Basse 10 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2007 Ok, men bliver den gilera 200cc ikke mærket som en MC i Sverige ? For mig kan jeg slet ikke se problemet for færgerne, selv rigtige MC'er bliver jo placeret lige ved siden af cykler og mopeder. Men folk må vel betale ekstra for MC, på trods af de ikke fylder mere, som sådan. Blir spændende og høre hvad HH og Scandlines tillader. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
leon 0 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2007 Her er et gamelt indlæg... Gileraen skulle vist gå 140kmt. http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=1854&highlight=vespa Jeg har også en gammel offroader 350 ccm føler mig også bollet godt når den skal betale fuld mc. pris. Ved hh er jeg næsten sikker på skal man betale fuld pris med det samme det er over 50ccm hvis de opdager det, har spurgt dem engang. Ellers skal du da have sådan en her http://www.blocket.se/vi/11525888.htm?ca=23_3_s prisen er bare høj.. Mvh L Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fisker 0 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2007 Ok, men bliver den gilera 200cc ikke mærket som en MC i Sverige ? For mig kan jeg slet ikke se problemet for færgerne, selv rigtige MC'er bliver jo placeret lige ved siden af cykler og mopeder. Men folk må vel betale ekstra for MC, på trods af de ikke fylder mere, som sådan. Blir spændende og høre hvad HH og Scandlines tillader. Reelt hedder det jo at over 50 cc er en motorcykel, kommer du på en dansk indreg, scooter 100 cc eller 150 er det mc pris. Men da de ikke beder om at se din reg attest, lader de den gå som moped, kommer du på en yamaha 500 cc som er meget større end de små 100 og 150 cc, så bonger mc pris. men basse en en 100 cc er jo osse reg som mc i sverige, det er min 150 cc osse, så forstår ikke hvad du mener? den eneste måde du ser forskel på en pgo t-rex 50 cc og en 150 cc er på skattemærket, som er på den som er mc. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2007 Hmmm..... må snakke lidt mere med HH ferries - Måske kan kunne finde et alternativt til en bilpendler aftale, ser ingen grund til at betale 3034kr om måneden for at tage en mc med over, når den blir placeret sammen med cykler og knallerter, og derfor ikke optager en bil plads. Der må være et marked for dem, at oprette et pendlerkort til MC'er. Kan ikke være den eneste der ønsker at pendle over Øresund på mc. Der er jo heldigvis nogle måneder til det blir 100% aktuelt. MHT. den gilera - den er godt nok grim hehe - og vespaen er jeg ikke så meget for, ej heller ikke den pris de vil ha for en ny. Men det kan blive det jeg blir tvunget til at tage. Håber dog stadig på en fornuftig MC aftale, da jeg hellere vil have en 2hjuler jeg kan køre til KBH på mv. Og gider sq ikke rigtig ligge på motorvejen med 110 i timen, på et køretøj der ikke er størrer end en eu-knallert hehe. Skal primært bruge køretøj til ca. 52 km om dagen på job her til foråret - men ville være rart at kunne tage det på en rigtig MC. Men er alternativet en 200cc mc, så blir det bare det. Fisker og Leon, hvis i kunne kommer over på en rigtig MC - med en speciel MC pendler aftale - måske 1500-2000 kr. om måneden - er det så noget i evt. ville være interesseret i ? og ville det ændre jeres svar, hvis det f.eks blev HH ferries der oprettede sådan et kort ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
leon 0 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2007 HH har en sådan aftale mener jeg. Det er vist ca. halv pris af bilpendler kortet. Dvs. man skal være medlem af pendlerklubben og købe de 50 ture og de holder i 2 måneder hvilket jo er fint nok. Jeg cykler på job arbejder i Helsingør og det er fint. Men til de 52 km ville jeg da helt klart også vælge en ordentlig mc. Til de penge de vil have for en "stor" vespa kan man også købe en lækker mc for. Mvh Leon Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fisker 0 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2007 Har ikke mc mere basse. og leon har ret hh har en pendler aftale til mc. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2007 Uhm, snakkede med Fritz fra HH ferries - og de har ingen MC pendler aftale. Det er det jeg prøver at forhandle med ham om. Ja, vil også helst have en rigtig mc til 52 km hehe. Enten en normal MC, eller en af de store MC-scooters, så som yamaha T-max 500cc Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
leon 0 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2007 Snakkede med den fyr på en Ducati sidste år og han sagde, at han havde en aftale der hed ca 1000kr mindre om måneden end med bilen. L Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2007 ok - men er igang med at bore i sagen - se om HH ferries ikke er friske på et officielt pilotprojekt. Den officielle udmelding indtil videre, fra deres repræsentant Fritz er, at der IKKE er et mc pendler kort. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
-TCOB- 10 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2007 ok - men er igang med at bore i sagen - se om HH ferries ikke er friske på et officielt pilotprojekt. Den officielle udmelding indtil videre, fra deres repræsentant Fritz er, at der IKKE er et mc pendler kort. Hej Basse når du har fået helt klar besked må du lige sige til. Alt det med hvad et pwendler kort koster, få det trukket over jeres løn det har ejg fået gjort tidligere. Så blvier det noget billigere Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret October 30, 2007 Hej Basse når du har fået helt klar besked må du lige sige til. Alt det med hvad et pwendler kort koster, få det trukket over jeres løn det har ejg fået gjort tidligere. Så blvier det noget billigere Bah, jeg arbejder for SKAT i Danmark - de fatter ikke det med bruttolønsnedgang mod de betaler visse ting for deres ansatte :( Tæller måneder til jeg er færdig med sidste del af min uddannelse, så jeg kan få et job i det private, med ordenlige vilkår for deres medarbejdere hehe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
-TCOB- 10 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2007 Bah, jeg arbejder for SKAT i Danmark - de fatter ikke det med bruttolønsnedgang mod de betaler visse ting for deres ansatte :( Tæller måneder til jeg er færdig med sidste del af min uddannelse, så jeg kan få et job i det private, med ordenlige vilkår for deres medarbejdere hehe. Ej det ka jeg godt se så er det ikke let, men pas nu på med at sige du er ved Skat, der kunne komme en masse spørgstmål om hvad vi skal gøre. Men det kunne jo blive til et fuldtids job. er du ellers falder godt tikl her over ??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2007 Hehe arbejder som pantefoged, så ved ikke en dyt om skatteregler. Jow tak, er faldet fortrinligt til herover - er den bedste beslutning jeg har taget i mit liv indtil videre :-) Har fået alt det materielle jeg ønskede mig, men ikke havde råd til i Danmark. Og så er det et kæmpe plus at jeg er flyttet lidt på landet, frisk luft og flot natur - samt nogle super søde naboer, der ikke har noget imod en frisk single dansker :D Den lokale tankpasser, hilser mig altid med "rock'n'roll tegnet" - da jeg kører i mercedes, ejer egen bolig og er single - ud fra hans ord i hver fald *G* Næste skridt skulle måske være man skulle skifte arbejde til Kronofogedmyndigheden - kort til arbejde, ingen dansk skat mv. *G* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ESRA SARI GÜLHAN 10 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2007 Velkommen til Martin helsigborg er en dejlig by... jeg har boet her over i 4 år.. og har Aldrig haft problemer med færgen den har kun været forsinket en halv time to gange på de 4 år og det var pga. orkan.. ! ! ! slet ikke ligesom broen hvor den bare er lukket til en lille blæst. færgen er faktisk slet ikke så dyr som de siger... hvor flytter du så hen her i helsingborg ? ? ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Scion 10 Anmeld indhold Besvaret November 4, 2007 Velkommen til Martin helsigborg er en dejlig by... jeg har boet her over i 4 år.. og har Aldrig haft problemer med færgen den har kun været forsinket en halv time to gange på de 4 år og det var pga. orkan.. ! ! ! slet ikke ligesom broen hvor den bare er lukket til en lille blæst. færgen er faktisk slet ikke så dyr som de siger... hvor flytter du så hen her i helsingborg ? ? ? jeg tror der er et link til en googlemap lidt længere oppe i tråden, men jeg flytter til sjöcronagatan :) hvor bor du henne af? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret November 4, 2007 Hehe - vi snakker om pendlerkort her ikk ? - Lad os tage HH ferries pendler pris, da det er den billigste over sundet. 3034kr for 50 ture, gyldighed 2 måneder. Pris pr tur er 3034/50= 60,68 kr. Der er ca. 20 arbejdsdage i snit på en måned - det er 40 enkelture pr. måned. Nu regner vi ikke med ind, at vi også kører privat på det kort - lad os for nemhedens skyld sige du er palle alene i verdenen, og kun tager over når du skal på job. For hvert kort du køber, har du sådes 10 ture i overskud pr. måned eller 5 arbejdsdage. En arbejdsuge er 5 dage. Dvs når der er gået 3 måneder, køber du dit pendlerkort til den 3. måned så sent i måneden at du kun bruger 10 enkeltture (5 arbejdsdage) den måned, således er der 40 enkelture (20 arbejdsture) til den 4. måned. Så du har ikke udgift til et pendlerkort hver 4. måned. I den perfekte verden altså. Det du kan fradrage er den faktiske udgift, altså 40 enkelture pr. måned til 60,68 kr. pr stk = 2.427.20 kr. Fradraget er placeret i bundskatten/mellemskatten så det har en værdi af ca. 32% (da dette er hvad bundskatten/mellemskatten er) Ialt kommer du til at betale 2427,20 minus 32% = 1.650,50 kr. Problemet er bare at de første 3 måneder er din reelle udgifter jo 3034 kr. idet du SKAL købe et penlerkort med 50ture de første 3 måneder, hver måned. Du kan udjævne betalingen ved at bruge en budgetkonto, hvor du indbetaler 2.427.20kr. til hver måned, hele året rundt. Og et fradrag på skattekortet, sænker ikke din trækprocent, men øger dit månedfradrag. Alt ialt, stadig rigtig mange penge at bruge på en færge - for mange syns jeg. kontra broen, som koster hvad ? 2.500kr. om måneden ved normal arbejdsmåned, og man betaler når man bruger broen, ikke på forhånd eller noget andet. HH og Scandlines er FOR uflexible i deres pendleraftaler. Puha en smører, håber det er til at forstå. Jeg kunne sagtens følge med. Det var en super udregning :th2: 1600 / 40 overfarter, det er faktisk ''kun'' 40 kroner per tur. Det er da næsten gratis. De skal da have lidt til de ansatte, olien og de luxuøse skuder. Hvis man så skal have ferie og kan arbejde visse dage hjemmefra sparer man så egentlig ikke yderligere et eller to kort på årsbasis ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret November 4, 2007 Jeg kunne sagtens følge med. Det var en super udregning :th2: 1600 / 40 overfarter, det er faktisk ''kun'' 40 kroner per tur. Det er da næsten gratis. De skal da have lidt til de ansatte, olien og de luxuøse skuder. Hvis man så skal have ferie og kan arbejde visse dage hjemmefra sparer man så egentlig ikke yderligere et eller to kort på årsbasis ?? Jow, hvis du kan arbejde hjemme en eller 2 dage om ugen - så blir det alt andet lige billigere. Men det ændre ikke så meget på du skal skal ud og bruge 3034kr. på forhånd, mindst de 2 første måneder i en given periode. Jeg så hellere de lavede en aftale som går på autobizzen f.eks - ala den de har på broen - Selv, så satser jeg på at arbejde hjemme 1 eller 2 dage om ugen til foråret og frem - så det er lidt lettere mod budgettet. Prisen pr. overfart når man laver mit regnestykke er, som du selv siger, fair nok - er bare skidt man skal ligge alle de penge på forhånd, og ikke kan betale dem løbende. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Scion 10 Anmeld indhold Besvaret November 5, 2007 Jow, hvis du kan arbejde hjemme en eller 2 dage om ugen - så blir det alt andet lige billigere. Men det ændre ikke så meget på du skal skal ud og bruge 3034kr. på forhånd, mindst de 2 første måneder i en given periode. Jeg så hellere de lavede en aftale som går på autobizzen f.eks - ala den de har på broen - Selv, så satser jeg på at arbejde hjemme 1 eller 2 dage om ugen til foråret og frem - så det er lidt lettere mod budgettet. Prisen pr. overfart når man laver mit regnestykke er, som du selv siger, fair nok - er bare skidt man skal ligge alle de penge på forhånd, og ikke kan betale dem løbende. Helst da ikke som den på broen, der koster det jo reelt det samme uanset hvor meget man arbejder hjemme? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret November 5, 2007 Helst da ikke som den på broen' date=' der koster det jo reelt det samme uanset hvor meget man arbejder hjemme?[/quote'] Nej, mener bestemt de betaler pr. overfart - hvor de første 10 ture koster een pris, og de næste 30 ture (ture over 40 om måneden er vist nok dyrere) koster en lavere pris - ialt for 40 ture omkring 2500 kr. Med færgen koster det 3034 for 50 ture - betalt forud og er gyldig i 2 måneder. (HH-Ferries pris) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Scion 10 Anmeld indhold Besvaret November 5, 2007 Nej, mener bestemt de betaler pr. overfart - hvor de første 10 ture koster een pris, og de næste 30 ture (ture over 40 om måneden er vist nok dyrere) koster en lavere pris - ialt for 40 ture omkring 2500 kr. Med færgen koster det 3034 for 50 ture - betalt forud og er gyldig i 2 måneder. (HH-Ferries pris) ja de første 20 ture koster en mindre formue, og de næste er gratis (25kr men stadig 50kr fradrag). og ja man ender på ca. 2500kr i måneden, men det er uanset hvor meget eller hvor lidt man kører. Jeg vil helst gerne kunne få noget ud af at arbejde hjemme, det gør man ikke med øresundsbro systemet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 5, 2007 man ender på ca. 2500kr i måneden' date=' men det er uanset hvor meget eller hvor lidt man kører.[/quote']Hvis du ikke kører over, så koster det dig jo ikke noget - så jeg forstår ikke din påstand!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Scion 10 Anmeld indhold Besvaret November 5, 2007 Hvis du ikke kører over' date=' så koster det dig jo ikke noget - så jeg forstår ikke din påstand!?[/quote'] som pendler er det meget svært at holde sig under 20 overkørsler per måned, så er du ihvertfald nået til et punkt hvor du knapt kan siges at arbejde i danmark mere. og om du kører over 20 eller 50 gange, gør reelt ingen forskel på prisen per måned. pointen med det er at hvis færgen var prissat ligesom broen, så ville man ligesom med broen, ikke få noget ud af at arbejde hjemme. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Scion 10 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2007 I øvrigt, man skal jo dokumentere broen/færgen for skattevæsnet, hvordan gør man det, sender man bare sine kvitteringer ind? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2007 I øvrigt' date=' man skal jo dokumentere broen/færgen for skattevæsnet, hvordan gør man det, sender man bare sine kvitteringer ind?[/quote']Kun hvis de spørger efter dokumentation (læs: torskegilde). Derfor gemmer du dine kvitteringer o.l. på din transport! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Scion 10 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2007 Kun hvis de spørger efter dokumentation (læs: torskegilde). Derfor gemmer du dine kvitteringer o.l. på din transport! Ja okay, men de antager ligesom som udgangspunkt at man er "ok", og så kan de finde på at prikke til en hvis de får lyst. og i det tilfælde skal man kunne dokumentere det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites