem ugerne op til valget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2007 Google Hvis man Googler stemmeret og og udvandrede så finder man et brev som en udvandret var skrevet til folketinget. 1 !! svarede ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guma 10 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2007 Godt gået! Jeg er glad for, at I kunne videregive vores tanker videre! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2007 :th2: Godt arbejde - tak for indsatsen. Vi venter også spændt på at se tv i morgen 18.30. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2007 Godt gået!!!! Jeg har sat mit media center til at optage alle nyheder på DR1 og TV2 imorgen, så jeg ikke glemmer at se det ;) Jeg skal nok forsøge at få smidt det op på en webserver et eller andet sted, til andre der også glemmer det ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret October 27, 2007 Hvis man Googler stemmeret og og udvandrede så finder man et brev som en udvandret var skrevet til folketinget. 1 !! svarede ! Hvis man googler pink spandex får man 1,67 mio hits!!! hvad siger det om vores syge verden:) Vil du ikke bare acceptere at vi er mange der, i kraft af vores statsborgerskab og tilknytning til Danmark, føler os berettiget til vores stemmeret. Jeg lover dig jeg ikke bebrejder dig du ikke bruger din, hvis vi får den igen!! Super cool!!!! I love this:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2007 Så er der lidt links: Nyhed på dr 1: http://www.dr.dk/Nyheder/Temaer/Politik+temaer/2007/Valg/2007/10/27/091526.htm Endnu en nyhed på dr 1: http://www.dr.dk/Nyheder/Temaer/Politik+temaer/2007/Valg/2007/10/27/081719.htm og selve nyheden i radioen kan jeg ikke finde ud af at linke til.. desværre Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Johan 10 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2007 Hvis man googler pink spandex får man 1' date='67 mio hits!!! hvad siger det om vores syge verden:)[/quote'] HAHAAHA du er ikke rigtig rask..... men sjovt er det. Tygsen og Co..... hvad kan man sige andet end glæder mig til at se det.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Luggy 10 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2007 Ja, man må sige, det er da et kæmpe skridt i den rigtige retning, taget i betragtning hvor længe ønsket om stemmeret har gjort sig gældende. SKØNT at starte en dag med sådan en nyhed!:th2: Smukt arbejdet. Så må vi se, hvad de dur til .... de politikere:cool: God weekend! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2007 Lars Hougaard blev interviewet overfor Lars Løkke Rasmussen omkring problemstillingen med vores manglende stemmeret.. Det gik efter sigende forrygende.. Dette skulle gerne komme i 18.30 nyhederne i morgen lørdag.. Lidt kort (dog som ventet), men ellers supergodt! Frederik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2007 Hvis man googler pink spandex får man 1' date='67 mio hits!!! Super cool!!!! I love this:)[/quote'] Hvad er pink spandex Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret October 28, 2007 Svaret ligger for dine fødder.......;) http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rlz=1T4GGLD_en___SE239&q=pink+spandex Hvad er pink spandex Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2007 Svaret ligger for dine fødder.......;) http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rlz=1T4GGLD_en___SE239&q=pink+spandex Altså navnet på konfektionsmateriale (og farveangivelsen) som f.eks. blue cotton. her brugt til kunstskøjteløbstøj (niiiice ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret October 28, 2007 Jeg har prøvet at se indslaget fra dr.dk men den afspiller ikke:( melder ellers klar.. er der nogen der kan gennemskue hvad der er galt:confused: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2007 Lidt kort (dog som ventet), men ellers supergodt! Frederik Vi blev nok også trumfet af et dash8 fly der ikke kunne holde sig på "benene" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Skaanebo 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2007 Jeg synes Lars Løkke Rasmussen slap lidt let omkring problemstillingen ved blot at give skylden på grundloven. Faktisk har Lars Løkke Rasmussens embedsmænd jo valgt at fortolke grundloven derhen, at der faktisk er en række undtagelser, som gør, at hvis man blot er udstationeret af en dansk virksomhed, eller hvis man blot er studerende i udlandet, så har man lige pludselig tilstrækkelig tilknytning til Kongeriget til, at man stadig anses for værdig til at stemme til Folketinget. Hvorfor i al verden kan man så ikke også få de danskere, som dagligt arbejder i Danmark, men tilfældigvis bor på den anden side af grænsen, med i den fortolkning? Det vil jeg stadig gerne høre Lars Løkke Rasmussen forklare! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2007 Ja, andre har ligeså svag eller svagere tilknytning til riget og har stemmeret alligevel via valglovens undtagelser, men et endnu dårligere argument er det for et medlem af den lovgivende forsamling at henvise til, at det nu engang er sådan loven er. Hvis granloven, grynloven, grineloven eller grundloven ikke er for smart, må de jo lave den om, for det er lovgivernes job at lave lovene. Fordi det er Grundloven, tager det lidt længere tid at ændre den, hvilket er endnu en god grund til at komme igang med det samme. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2007 Min moster boede i ligehed med mange andre pensionister i Spanien i 8 år. Hun modtog sin folkepension samt en privat pension dernede, betalte skat til Spanien, hvilket = 0, men kunne stadigvæk brevstemme til det danske folketingsvalg. Kan nogen forklare mig det????? Lars Løkke er en vatp.., som kom med meget dårlig undskyldning for ikke at gøre noget. Har nogen af jer læst Det Danske Riges Grundlov? Jeg tror ikke, at den stadig er, som den var, da den "blev givet". Altså er det noget sludder, at når der nu er en grundlov, så skal vi leve efter den, som var Løkkes udledning. Bavl.:thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2007 Din moster kan have påberåbt sig, at hun opholdt sig i Spanien af helbredsmæssige grunde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites