cbpwr 10 Anmeld indhold Skrevet October 16, 2007 Hejsa. Nogle der ved hvordan man regner den puls ud hvor man fedt forbrænder bedst. Jeg ved der er et vist interval hvor man forbrænder mest. Nogle Proffer? -Claus- Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nenad 10 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2007 Hejsa. Nogle Proffer? -Claus- Hej Claus Jeg er ingen prof, men træner efter pulsen på min spinner. Jeg bruger denne side til beregning af puls: http://www.lidtfedt.dk/pulstraening.php Ved rette beregning kan jeg forbrænde mod 20% mere kcal. ved at træne. Siden er en af dem hvor man skal lave en pulstest og ikke bare beregne en mulig max og hvile puls. Mvh Nenad Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kasper 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2007 På det område kan folk ikke blive enige, jeg tror selv på den variant der hedder. Træn så hårdt som muligt, dermed bruger kroppen efterfølgende mere energi på at restituere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2007 På det område kan folk ikke blive enige' date=' jeg tror selv på den variant der hedder. Træn så hårdt som muligt, dermed bruger kroppen efterfølgende mere energi på at restituere.[/quote'] Enig! Jeg synes alt for mange går op i alle mulige udregninger. Den tid de bruger på det kunne de have brugt på træning.. så hva venter i på :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
nikolaj 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2007 jeg har læst noget engang.. :D og der stod ca. 160 for fedtforbrænding og ikke under 180 for konditionstræning. Men det kommer an på din max puls. For at det her ska' passe, så skal den være ca 200. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ivan Hansen 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2007 Jeg underviser i idrætsfysiologi og hvis du vil vide mere om træning end det jeg lige siger her, så kig ind på motion online. Der vil der være masser af tråde der behandler både dette og andre emner. Der er INGEN fedtforbrændingszone / bedste fedtforbrændingspuls. Det er en myte, delvis skabt af smarte fitness forhandlere der vil sælge dig et koncept om at man kan forbrænde flere kalorier ved at dyrke motion med en smart dims uden at få sved på panden end ved at løbe marathon. Din krop er en forbrændingsmotor og ganske som i en bil, så er det ganske simpelt sådan, at jo hårdere du trykker på speederen, jo mere brændstof bruger du. Kroppen bruger fedt som brændstof dels under udførelsen af en fysisk aktivitet og dels efter udførelsen (hvis du har trænet meget hårdt). Så uanset hvordan du træner, så bruger du fedt som forbrændingskilde. Skulle du træne med så høj intensitet at dine muskler arbejder uden ilt, så sker der bare en øget fedtforbrænding efter træning i stedet. Så det interessante er blot at få brændt så mange kalorier af som muligt mens du træner. Så hvis du træner i 20 min., så hold så høje en puls du kan klare i 20 min. Skal du træne i 40 min., så er det nøjagtigt det samme, hold så høj en puls du kan klare. Det skal her understreges at vi kun taler om at forbrænde kalorier, ikke et løbetræningsprogram. Håber det kan hjælpe dig videre. Husk en dag uden træning er en dag uden mening :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites