Fagerborn 10 Anmeld indhold Skrevet October 22, 2007 Er der nogen der bruger færgerne ?? Jeg skal pendle mellem Helsingborg og Lyngby 31/10 --> 21/12. Er der nogen der har erfaring af om man kan nå at skifte mellem færge og tog på seks minutter, og om færgerne går som de skal ? Er der eventuelt nogen der kører og som er interesseret i en betalende passager ?? Det er hverdage, kontorarbejdstider. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2007 Færgerne går 99% af tilfældene til tiden, er sq sjælent de er forsinket syns jeg. Bruger dem selv hver dag. DU kan nå toget, hvis du løber når færgen ligger til og ud til toget - sammen med alle de andre. Tror faktisk at toget tit lige venter 1-2 minutter med at køre af samme årsag. Nu kører jeg ikke selv, andet end ned til færgen og stiller bilen - koster jo 3k om måneden med bil *G* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2007 Er der nogen der bruger færgerne ?? Jeg skal pendle mellem Helsingborg og Lyngby 31/10 --> 21/12. Er der nogen der har erfaring af om man kan nå at skifte mellem færge og tog på seks minutter, og om færgerne går som de skal ? Er der eventuelt nogen der kører og som er interesseret i en betalende passager ?? Det er hverdage, kontorarbejdstider. Det kan du ...... nogle gange. Det kommer nok an på hvilken færge det er men de er som regel inde 2-3 minutter efter at de skal være, så du har kun 3-4 minutter. Fælles for alle færgere er nok at de ALDRIG er inde til tiden, men hvor meget afhænger af tidspunktet på dagen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2007 Færgerne går 99% af tilfældene til tiden, er sq sjælent de er forsinket syns jeg. Bruger dem selv hver dag. Det gør jeg også og hvis du mener at de er forsinket 99% af tiden, så stemmer det nok med mine erfaringer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2007 Aha !!! Basse har altså bedre motion end Steen Eller, hvad bruger I for nogen ture, da I har så forskellige erfaringer ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2007 Aha !!! Basse har altså bedre motion end Steen Eller, hvad bruger I for nogen ture, da I har så forskellige erfaringer ?? Jeg tvivler. Jeg er nemlig gået tilbage til cyklen igen, da jeg hurtig blev træt af at stå nervøst og kigge på uret hver morgen. Jeg tog den 7.10 da jeg tog toget. Man kan sige at heldigvis var den konsekvent forsinket, da den næsten altid var inde 7.32 og så kan man lige nå det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2007 tager den 7.50 og 7.30 - syns de er inde til tiden - men igen jeg skal ikke bruge toget på den anden side, da jeg arbejder i Helsingør :-) jeg plejer at kigge på uret når jeg rammer ankomsthallen, og der syns jeg den siger 2-3 min. efter - og det er på gåben. Så med løb kan man godt nå toget. Gør de andre passagerer da. Tit holder toget der stadig når jeg rammer perronen i min morgen slendren heheh. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2007 Det er nok den 7.30 (eller 6.30) fra Helsingborg der er aktuel for mig, det passer med min bus ned til Knuttis. Træls det skal være så stresset. To eller tre minutter ekstra ville gøre underværker. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2007 Må indrømme at den var ca. 2 min. forsinket før den lod bilerne kører fra i morges kl. 7.52 (afg. 7.30). men alle morgener ser jeg folk løbe efter toget, så tror ikke du kan undgå det, til tiden eller ej eheh. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2007 Så må jeg have fat i nogen fede kondisko og noget Red Bull. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Hippy81 10 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2007 Eller som jeg har set et par gange en ældre herre på et løbehjul :th2: /Brian Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2007 Det har jeg faktisk tænkt på men det troede jeg var forbudt. Af hensyn til sikkerheden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
leon 0 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2007 Min kone siger, at det skulle være bedre med sundbusserne, da de ikke tager så lang tid om at ligge til kajen og man ikke skal gå helt så langt som med scandlines.. Men ja scandlines er tit de 2min forsinket, men det er ekstremt sjældent at det er mere.... Mvh Leon Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2007 Sundbusserne er helt klart et alternativ da de afgår 5 minutter før Scandlines (og min bus standser lige udenfor). De er ikke med i Øresundskort samarbejdet, så jeg skrev faktisk til dem tidligere i dag og tiggede om et kort med studerende rabat. Håber de hører min bøn !! Hvor parkerer I egentlig når I skal med færgen ?? Der er langt at gå fra Sockerbruksgatan, det er vist det nærmeste sted, der er gratis Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret November 16, 2007 Min kone siger, at det skulle være bedre med sundbusserne, da de ikke tager så lang tid om at ligge til kajen og man ikke skal gå helt så langt som med scandlines.. Men ja scandlines er tit de 2min forsinket, men det er ekstremt sjældent at det er mere.... Mvh LeonJa, efter godt to uger i ''Hvis Gud, øh, Scandlines vil''-vold, så har jeg fundet ud af at det normale Øresundspendlerkort også gælder på AceLink (Sundbusserne). Det er ellers ikke noget de reklamerer med. Neeeej, hvor er det skønt at sidde i de magelige ''læder''-sæder på Pernille eller Magdelone og altid have mindst otte minutters omstigningstid i Helsingør (jeg har brugt turene 7.05 og 8.05 fra Helsingborg i går og i dag.) Det kan VIRKELIG anbefales !!!! Jeg har for øvrigt døbt Tycho Brahe om til Pindestolehelvedet. På Aurora eller Hamlet kan man i det mindste finde enkelte oaser med bløde stole, men Tycho, nej .... den færge gør ikke mig glad. Eneste sted med bløde sæder er i rygersalonen Eller på soldæk Basse, hvor parkerer du i Helsingborg hvis du har bilen med ned til byen ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret November 16, 2007 Ja, efter godt to uger i ''Hvis Gud, øh, Scandlines vil''-vold, så har jeg fundet ud af at det normale Øresundspendlerkort også gælder på AceLink (Sundbusserne). Det er ellers ikke noget de reklamerer med. Neeeej, hvor er det skønt at sidde i de magelige ''læder''-sæder på Pernille eller Magdelone og altid have mindst otte minutters omstigningstid i Helsingør (jeg har brugt turene 7.05 og 8.05 fra Helsingborg i går og i dag.) Det kan VIRKELIG anbefales !!!! Jeg har for øvrigt døbt Tycho Brahe om til Pindestolehelvedet. På Aurora eller Hamlet kan man i det mindste finde enkelte oaser med bløde stole, men Tycho, nej .... den færge gør ikke mig glad. Eneste sted med bløde sæder er i rygersalonen Eller på soldæk Basse, hvor parkerer du i Helsingborg hvis du har bilen med ned til byen ?? Har du en sart nummer, Fagerborn ? Aurora havde faktisk nogle udmærkede lilla stole førhen, men de blev desværre kasseret til fordel for "barstolene". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret November 16, 2007 Har du en sart nummer, Fagerborn ? Aurora havde faktisk nogle udmærkede lilla stole førhen, men de blev desværre kasseret til fordel for "barstolene". MEGET !!! Jeg synes ellers man sidder godt i Auroras bar (de dybe stole), hvis ikke lige der sidder nogen overforfriskede øldrikkere i nærheden. Men altså Tycho, det burde være halv pris for at rejse med den skøjte. Store åbne flader uden mindste hygge. På Hamlet har de f.eks. sat runde vægge op i entrehallen med sofaer på. De mørkerøde sofaer i Hamlets Brasserie er min favorit. (Hvis jeg altså nogensinde skulle bryde min nye AceLink-vane.) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites