Jump to content
lovebuine

Rejseforsikring hele Verden

Recommended Posts

havde ellers en rejseforsikring hele verden incl afbestilling hos Runa.dk i dk, har haft det i 1 år og nu siger de pludselig den aldrig har været gyldig, da jeg bor i SE. hvad bruger i af rejseforsikring?? skal have noget man betaler for et år af gangen til hele verden. betalte ellers kun 399,- hos Runa.dk, ret billigt må man sige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har min indboforsikring gennem Vesta (tegnet i Nordea). De har "utökat reseskydd" som tilläg. Det koster 341 Sek/år og inkluderer afbestilling, syghus/hjemrejse i hele verden, ingen selvrisiko, 2000 i erstatning (per person) ved mere end 12 timers bagageforsinkelse mv. Selve indboforsikringen ligger for mig 741 SEK/år. (Kun 250.000, men höjere belöb kan tegnes)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har min indboforsikring gennem Vesta (tegnet i Nordea). De har en "res-plus" tilläg (lidt usikker på navnet er korrekt). Det koster ca. 400 Sek/år og inkluderer afbestilling, syghus/hjemrejse i hele verden, ingen selvrisiko, 2000 i erstatning (per person) ved mere end 12 timers bagageforsinkelse mv. Selve indboforsikringen ligger på ca. 800-1200 SEK/år
det lyder sgu billigt, har lige skrevet til dem om jeg kan få en rejseforsikring kun, er jo ikke sikkert, og min forsikring hos salus løber først ud til næste år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har brugt Gouda (www.gouda.dk)' date= de vil godt acceptere, at man bor i Sverige, blot man har dansk cpr-nummer.
det eneste Gouda har, som jeg umiddelbart kan se, er en årsforsikring der kun dækker i europa, man kan så gå ind og bestille en forsikring pr rejse til verden, men jeg skal bruge en års rejse forsikring

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
De fleste indboforsikringer i Sverige har jo inkluderet en rejseforsikring ved rejser i op til 45 dage' date=' så det er kun, hvis man skal på langfart i længere tid end det, at man skal ud for at tegne en decideret rejseforsikring.[/quote'] du havde ret, der var rejseforsikring includeret i min hus/indbo forsikring, jeg måtte godt nok betale 320sek mere for en afbestilling forsikring for 1 år, men stadig det er billigt, det dækker hele familien.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
du havde ret' date=' der var rejseforsikring includeret i min hus/indbo forsikring, jeg måtte godt nok betale 320sek mere for en afbestilling forsikring for 1 år, men stadig det er billigt, det dækker hele familien.[/quote'] Prøv Europaeiske forsikringer, de er kendte og har et godt serivce niveau. De har administreret skader for det gule syge sikrings kort (Sygsikring Danmark) inden det blev fjernet fra 1/1-2008 klik dig ind på www.er.dk her kan du blandt andet tegne en hjemtransport forsikring for kun 42 kr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

:th2:

Prøv Europaeiske forsikringer, de er kendte og har et godt serivce niveau. De har administreret skader for det gule syge sikrings kort (Sygsikring Danmark) inden det blev fjernet fra 1/1-2008 klik dig ind på www.er.dk her kan du blandt andet tegne en hjemtransport forsikring for kun 42 kr.
Hvis du køber rejseforsikring hos Europæiske i Danmark og bor i Sverige er du IKKE dækket!!!!! Sygesikringen Danmark er noget helt andet og har INTET med Europæiske at gøre. Det gule kort blev desuden IKKE fjernet den 1/1-08, men dækningen indskrænket (beskrevet til hudløshed herinde) - og i denne omgang tabte Europæiske administrationen af den resterende dækning til SOS

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
:th2: Hvis du køber rejseforsikring hos Europæiske i Danmark og bor i Sverige er du IKKE dækket!!!!! Sygesikringen Danmark er noget helt andet og har INTET med Europæiske at gøre. Det gule kort blev desuden IKKE fjernet den 1/1-08, men dækningen indskrænket (beskrevet til hudløshed herinde) - og i denne omgang tabte Europæiske administrationen af den resterende dækning til SOS
Europaeiske rejse forsikring har afdelinger over hele Europa, så du kan i princippet bo hvor som helst i Europa og blive forsikret da der er en afdeling i samtlige lande såvidt jeg ved! Det er ikke Europaeiske Rejse Forsikring i DK der dækker dig hvis du bor i Sverige, det har jeg ikke påstået, og det får man også at vide hvis man ringer til dem der er en afdeling i Sverige. Jeg mente heller ikke fjernet men indskrænket, og indskrænket gevaldigt i forhold til hvad du kunne få hjælp til før, det var måske mig der formuleret mig forkert. Jeg tror også at service niveauet ville dale en smule i forhold til hvad Europæiske kunne levere. Jeg var nemlig ud for en ulykke sidste år i syd Europa og der var de meget hurtige og proffesionelle til at hjælpe mig hjem til DK. Må have været en bedre økonomisk tilbud de offentlige fik fra SOS i forhold til Europæiske.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Europaeiske rejse forsikring har afdelinger over hele Europa, så du kan i princippet bo hvor som helst i Europa og blive forsikret da der er en afdeling i samtlige lande såvidt jeg ved! Det er ikke Europaeiske Rejse Forsikring i DK der dækker dig hvis du bor i Sverige, det har jeg ikke påstået, og det får man også at vide hvis man ringer til dem der er en afdeling i Sverige. Jeg mente heller ikke fjernet men indskrænket, og indskrænket gevaldigt i forhold til hvad du kunne få hjælp til før, det var måske mig der formuleret mig forkert. Jeg tror også at service niveauet ville dale en smule i forhold til hvad Europæiske kunne levere. Jeg var nemlig ud for en ulykke sidste år i syd Europa og der var de meget hurtige og proffesionelle til at hjælpe mig hjem til DK. Må have været en bedre økonomisk tilbud de offentlige fik fra SOS i forhold til Europæiske.
Hvis man alligevel skal købe sine forsikringer hos Europeiske i Sverige, hvorfor så henvise til en pris på 42 kr. for en forsikring der gælder hos Europæiske i Danmark?? :rolleye: Tror ikke du skal regne med at SOS leverer en dårligere service end Europæiske - SOS har lige købt Europæiskes alarmcentral i Danmark :th2: Men du får mindre dækning på det gule kort i fremtiden, og dermed dårligere "service"... Men som dansker i Sverige kan Europæiske i Danmark IKKE bruges, og Europeiske i Sverige er for dyre og dårlige i forhold til hvad din svenske indboforsikring kan levere. Vil du absolut have en dansk rejseforsikring, då køb hos Gouda eller få dig et kreditkort med gode dækninger (og i øvrigt assistance fra SOS) SOS vandt udbudet med det gule kort, da deres tilbud prismæssigt var under halvdelen af Europæiske - så enten har Europæiske malket det offentlige igennem alt for lang tid, eller også har SOS nogle urealistiske kalkuler... Men dem om det... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MasterCard Gold
Jeg vil også være påpasselig med at bruge MasterCard Gold og alle andre "KreditKort" forsikringer, det er svært at overskue hvad de dækker og hvornår, en god ide er at undersøge det grundigt inden du sætter dit lid til sådan en "forsikring". Det har lige været i medierne, at kredit kort forsikringer er meget uoverskueligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis man alligevel skal købe sine forsikringer hos Europeiske i Sverige, hvorfor så henvise til en pris på 42 kr. for en forsikring der gælder hos Europæiske i Danmark?? :rolleye: Tror ikke du skal regne med at SOS leverer en dårligere service end Europæiske - SOS har lige købt Europæiskes alarmcentral i Danmark :th2: Men du får mindre dækning på det gule kort i fremtiden, og dermed dårligere "service"... Men som dansker i Sverige kan Europæiske i Danmark IKKE bruges, og Europeiske i Sverige er for dyre og dårlige i forhold til hvad din svenske indboforsikring kan levere. Vil du absolut have en dansk rejseforsikring, då køb hos Gouda eller få dig et kreditkort med gode dækninger (og i øvrigt assistance fra SOS) SOS vandt udbudet med det gule kort, da deres tilbud prismæssigt var under halvdelen af Europæiske - så enten har Europæiske malket det offentlige igennem alt for lang tid, eller også har SOS nogle urealistiske kalkuler... Men dem om det... :)
Er ret sikker på at SOS ikke kan levere samme service niveau som Europaeiske, ellers hvis de er såmeget billigere hvad fik de offentlige til at vælge Europaeiske frem for dem i de foregående år, der må være noget om det siden de først "Vinder" seancen efter at det gule sygesikrings bevis dækning bliver indskrænket såmeget, at servicen ikke er afgørende længere, ihvertfald ikke på samme plan som før. Min umiddelbare gæt er at også denne service om et par år vil forsvinde helt, at man ikke engang i EU/EØS lande vil kunne få hjælp via det Gule sygesikringsbevis. Europaeiske er styret af et tysk moder selskab, som ligenu helst ikke ser at man kan "Stjæle" hinandens kunder, at danske Europaeiske kan tilbyde svenske kunder forsikringer og omvendt, men det bliver der vendt på med tiden kan jeg forestille mig. Indtil videre er man nok nødt til som Dansker bosat i Sverige at bruge Europaeiske i Sverige, eller en anden rejse forsikring. Jeg har selv en indbo forsikring via Folksam som dækker mig når jeg rejser, og den har jeg god erfaringer med, da jeg fik brug for deres erstatning engang. Mvh. Caleb

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites