Jump to content
fatboy60one

bilförmånsvärde ... hvad er det?

Recommended Posts

Jeg sidder her og forsøger at lave et meget foreløbigt budget. Og ved udregning af dette, støder jeg bla. ind i ovennævnte begreb! Er der nogen som ved hvad det betyder? Jeg kan regne ud, at det er en form for afgift - men hvad dækker det helt præcist over? Jeg sætter også denne tråd op i skatte debatten - måske den i virkeligheden hører hjemme dér! Jeg vil blive meget glad hvis nogen kan hjælpe mig på vej :th2: Med venlig hilsen Frank

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kanon - tak skal du have. Jeg sad lige og fik koldsved på panden, for jeg troede det var en form for afgift alle skulle betale. Jeg sidder og er i fuld krig med at importere en Mercedes-Benz SL500 fra Tyskland, og da jeg så lavede en beregning på som fortalte jeg skal lægge SKK 16483,- i Förmånsvärde pr. md. ... så røg den drengedrøm :cry: Så jeg kan godt fortsætte mit projekt :-) Tak igen :th2: Hilsen Frank

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Eh...läs nu vad Larscph sriver "Det er det beløb, du bliver beskattet af hvis du har fri bil hos en svensk arbejdsgiver." Du har inget förmånsvärde om du som privatperson importerar en bil.
ØH! Er det ikke også det jeg skriver - på dansk? "Kanon - tak skal du have."! Mvh. Frank

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så jeg kan godt fortsætte mit projekt :-) Tak igen :th2:
Yes - ingen fare dér. Det kan være svært at helt forstå - men svenskerne HAR faktisk ikke andre afgifter på biler end 25% moms når du køber den. Plus så løbende fordonsskat og så den nye borgerlige regerings (!!) afgift på ansvarsforsikringer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites