Jump to content
Scion

Så flytter jeg til helsingborg, ved nytår!

Recommended Posts

Hej Folkens, under antagelse af at jeg ikke er alene :) Det virker meget som et malmø forum, men der må vel være et par helsingborgere rundt omkring, giv jer endelig tilkende hvis i er her! Jeg flytter ihvertfald til helsingborg til nytår, og det kunne da sikkert være hyggeligt nok at snakke lidt her på forumet, der er sikkert lidt af hvert af interesse. Mvh Martin

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Folkens, under antagelse af at jeg ikke er alene :) Det virker meget som et malmø forum, men der må vel være et par helsingborgere rundt omkring, giv jer endelig tilkende hvis i er her! Jeg flytter ihvertfald til helsingborg til nytår, og det kunne da sikkert være hyggeligt nok at snakke lidt her på forumet, der er sikkert lidt af hvert af interesse. Mvh Martin
Det er fordi, helsingborgerne er nogle sløve padder:) :love::rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, vi er bare meget få hehe Men velkommen til det rigtige Sverige *G* - Malmø er jo snart en Dansk storby. Heroppe, kan folk stadig blive forbavset over man er dansk og til og med bor her - ikke kun er inde og raide biltema eller Ikea *G* Spørg endelig hvis du er i tvivl om noget :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej, vi er bare meget få hehe Men velkommen til det rigtige Sverige *G* - Malmø er jo snart en Dansk storby. Heroppe, kan folk stadig blive forbavset over man er dansk og til og med bor her - ikke kun er inde og raide biltema eller Ikea *G* Spørg endelig hvis du er i tvivl om noget :-)
ja jeg boede helsingborg for nogle år siden i et halvt års tid, jeg synes vældig godt om byen, så jeg tænkte at nu jeg havde mulighed for at bo der igen uden alt for mange gener, så ville jeg da gøre det :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nok pga. scanlines og HHferries ublu priser på biltransport hehe. Glæder mig til marts, hvor jeg kan køre mc - ½ pris :-)
Helt rigtig Basse de er alt for dyre, lad os nu få den skide bro;O) Jeg kunne se du lige have fået nyt arbejde, i dk ???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vekommen til. Og som Basse siger bare spørgløs. Så kommer lige en af de hurtige, hvorfor flytte tilbage til DK, når vi har det så godt her over ??
jeg havde arbejde i sverige dengang, og min afdeling blev lukket. og så ville jeg igang med at studere igen. nu er jeg så blevet færdig med at studere, og har fået styr på det med arbejdet... så nu vil jeg flytte derover igen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nok pga. scanlines og HHferries ublu priser på biltransport hehe. Glæder mig til marts, hvor jeg kan køre mc - ½ pris :-)
det fører faktisk til første spørgsmål, jeg havde planer om at "gå" over færgen fordi jeg bor tæt på, og så parkere på helsingør siden et eller andet sted. jeg er godt klar over der er lidt gang tid efter man ankommer i helsingør, men er der nogen andre problemer i det jeg ikke har overvejet mon?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
det fører faktisk til første spørgsmål, jeg havde planer om at "gå" over færgen fordi jeg bor tæt på, og så parkere på helsingør siden et eller andet sted. jeg er godt klar over der er lidt gang tid efter man ankommer i helsingør, men er der nogen andre problemer i det jeg ikke har overvejet mon?
hehe jeg gøre det samme, med at gå over. Det er meget billligere, men der er altid lige det med en parkerings plads. Hvis man kommer lidt tidlig hjem skal du holde på 24timers paarkering, eller kan man holde på blomster torvet. Men der er jo snak om at der skal være brugere betaling over alt i den indre by;O(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hehe jeg gøre det samme' date=' med at gå over. Det er meget billligere, men der er altid lige det med en parkerings plads. Hvis man kommer lidt tidlig hjem skal du holde på 24timers paarkering, eller kan man holde på blomster torvet. Men der er jo snak om at der skal være brugere betaling over alt i den indre by;O([/quote'] hmm, lyder nederen med bruger betalt parkering... men ok, worst case må man vel tage bilen over, jeg skal heldigvis kun på arbejde tre dage om ugen og kan måske lave noget samkørsel med en kollega. men det er jo mere fleksibelt bare at gå over i sit eget tempo og så trille derfra, og så er det (meget) billigere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hmm, lyder nederen med bruger betalt parkering... men ok, worst case må man vel tage bilen over, jeg skal heldigvis kun på arbejde tre dage om ugen og kan måske lave noget samkørsel med en kollega. men det er jo mere fleksibelt bare at gå over i sit eget tempo og så trille derfra, og så er det (meget) billigere.
hehe ja det er meget billigere, vi kørete over det første stykke tid, 2 biler med hh ca 6 k om mdr. Sygt, men ellers må vi alle samme måske være bedre til at høre om der er nogle der vil køre med over når vi tager billen ;O) Hvor skal du bo??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hehe ja det er meget billigere' date=' vi kørete over det første stykke tid, 2 biler med hh ca 6 k om mdr. Sygt, men ellers må vi alle samme måske være bedre til at høre om der er nogle der vil køre med over når vi tager billen ;O) Hvor skal du bo??[/quote'] Sjöcronagatan 1 (ligger ved siden af gasverksgatan), det er i den sydlige del...ca. 10 minutters gang fra stationen, hvad med dig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sjöcronagatan 1 (ligger ved siden af gasverksgatan)' date=' det er i den sydlige del...ca. 10 minutters gang fra stationen, hvad med dig?[/quote'] Vi bor i västgergärd, Veckogatan. Vi har været her over i snart halvandet år, er super glad for det. Jeg overvejer faktisk at få arbejde her over ;O)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi bor i västgergärd, Veckogatan. Vi har været her over i snart halvandet år, er super glad for det. Jeg overvejer faktisk at få arbejde her over ;O)
ja det overvejer også, men det må lige vente til jeg har lidt mere erhvers erfaring. har pt. 2 år, men kun 1 år hos den samme virksomhed, og jeg er sådan set glad for det hvor jeg er. men på et tidspunkt kunne det da godt være jeg gjorde noget ved det, jeg agter ihvertfald at skifte statsborgerskab på et tidspunkt. jeg boede også i stockholm fra jeg var 9 til 12 år. så jeg taler svensk, omend det er lidt rustent nu om dage ;) fik lige google maps til at sige mig hvor du bor ca, og så satte jeg mig selv ind. er der andre som vil bidrage :)? http://maps.google.com/maps/ms?f=q&hl=en&geocode=&time=&date=&ttype=&num=10&ie=UTF8&msa=0&msid=104643854727684391212.00043d26493e19405f002&ll=56.04074,12.724657&spn=0.014551,0.047035&z=15&om=1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ja det overvejer også' date=' men det må lige vente til jeg har lidt mere erhvers erfaring. har pt. 2 år, men kun 1 år hos den samme virksomhed, og jeg er sådan set glad for det hvor jeg er. men på et tidspunkt kunne det da godt være jeg gjorde noget ved det, jeg agter ihvertfald at skifte statsborgerskab på et tidspunkt. jeg boede også i stockholm fra jeg var 9 til 12 år. så jeg taler svensk, omend det er lidt rustent nu om dage ;)[/quote'] Der er jo bare lige det med lønen, det ved jeg ikke helt hvordan det sikker i mit fag, men det finder jeg ud af. statsborgerskab, ja det kunne være, men det er jo noget af et spring, men jeg skal nok være her nogle flere år før ejg overvejer det, men du kender jo til landet lader det til;O) Hvad arbejder du med ???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er jo bare lige det med lønen, det ved jeg ikke helt hvordan det sikker i mit fag, men det finder jeg ud af. statsborgerskab, ja det kunne være, men det er jo noget af et spring, men jeg skal nok være her nogle flere år før ejg overvejer det, men du kender jo til landet lader det til;O) Hvad arbejder du med ???
IT, jeg er systemudvikler indenfor finans sektoren. you?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller gør som jeg, Køb MC og kom over for halvpris end biler med HH hehe - dog er der self. lige de 3 måneder om året, hvor det kan være problemer med is,sne og en mc :D Har selv overvejet at få arbejde i Sverige - men af dansk arbejdsgiver, der opretter fillial i SE. Nægter at arbejde til den svenske sulteløn *G*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Eller gør som jeg, Køb MC og kom over for halvpris end biler med HH hehe - dog er der self. lige de 3 måneder om året, hvor det kan være problemer med is,sne og en mc :D Har selv overvejet at få arbejde i Sverige - men af dansk arbejdsgiver, der opretter fillial i SE. Nægter at arbejde til den svenske sulteløn *G*
det er jo det, vi lever jo højt på forskellen i de to skatte systemer. så dansk løn i sverige, ja tak :) men jeg ved nu ikke om jeg vil sige man kan køre komfortabelt mc i 9 måneder om året, måske 6 måneder, og så er det heller ikke så festligt når det regner. Men jo, det er da klart en mulighed, man skal bare samtidigt have bil synes jeg, fordi man ikke gider det andet altid (af den ene eller den anden grund). Men hvor i hbg bor du Basse?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Måske at parkeringspladsen nede bag BaneDanmark er meget plaget af indbrud og du skal som regel være heldig hvis du skal have plads nærmere. Kig engang på hvor meget knust glas der ligger. Jeg fik for nylig smadret begge sideruder og stjålet min radio (som havde siddet i i 5 dage), så jeg er færdig med at holde der.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Måske at parkeringspladsen nede bag BaneDanmark er meget plaget af indbrud og du skal som regel være heldig hvis du skal have plads nærmere. Kig engang på hvor meget knust glas der ligger. Jeg fik for nylig smadret begge sideruder og stjålet min radio (som havde siddet i i 5 dage)' date=' så jeg er færdig med at holde der.[/quote'] hmm, banedanmark? jeg ved ikke engang hvor det er?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja du skal for gud skyld ikke holde på 24timers parkeringen, din bil blir rippet på stedet. Scion, jeg bor i Ödåkra uden for Helsingborg by :-) Og regn er sq ikke noget man skal slå sig ud af mht. MC - men jow, jeg skal også ha bil samtidig med, for der er jo nogle måneder man ikke rigtig kan køre mc -plus det er rart at kunne hente famillie og venner ved færgen, eller fragte noget rundt, der er lidt størrer end rygsæk *G*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja du skal for gud skyld ikke holde på 24timers parkeringen, din bil blir rippet på stedet. Scion, jeg bor i Ödåkra uden for Helsingborg by :-) Og regn er sq ikke noget man skal slå sig ud af mht. MC - men jow, jeg skal også ha bil samtidig med, for der er jo nogle måneder man ikke rigtig kan køre mc -plus det er rart at kunne hente famillie og venner ved færgen, eller fragte noget rundt, der er lidt størrer end rygsæk *G*
24 timers parkeringen, dem er der nogle stykker af. men taler vi om den ved kronborg? eller den "lille" oppe ved krydset?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
24 timers parkeringen' date=' dem er der nogle stykker af. men taler vi om den ved kronborg? eller den "lille" oppe ved krydset?[/quote'] Den ligger nede langs banen, efter busholdepladsen, lige der hvor vejen drejer opad. Det tager ca. 10 minutter at gå derned fra færgen. Det tager da godt nok et stykke tid at gå ned til Kronborg. Hvor langt skal du køre ? Er en cykel udelukket ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites