Jump to content
Madsen

Rejsegaranti når toget ikke er forsinket men proppet?

Recommended Posts

Aldrig nogensinde før har jeg oplevet at en togfører har bedt folk om at gå ud af toget, da det var for proppet..! :eek: Jeg skulle med toget fra Kastrup i dag, og det var som sædvandligvis forsinket. Da det endelig kom frem var det total proppet og efter ca. 10 minutters kamp ved dørene, vælger lokoføreren ( eller hvem det nu er ) at køre uden at få alle med... Vi stod rigtig rigtig mange tilbage på perronen... Lige inden vi kørte blev folk endda bedt om at gå ud, da toget var for proppet! Imens jeg stod og ventede ringende jeg til DSB for at høre, hvordan jeg skulle forholde mig til deres rejsetidsgaranti, når det er fysisk umuligt at komme ombord på toget, men det var udenfor deres lukketid... og meget heldigt for DSB/Skånetrafikens personale var de ikke at finde på perronen... Så tænkte jeg, om der var nogen herinde der har oplevet noget lignende og ved hvordan man skal forholde sig? Vi blev i alt omkring 30 minutter forsinket, så minutterne er ikke noget problem, det er mere omstændighederne. Jeg har skrevet sedlen til rejsegarantien, men toget var jo hverken forsinket eller aflyst - bare helt umulig at komme på, så det skulle ikke undre mig om garantien dækker? Nogen der har prøvet noget lignende?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror jeg var med samme tog onsdag - men stod på ved Østerport! Ja det var nok toppen - iøvrigt annoncerede de over højttalerne i toget, at afgangen før (fra KbhH 16:23) ikke kørte, og det var derfor der var så mange med. Spøjs meddelelse over højttalerne dér på Kastrup - noget i stil med "der er for mange med i toget, det er for tungt (!?) så rejsende til Malmø bedes stige ud igen" Jeg tror nu ikke der var mange der kunne stige af - det var virkeligt proppet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Aldrig nogensinde før har jeg oplevet at en togfører har bedt folk om at gå ud af toget' date=' da det var for proppet..![/quote'] Det var da på tide at nogen viser et ansvar for passagerernes sikkerhed og velbefindende. Nu mangler vi så bare at de sætter flere vogne på togene så alle passagerer kan komme med det samme tog.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja' date=' du skriver det bare som det var på sedlen, du sender ind til Skånetrafiken/DSB. Det betyder jo en reel forsinkelse for dig, så der gælder samme regler som ellers.[/quote'] Super! De skriver nu ellers at det kun gælder forsinkelser eller aflysninger, men et overproppet tog må da være i samme kategori, specielt når folk bliver bedt om at hoppe af.. Jeg sender ind, og så håber jeg ikke de laver ballade...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tror jeg var med samme tog onsdag - men stod på ved Østerport! Ja det var nok toppen - iøvrigt annoncerede de over højttalerne i toget, at afgangen før (fra KbhH 16:23) ikke kørte, og det var derfor der var så mange med. Spøjs meddelelse over højttalerne dér på Kastrup - noget i stil med "der er for mange med i toget, det er for tungt (!?) så rejsende til Malmø bedes stige ud igen" Jeg tror nu ikke der var mange der kunne stige af - det var virkeligt proppet.
Ja, jeg har til dato heller ikke oplevet noget lignende! Nu har jeg to date i træk oplevet at være forsinket en halv time, og i forgårs stod politiet endda på perronen... Ved ikke lige hvad de lavede der, men i går var der virkelig brug for dem. Rigtig mange passagere skabte sig og råbte og skreg, og det blev ikke bedre af, at beskeden om at der var for mange på toget ikke kunne høres ude på perronen, så da folk hoppede ud, var vi nogle der hoppede på... det gav lidt sure miner og igen lidt råben... Jeg kan heller ikke helt komme mig over de døre der springer op, det er i forvejen rigtig ubehageligt at stå ved dørene når man kører under og over broen, så bare tanken om hvad der kunne ske, hvis det skete imens det er så proppet eller imens der bare er folk i nærheden... Åh hvor ville jeg gerne have kørekort og bil og slippe for det cirkus!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Super! De skriver nu ellers at det kun gælder forsinkelser eller aflysninger, men et overproppet tog må da være i samme kategori, specielt når folk bliver bedt om at hoppe af.. Jeg sender ind, og så håber jeg ikke de laver ballade...
prøv endelig. Men jeg tvivler på du får noget ud af det. De afviser også tog som er 26 min forsinket. Svindlere

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
prøv endelig. Men jeg tvivler på du får noget ud af det. De afviser også tog som er 26 min forsinket. Svindlere
Ja, det var nemlig lige præcis det jeg havde i tankerne... Frygter at de siger, at toget skal være aflyst eller forsinket og ikke bare proppet... Jeg prøver ellers lige at ringe til DSB og høre dem...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

men de burde! Som i mandags. Der var et tog med teknisk fejl på hovedbanen. 20 min senere kom så det planmæssige tog på et andet spor og kørte ganske hurtigt bagefter, altså rettidigt. I princippet er man så kun 20 min forsinket, men i virkeligheden blev der efterladt mange personer i det første tog fordi der selvfølgelig som sædvanlig var 0,00 information. Altså blev alle de personer 40 min forsinket, men jeg tror ikke på der bliver noget kompensation for det

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der snakket med DSB. Damen forklarede at jeg bare skal sende den ind, som udgangspunkt til Øresund Rejsetidsgaranti. Som pendler må man meget meget gerne skrive en lille kommentar i siden af ansøgningen, så de får lidt flere og bedre oplysninger, da de bruger dem til at blive bedre ( yeah, right! ) Hun kunne ikke garantere noget, men opfylder ansøgningen ikke kriterierne til kompensation sendes den automatisk videre til Kundecenteret, som derefter tager stilling til sagen igen.. Så jeg ved endnu ikke om den er godtaget eller ej...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
men de burde! Som i mandags. Der var et tog med teknisk fejl på hovedbanen. 20 min senere kom så det planmæssige tog på et andet spor og kørte ganske hurtigt bagefter, altså rettidigt. I princippet er man så kun 20 min forsinket, men i virkeligheden blev der efterladt mange personer i det første tog fordi der selvfølgelig som sædvanlig var 0,00 information. Altså blev alle de personer 40 min forsinket, men jeg tror ikke på der bliver noget kompensation for det
Der forklarede den snaksalige dame ved DSB at men endelig skulle skrive en lille kommentar til sin ansøgning, hvilket kunne gavne ens sag... Det undrer mig så bare, at der ikke er et felt til kommentarer :confused: Hun opfordrede også kunderne til bare at søge - der kunne ikke ske andet end at man fik et afslag og klagen derefter ville ryge videre til Kundeservice...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har søgt og fået billett på de begrundelser. Tror at tågpersonalet indrapporterar hvad som sker under dagen' date=' jeg fik min gratisbillet efter 2 dage[/quote'] Perfekt - det lyder rigtig godt! Tak for info :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg fik min gratisbillet efter 2 dage
Uden at ødelægge jeres vidunderlig tråd vil jeg gerne spørge...:laugh: Hvad betyder at man får gratisbillet? I har alle sammen månedskort, ikke også?...hvad får I så? Penge? Enkelbillet? Tak

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

en returbillet (dagsbillet) når måneden så er gået kan man køre nogle dage på dem og vente med at købe månedskort igen. Eller som jeg gør, giver billetterne til min kæreste til når hun besøger mig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Uden at ødelægge jeres vidunderlig tråd vil jeg gerne spørge...:laugh: Hvad betyder at man får gratisbillet? I har alle sammen månedskort, ikke også?...hvad får I så? Penge? Enkelbillet? Tak
vi får en endagsbillet, som man så kan vælge at give til en ven eller bruge mellem de dager man normalt vil have månedskort, f.ex den 31-e October for mig, da månedskortet kun er gyltigt 30 dage, og jeg skal køre bil i november måned.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

nu betyder det ikke så meget da du vil køre bil, men et dansk månedskort kan du købe til det antal dage der passer dig. Altså kan du købe f.eks. 40 dage, så det passer op til ferier

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

ok, jeg har lige læst reglerne, interessant.. det må da være praktisk altid at have en kopi af dette ansøgningsskema, en kopi af ens togkort og køreplanen på sig, så man kan lave disse ansøgninger on the fly! Er det noglelunde de samme regler på den svenske side?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan det tænkes nogle gange på den måde...jeg er på vej hjem til Malmö (venter på tog), så håber jeg at tog IKKE kommer til tiden, så kan jeg får gratisbillet? Vent 26 min. på tog og tjen penge (100-150 dkk.?) Eller sådan tænker I ikke......man skal bare hurtigt hjem.....?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan det tænkes nogle gange på den måde...jeg er på vej hjem til Malmö (venter på tog), så håber jeg at tog IKKE kommer til tiden, så kan jeg får gratisbillet? Vent 26 min. på tog og tjen penge (100-150 dkk.?) Eller sådan tænker I ikke......man skal bare hurtigt hjem.....?
nu er værdien er såden billet jo kun godt 45.- altså nu hvor togene alligevel altid er 18-20 min forsinket så ville jeg da godt at det var de sidste min også. Men nej jeg ville da LANGT hellere at lortet kørte til tiden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites