Jump to content
thygesen

Stemmeret

Recommended Posts

EB havde mit læserbrev i igår. Lettere omskrevet - bl.a var det med Irak-valg udeladt som en her i tråden foreslog. Så skriv endelig løs - det kan ikke skade. Ved ikke om det bliver bragt andre steder - "kom vist til" at sende det til adskillige redaktioner. Pede

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men der bor jo bunker af DK statsborgere ude i verden som ikke ved en pind om Dansk politik. Ska de mennesker väre med til at bestemme over Dansk politik. Der mener jeg ikke.
Jeg mener ikke at jeg hører til kategorien "DK statsborgere ude i verden". Der er vel stor forskel på en dansker der bosætter sig i f.eks Australien, og en dansker der er tvunget til at betale sin skat i DK, fordi personen er flyttet over på den anden side af sundet, men har beholdt sit job i DK? Jeg mener, når jeg ikke selv har indflydelse på hvor jeg skal betale min skat, men er tvunget til at betale skatten i DK, så må det også som minimum være rimeligt at jeg som dansker kan stemme på det parti, som jeg synes forvalter mine skattekroner bedst muligt! Og btw, så har jeg fuld forståelse for at jeg ikke kan stemme til Riksdagen, da jeg ikke er svensk statsborger. Til gengæld er det rart at kunne stemme (som ikke-svensker) til kommunalvalg, det er bare NEDTUR at jeg ikke bidrager med én sølle krone til kommunekassen b180.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

:th2: Det var sgu da thygesen jeg hørte i radion på P3 i morges kl 0800...... Godt gået :th2: .... Utroligt der er 75000 uden stemmeret..... Kan godt lide værten fik sagt "selvom de arbejder i dk og betaler skat i dk" :) Dog lød det ikke som om de havde planer om at ændre det... Men hvem, nu er budskabet da ude... Fortsat god lørdag....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor skal gränsen väre ? Jeg er også meget ked af at jeg ike betaler skat herovre, det er klart. Jeg forstår don pointe med at nogen er närmere Dk end andre. Men hvor skal gränsen väre ? Skåne, Halland Blekinge ? Skatte betaler ? Hvad så med dem der er DK statsborgere, men betaler skat i Sverige ? Jeg tror ikke at man kan göre det op. Så det er enten eller. Og så er det at en masse mennesker får stemmeret, som måske aldrig har väret i DK.

Jeg mener ikke at jeg hører til kategorien "DK statsborgere ude i verden". Der er vel stor forskel på en dansker der bosætter sig i f.eks Australien, og en dansker der er tvunget til at betale sin skat i DK, fordi personen er flyttet over på den anden side af sundet, men har beholdt sit job i DK? Jeg mener, når jeg ikke selv har indflydelse på hvor jeg skal betale min skat, men er tvunget til at betale skatten i DK, så må det også som minimum være rimeligt at jeg som dansker kan stemme på det parti, som jeg synes forvalter mine skattekroner bedst muligt! Og btw, så har jeg fuld forståelse for at jeg ikke kan stemme til Riksdagen, da jeg ikke er svensk statsborger. Til gengæld er det rart at kunne stemme (som ikke-svensker) til kommunalvalg, det er bare NEDTUR at jeg ikke bidrager med én sølle krone til kommunekassen b180.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ganske OK indslag på DR. Fremstod som et seriøst problem hvor Lars Lykke lukkede varm luft ud og intet sagde eller ville gøre ved det. Men i det mindste er hr og fru DK nu ved at blive gjort bekendt medd problemet. Pede

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi er flyttet fra Ribe i januar 2007 da min kæreste har overtaget (købte) en tandlægeklinik på Frederiksberg. Er selv medejer! Vi har 8 danske medarbejdere ansat. Overvejer at overtage en klinik i Hvidovre til næste år. Arbejdsløs? Jeg tror at du har forvekslet mig med en anden? Sidste år (2006) havde jeg brutto indkomst på ca. 500.000 dkk. og min kæreste på over 1 mio. dkk. Som selvstændige kommer vi nok til at tjene "lidt mere"... Hvis du skal have rabat på at få lavet tænder sender du mig pm PS: Min kærestes bror er læge på Rigshospitalet, min far er maskine-ingeniør fra Kroatien, mor er pensioneret journalist også fra Kroatien, ingen fætre og kusiner her, de andre er børn... Og til sidst: Min kæreste og mig stemmer på SF :laugh:
Hej Zidane, Først må ønske dig tillykke med din (og din families) succes i tilværelsen, Sådan så det bestemt ikke ud til i Hrvatska/Yugoslavien i 91 før I kom til dk som flygtninge og blandt andet ego og andre danske soldater ( med livet som indsats) måtte ned og få stoppet den sindsyge borgerkrig som jeres ledere havde gang. Jeg siger ikke at du skal bukke og neje, selvfølgelig er det en pligt at hjælpe (reelle) flygtninge -men vær lidt sød over for dit nye fædreland og dets "oprindelige folk" bare en gang i mellem :rose: det synes jeg egentlig du skylder lidt.:) En anden ting så tror jeg ikke I helt har forstået hvad SF står for idag. Rige tandlæger der bor i Malmö må nok forudse en betragtelig indkomstnedgang hvis SF får magt som de har agt. Et andet for dig relevant forhold er hvis SF havde været ved magten i starten af 90érne så havde den serbiske hær fået lov at slagte kroaterne og bosniakerne. (Der var bag linierne stor splittelse i SF (og specielt i EL) da store dele (stadigt) var meget tro mod det kommunistiske jugoslavien/Serbien) Du kan se deres erklæringer her http://www.sf.dk/index.php?article=2287 samt http://sf.cms.net-produktion.dk/index.php?article=2316 8. Derimod må vi på det bestemteste afvise enhver tanke om en storstilet militær indsats udefra med det formål at bringe krigen til ophør. En sådan operation ville kun føre til en mangedobling af lidelserne, umuliggøre enhver holdbar politisk løsning og lægge grunden til nye konflikter og krige i uoverskuelig fremtid. Om Kosovo i 99 . Også serberne har krav på rettigheder og tryghed, som krænkes i de etniske konflikter, omend det serbiske modsvar er ganske ude af proportion med krænkelserne. En hel nation skal ikke lide for overgreb, som begås af nogle ledende lag, især ikke når disse holder nationen i et jerngreb. Derfor afviser vi alle ideer om at “straffe serberne” ved bombninger af deres byer. Det vil ikke alene være umoralsk, men kan også styrke de nationalistiske holdninger i befolkningen, der vil opfatte sig selv som martyrer for “det forfulgte Serbiens” sag. 9. Af samme grund må også alle økonomiske sanktioner afblæses. Sanktionerne rammer ikke de ansvarllige lag. De giver dem tværtimod en undskyldning for deres misregimente og hjælper bare Milosevic med at udpege resten af verden som “det forfulgte Serbiens” fjende. Der med kan den ekstreme nationalisme få ekstra vind i sejlene. Tja set i baklyset efter de efterfølgende 3 års krig, dayton, kosovo mv. - lidt naivt ikke :rolleye: Det står dig og mine ærede medebattøre frit for at drage paraleller til deres standpunkter vedrørende løsningen på borgerkrige andre steder i dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Peter Tja...Mit nye fædreland? Er det Danmark eller Sverige? For mig er det Sverige...Hvordan kan det være at efter 15 år i DK min famillie og mig elsker Sverige 100 gange mere end DK? Og de gør vi faktisk... Danmark er også et dejligt land...men når der folk som sidder i regering kalder os terorister, uvidende, dumme, perkere...og det gør Brian Mikkelsen, Pia, de 2 præster, hele DF, flest af Venste....samt at min kæreste betalte sidste år (2006) 48% i skat af 1.050.000 dkk, så hvad skal man synes om det land (DK)...Vi er faktisk flygtede fra DK til Sverige. Kunne ikke holde ud det tone mod os... Derfor!!! Danmark er ikke et godt land at bo i for dem der ikke hedder Søren eller Martin Thygesen....samt det er sjovt at mine 2 børn som har jeg med min dansk eks. kæreste hedder Thygesen til efternavn. :D Jeg kan godt lide dig Futz...og mange flere her på debetten... Og hvorfor vil vi stemme på SF? Vi vil hellere betale 75% i skat i DK end der nogen kalder os....du ved hvad. Jeg kan skide godt lide Villy Søvndal og Rune Lund. Sidste gang stemte jeg på EL...Nu vil jeg ikke gøre det pga. hende der Assma? eller hvad hun hedder. Men, hvis jeg kunne vælge mellem Pia og Assma så vil jeg stemme på Assma selv om jeg kan ikke lide hendes tørklæde og det hun vil ikke give hånd til en mand...men Pia, fy for satan! Hvilken uddannelse har Pia K? Rengøringsdameassistent? Så skal hun kalde min kæreste det og det som er overtandlæge fra Århus tandlægeskolen...Så fuck hende og hendes parti.... Info: Vi er atesiter! PS2: For mig er det meget meget meget mærkeligt, når en mand her på forumet stemmer på DF samt han er adapteret barn fra Korea...men det må han meget gerne..........;-) Det er godt at vi har ytringsfrihed...Har ikke set din stemme .... Peace og elsker jer alle sammen! ;-)
1. Jeg er opportunist i denne valgsammenhæng - de siger at vores forfatning siger at jeg ikke må stemme til ders demokrati, ergo må jeg jo acceptere at det der "udvandret for bestandigt" tages alvorligt og derfor kun forholde mig til de ting der vedrører mig i valgkampen. - integrationspolitik ? fuldstændigt ligegyldigt for os i Skåne, her er der jo gratis entré og fri bar, så hvorfor tude over over at naboen holder lukket fest. - tonen (tør dine øjne og tag en kiks, så slemt er det da ikke, og iøvrigt slår vi ikke andre etniske minoriteter ihjel som på Balkan så bare tag det roligt) - velfærdsdebatten ? fuldstændigt lige gyldigt for os, vi har et bedre tilbud her, - kan helhjertet anbefale svenske sygehuse etc. hvis nogen ikke tør slippe moder velfærdsstats skøder derovre på dette område. - skattestop, skattehop,skattenesættelse - MEGET relevant som du jo også selv er inde på. For mig at se er der to partier der er ude med noget man kan lukrere på . De konservative vil have skattelettelser, helt fint ! De radikale vil flytte skatten fra arbejde over på fast ejendom, det har jeg jo ikke i Danmark, så også en god idé. - Klimadebatten, tja de kan sætte 100000 mammutmøller op eller bygge atomkraftværker jeg er ligeglad, skal ikke se på det. Partier der går ind for bompenge til kbh. kan jeg dog ikke støtte. - deltagelse i fredsskabende operationer-krig, forskellige steder i verden . det må de selv om, jeg kan ikke genindkaldes (igen på grund af grundloven). Sikkerheds mæssigt slikker sverige r.. på alle the bad guys så vi er nok nogen af de sidste Putin eller Kalifferne kommer efter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Futz ......Danmark er ikke et godt land at bo i for dem der ikke hedder Søren eller Martin Thygesen....samt det er sjovt at mine 2 børn som har jeg med min dansk eks. kæreste hedder Thygesen til efternavn. :D Jeg kan godt lide dig Futz...og mange flere her på debetten... ..... Peace og elsker jer alle sammen! ;-)
For satan zidane.. jeg har sgu mange børn ude i byen.. tror jeg... :love2: Ej spas til side.. aner ikke hvad det er du har gang i.. og hvad jeg har gjort dig.. jeg har intet!!!! intet!!! mod udlændinge.. det er jeg jo selv nu!!! Men derfor kan jeg vel godt stemme på DF fordi jeg mener at de er så meget kontrære de andre at de giver en god balance i den sidste ende.. jeg ønsker på ingen måde at DF får magten 100%..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er for, at danske statsborgere får stemmeret uanset hvor de er i verdenen. Er man borger i et land, så bør man også kunne stemme. Dette er en selvindlysende fundemental rettighed. Derudover er jeg også for, at alle der har fast opholdstilladelse i Danmark og betaler skat til den danske stat skal kunne stemme. Bidrager de til fælles kasse, så skal de også kunne stemme. Jeg er fuldstændig for, at udlændinge med fast ophold i Danmark på den måde får mulighed for at kunne stemme til folketinget. Det er demokrati de herre - på godt og ondt. I Danmark har vi en situation hvor man selv med fast opholdstilladelse aldrig bliver fundet værdig til at deltage i demokratiet, men skattepengene - dem vil man gerne have... Man skal søge statsborgerskab - og har man skattegæld bliver den automatisk nægtet. Mærkeligt ser det ud, at Danmark med våben prøver at lære verdenen demokrati, men samtidig nægter samme rettighed til visse grupper i det danske samfund. At vi derudover har et system hvor der skal en royal statistfigurs underskrift til, før at folkets vilje kan ske fyldet, bidrager blot yderligere til det danske paradox. "Det er jo kun hyggelig traditon" - siger nogle. Omvendt, et dyrt teater for adelige dilettanter, hvis udtryk i den grad intet har med demokrati at gøre. Værsgo - debattér...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
De er ligesom vi (I)(danskere) vælger vores folketingskandidat fra Skåne som skal sidde i Folketinget. Det kunne jeg godt tænke mig... Så Folketinget består: Dem fra DK (177 stk.?) + 2 fra Grønland + 2 Faroe Islands + 1 fra Skåne :D :th2:
Ja, det er ikke noget dumt forslag, Zidane. Der bor knap 50 K på Færøerne og lidt over 50 K på Grønland. Bliver der ved med at strømme danske statsborgere over sundet som der har gjort de sidste 4-5 år er 1 mandat bestemt i orden. Så må vi lave en storkreds om 10-15 år, når Skåne er en del af rigsfællesskabet. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er imod at alle der har fast opholdstilladelse i DK skal kunne stemme! Synes at kun dem med det danske pas, skal have lov at stemme til folketingsvalg, ikke andre.
Der går du så stik imod "dit" parti, SF. De mener nemlig at alle bosiddende i DK skal kunne stemme til folketingsvalg. Sjovt nok, så har de et prorgam der går ud på en grundlovsændrig, hvor dette er en del af det. SF var faktisk ikke klar over at vi ikke kunne stemme (jeg har en veninde i hovedbestyrelsen) og hun fortalte mig om deres program. Der var vi så heller ikke enige Men, jeg troede heller aldrig jeg skulle sige dette, men.. Jeg er enig med Zidane !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor mener I at det kun er folk med statsborgerskab der skal kunne stemme? Folk med fast opholdstilladelse der betaler skat har en status der på mange måder minder om vores. De bidrager til statskassen, men holdes udenfor enhver medbestemmelse med henvisningen til loven. Forklar venligst hvorfor statsborgerskab skal være den eneste adgangsbillet til demokratiet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal ikke have stemmeret fordi man betaler skat, for så er vi tilbage i 1850 eller for Sveriges vedkommende endda ikke så langt tilbage, i en tid, hvor man skulle have en vis indtægt for at stemme. For mindre end 100 år siden stemte svenskerne efter den såkaldte 40-gradige skala, hvor ens skattebetaling direkte blev vekslet til stemmer, så godsejeren kunne have 40 stemmer og murermesteren 1 stemme, og de fleste mennesker ingen. :eek: Stemmeretten er jo kun toppen af isbjerget på demokratiet. Demokrati er samtale som Hal Koch mente, men de borgere, der stemmer er også med til at legitimere både de love, der allerede er vedtaget og dem, der vil blive vedtaget i den kommende periode. Men hvis er de love, det demokrati og den samtale? - det er vel danskernes, ligesom svenskernes er svenskernes. Hvad er en opholdstilladelse: En ret til at opholde sig i landet, som alle, der er der i princippet har. Turistene på hotellerne og tyskerne i sommerhusene. Skulle de have ret til at dabbe hen og stemme, hvis de tilfældigvis var der på valgdagen? Jeg synes det ikke, for de har ikke lod og del i det danske demokrati. Men hvis man bor i landet, kan man vælge at blive statsborger, hvis man ønsker at være en del af det, så ingen bliver jo holdt ude. Der er bare et minimum af alvor forbundet med det. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad er en opholdstilladelse: En ret til at opholde sig i landet, som alle, der er der i princippet har. Turistene på hotellerne og tyskerne i sommerhusene. Skulle de have ret til at dabbe hen og stemme, hvis de tilfældigvis var der på valgdagen?
Blot til almindelig oplysning, vil jeg lige kommentere ovenstående ved at gøre opmærksom på at en permanent opholdstilladelse ikke kan gives til turister. Permanent, eller tidsubegrænset ophold, gives normalt efter 7 års tidsbegrænset ophold og efter bl.a. at have gennemført et introduktionsprogram og have bestået en danskprøve. Statsborgerskabet kan normalt opnås efter 9 år efter man første gang søgte tidsbegrænset ophold. Har man på dette tidspunkt gæld til det offentlige kan man ikke få statsborgerskab, ligesom kriminalitet også er en naturlig forhindring. Når nu dette er på plads, forsætter jeg min argumentation, at Danmark har en andenklasses borger, der forventes at bidrage til samfundet, dog uden at have demokratisk adgang til den lovgivende forsamling, hvis love, denne andenklasses borger er underlagt. Dette er omtrendt lige så demokratisk i sit udtryk, som den svenske godsejer hvis stemme vejede tungere end menigmands. Sat på spidsen, mener jeg at Danmark har en lang tradition med andenklassesborgere og at vi i Skåne derfor vil få svært ved at få vores krav om stemmeret opfyldt, da Danmark principelt intet problem ser i at holde samfundsgrupper med stærk tilknytning til Danmark udenfor demokratiet. Dette har jo været normal praksis i flere år. :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad er en (dansk) opholdstilladelse for folk som kommer fra Somalia, Sudan, Ethiopia, Palæstina...? Den betyder alt! Nyt liv...at få 7 i lotto 10 gange i træk.... Det kan sammenlignes med f-eks. Nils har kræft i tyktarmen, lever, lunger, over det hele i kropen, og lægen siger til vores kære kloge Nils at han har kun 2-3 måneder tilbage at live... Så efter et kort styk tid kommer der noget ny medicin på markedet og det får Nils og til sidst bliver han rask 100% (aldrig mere syg) ....Bliver Nils glad? Hvor meget bliver han glad? Lige så meget glæde får folk der få (opholdstilladelse) lov at bo i DK...:D
Men vores fiktive tidligere kræftsyge person ville nok ikke bruge resten af sit glade raske liv på at kritisere og fordømme dem, som havde opfundet/fremstillet denne nye medicin, vel??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Statsborgerskabet kan normalt opnås efter 9 år efter man første gang søgte tidsbegrænset ophold. Har man på dette tidspunkt gæld til det offentlige kan man ikke få statsborgerskab, ligesom kriminalitet også er en naturlig forhindring. Når nu dette er på plads, forsætter jeg min argumentation, at Danmark har en andenklasses borger, der forventes at bidrage til samfundet, dog uden at have demokratisk adgang til den lovgivende forsamling, hvis love, denne andenklasses borger er underlagt. Dette er omtrendt lige så demokratisk i sit udtryk, som den svenske godsejer hvis stemme vejede tungere end menigmands. Sat på spidsen, mener jeg at Danmark har en lang tradition med andenklassesborgere og at vi i Skåne derfor vil få svært ved at få vores krav om stemmeret opfyldt, da Danmark principelt intet problem ser i at holde samfundsgrupper med stærk tilknytning til Danmark udenfor demokratiet. Dette har jo været normal praksis i flere år. :rolleyes:
Man får da som dansk statsborger i Tyskland ikke lov til at stemme til det tyske rigsdagsvalg osv. Så derfor har Tyskland, England osv. andenklasseborgere? Tyske statsborgere bosiddende i et andet land har dog lov til at stemme til det tyske rigsdagsvalg (sæt selv flere lande ind), så der er de faktisk bedre stillet. Man kan jo forestille sig, at Mr. Peters har fået arbejde i Danmark i 2 år og dermed opholdstilladelse. Efter 1 år er der folketingsvalg, skal han have lov til at stemme og sætte præg på landets politik, hvis han alligevel forsvinder igen efter 1 år? Nej...! Sådan er demokratiet, man skal have det fulde medlemsskab før man kan deltage - at det så tager et vist antal år afhængigt af landet er en anden sag. Ligeledes står det klart, at skylder man det offentlige store summer og har begået grov kriminalitet, så er man da ikke egnet som statsborger. Jeg fastholder stadig min mening med, at man skal have statsborgerskab for at kunne stemme. Udfordringen med os bosiddende i Skåne er jo, at vi arbejder i Danmark og dermed har en tilknytning til riget, modsat Hr. Frandsen, som arbejder og betaler skat i USA og aldrig er i Danmark. Grundloven er jo her utidssvarende, og det er jo kun blevet mere udtalt efter Øresundsbroen kom.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lidt om politik (stemmeret) - jeg tror at Helle Thornings Smith bliver vores nye Statsminister og Naser Integrationsminister...Regering S + RV + NA (+ EL & SF) :D
Uha, så søger jeg politisk asyl. Jeg er forfulgt - af skattevæsenet :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Denne tråd er efterhånden syg. Denne tråd er efterhånden syg :sick: Det er et debat forum, ikke et svine til forum.

Men vores fiktive tidligere kræftsyge person ville nok ikke bruge resten af sit glade raske liv på at kritisere og fordømme dem' date=' som havde opfundet/fremstillet denne nye medicin, vel??[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har svært ved at se problemmet i at man ikke kan stemme pga. bopæl i Sverige, de fleste var klar over man mistede stemmeretten ved flytning. I sidste ende betyder det ikke så meget hvem der er på magten, det er reelt kun meget få emner der ikke vedtages på tværs af alle partier (Hvis man ser bort fra EL og SF). Hvis jeg skulle se egoistisk på det, mener jeg at skatten skulle være på 20 % finanseret af afgifter på fødevare, boligere, børnepasning, alkohol, biler, tøj, bensin og pensionen skulle halveres. Så det er måske godt jeg ikke kan stemme :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan klare det Jeg kan godt klare at tonen bliver hård (Det er der vist ingen der er i tvivl om) Men når den bliver personlig (navne, sygdomme. Racistisk på den onde måde) Så er det ikke längere en debat. Men jeg beder på ingen måde om at tråden skal slettes. Tvärtimod bryder jeg mig ikke om moderator diktatur.

Det synes jeg ikke, din svensker:laugh: Det er sygt for mig at diskutere om Porcher og at deltage i konkurrencen hvem har først opdaget at broen er lukket, men jeg går ikke deres tråd og siger: "Denne tråd er syg "... Vi diskuterer om stemmeret og alt det der har conection til det. Vi er demokrater og bruger vores ydningsfrihed, siger ikke noget grimme ord til hinanden...Vi respekterer hinanden. :) Men hvis vores vært Gio synes at denne tråd er syg så må han meget gerne slette det hele........:) Lad os forsætte...hvor blev Markowitch af?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Man kan jo forestille sig, at Mr. Peters har fået arbejde i Danmark i 2 år og dermed opholdstilladelse. Efter 1 år er der folketingsvalg, skal han have lov til at stemme og sætte præg på landets politik, hvis han alligevel forsvinder igen efter 1 år? Nej...!
Det er meget svært at diskuttere med Jer, når I ikke læser hvad jeg skriver. :rolleyes: Jeg taler om stemmeret til folk med permanent opholdstilladelse og bopæl i Danmark. Det tager normalt 7 år at opnå denne status. Hvis Mr. Peters får permanent opholdstilladelse i Danmark efter at have været her i 7 år og bestået en danskprøve, synes jeg også han skal deltage i demokratiet, i stedet for at være de-facto andenrangsborger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har svært ved at se problemmet i at man ikke kan stemme pga. bopæl i Sverige
Ahh, så hvis der opstiller et parti med et programpunkt der siger; "Vi vil ændre grundloven således at alle danske statsborgere der ikke opholder sig min. 180 dage årligt i Danmark mister deres statsborgerskab" er du bare ligeglad, og ønsker inddirekte at give dem din stemme ved ikke at stemme på et andet parti?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites